Beantwoord

Klacht over overstap en opzegging

  • 24 June 2019
  • 11 reacties
  • 759 keer bekeken

Beste KPN,

Normaal hang ik mijn vuile was niet buiten, echter na mijn telefoongesprek van zojuist ben ik toch van mening veranderd.

Ik krijg een herinneringsmail vanuit KPN dat ik een automatische incasso moet betalen binnen 3 dagen...want anders!!!
Best KPN, ik ben al ruim 2 weken geleden door jullie afgesloten i.v.m. een overstap naar T-Mobile thuis. Op 6 juni(hiervan ook bevestiging). En inderdaad op de ochtend van 6 juni waren al jullie diensten 'dood' bij ons in huis.
Nu werd er zojuist tegen mij gezegd dat de opzegging pas 8 juli plaatsvindt...beetje raar als al mijn diensten al ruim 2 weken geleden door jullie beëindigd zijn.
Ik heb aangegeven dat ik graag, om juridische confrontatie te voorkomen, wil dat jullie de factuur per direct terugtrekken, en zelfs mij nog ruim 30 euro gaan terugbetalen(factuur betaald 15 mei t/m 15 juni en afgesloten op 6 juni😉).
Jullie callcenter medewerker vond het nodig om te benadrukken dat dat niet zo handig was, dit aangezien KPN een wel erg groot bedrijf is....met andere woorden, wat wil je nou eigenlijk tegen ons beginnen.🤔.

Als dit de wijze is waarop jullie omgaan met een klant welke de laatste 9 jaar in totaal zo'n 10000 euro aan maandabonnementen heeft voldaan, dan vindt ik dat vrij respectloos....deze opmerking maken is uberhaubt respectloos naar wie dan ook.
Beste KPN, u krijgt van mij nog de kans om dit op een normale en volwassen wijze af te ronden, zo niet dan hebben wij echt een juridisch 'probleempje' met elkaar, en ik zou er niet zo zeker van zijn, gezien de feiten dat KPN hier als winnaar uit gaat komen.

Mvgr,

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 26 June 2019, 14:47

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @skiprox, Welkom op het forum. Jammer om te lezen dat je bent overgestapt. Het is nooit onze bedoeling dat een overstap niet soepel verloopt, daarom zoek ik graag uit waardoor het verkeerd is gelopen. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) dan kan ik het nakijken en koppel ik het z.s.m. aan je terug.
Gedaan...
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @skiprox, Er is niets mis gegaan met de overstap. We hebben in de bevestigingsmail ook toegelicht hoe het zit met je laatste factuur. Je hebt bij KPN je abonnementskosten altijd een maand vooruit betaald. In de maand voor de beëindiging krijgt je de voorlaatste factuur. Ook daarop worden abonnementskosten in rekening gebracht. Na beëindiging van het abonnement volgt de laatste factuur. Hierop worden de eventueel teveel betaalde abonnementskosten verrekend met de laatste verbruikskosten. Als je teveel hebt betaald, maken wij dit bedrag aan je over. Na de laatste verrekening stoppen wij de automatische incasso. Daar hoeft je zelf niets voor te doen. Hoe het kan waarom er is aangegeven dat de opzegging pas op 18 juli plaats vindt, kan ik niet achterhalen. Hopelijk is het je wel duidelijk hoe het zit met je factuur. anders hoor ik het graag.
Beste Marina of collega,

Het punt van dit hele verhaal ligt 'm in het feit dat ik gemaand wordt om de factuur van 15 juni t/m 15 juli te voldoen...HOEZO????? Ik was al op 6 juni door KPN al afgesloten, 'SCHLUSS, FINITO'! Er is dus geen z.g. maand voor beëindiging.....mijn laatste maand is al een tijdje geleden en deze heb ik netjes voldaan.

Ik wil dat de factuur van 15 juni t/m 14 juli per mail aan mij wordt geannuleerd en dat ik een mail ga ontvangen waarin staat wat ik terugkrijg. Dit is echt de omgekeerde wereld.

Onderstaand is de factuur welke ik van jullie heb ontvangen en een paar dagen terug per mail een herinnering over heb ontvangen. STOP hiermee en geef ons het teveel betaalde bedrag terug.

Overzicht
TV, Internet & Bellen
Abonnement
Periode 15 jun t/m 14 jul
Alles-in-1 Standaard 72,00
HD tv-ontvanger 5,00
Pluspakket 9,99
Pluspakket gratis voordeel van KPN Compleet -9,99
Fox Sports Eredivisie 9,99
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (5 apparaten) 4,99
Sneller Internet 500/500 12,99
Sneller Internet 500/500 - actiekorting -0,49
104,48
Gratis producten
HD tv-ontvanger - gratis -
Opnemen Pakket gratis -
Spotify Premium - gratis -
KPN Compleet - Gratis Onderling Bellen -
Vast telefoonnummer - gratis -
HD tv-ontvanger - gratis -
0,00
Totaal incl. btw 104,48

Mvrgr,
Badge +19
Waarschijnlijk is de factuurdatum rond 6 juni. Dan was de factuur al gemaakt voor jouw abo werd gestopt. Logisch lijkt me. Ik zou em gewoon betalen. Je krijgt de maand daarna de eindafrekening. Zo werkt het bij je energieleverancier toch ook?!
Beste Joep 1965,

Dank voor jouw reactie.

Echter het maakt mij niet uit wat de factuurdatum is van de KPN(al staat er gewoon op mijn factuur een factuurdatum van 15 juni)...het punt is dat ik geen factuur ga voldoen terwijl ik daar al 9 dagen voor ingaan volgende abonnementstermijn geen diensten meer voor geleverd heb gekregen en er dus 0,0 service vanuit de KPN tegenover heb staan, en maar moet afwachten of de KPN ooit genegen is om deze ooit terug te betalen.

De factuurdatum is de datum waarop je je factuur ter beschikking stelt aan je klant. Deze mag nooit eerder zijn dan de daadwerkelijke datum dat je de factuur maakt en ook niet later dan de 15e dag na de maand waarin je je dienst of goed hebt geleverd(de 15e dus en niet de 6e)

Tevens is het zo dat als ik 6 juni door KPN ben afgesloten dit niet zomaar uit de lucht is komen vallen...ook deze datum was door vroegtijdige opzegging al ruim van te voren bekend..dus waarom mij dan willens en wetens een factuur sturen terwijl KPN al wist dat ik ruim voor het volgende termijn was vertrokken als klant en op dat moment al bijna 10 dagen bij T-mobile TV aan het kijken was?

Het is heel simpel...ik krijg geld terug van de KPN, niet andersom.

Toch bedankt voor jouw reactie😉
Reputatie 7
Badge +19
@skiprox, Ik heb al toegelicht hoe het zit. Hier kan ik niets anders van maken. Ik wil je alsnog adviseren om de factuur te betalen. Als dit niet gebeurt, dragen we de vordering uiteindelijk over aan het incassobureau. Dat is natuurlijk zonde aangezien we duidelijk hebben aangegeven hoe het werkt met je laatste factuur.
Hoi Marina,

De laatse factuur moet een creditnota zijn en geen debetnota.

Ik wens jou en de KPN verder veel succes...maar de rekening zal niet worden voldaan.

Mvgr,
Beste KPN

Nog even een aanvulling op dit verhaal...en misschien is dit een reden, beste KPN om toch even goed naar jullie administratie en tijdlijn te kijken en het verloop van de correspondentie omtrent dit onderwerp de afgelopen aderhalve maand, is dat op basis van de feiten, mails en documenten de gehele zaak zojuist letterlijk en in geheel overgenomen is door mijn rechtsbijstand verzekering.
Deze nemen niet zonder meer een zaak over als zij niet overtuigd zijn dat dit voor hen een haalbare uitkomst gaat betekenen.
Ik ga op basis van hun advies en ondersteuning, en om verdere escalatie te voorkomen de rekening onder protest voldoen.
Daarmee is allerminst gezegd dat wij akkoord zijn met het betalen van de betreffende factuur welke hiervoor is benoemd.

KPN, laatste kans om jullie fout te erkennen is nu....jullie kunnen geen facturen voor een nieuwe maandtermijn indienen terwijl je er al sinds 6 juni geen diensten meer voor levert bij je klant, en sterker nog ,diezelfde klant gewoon geld terug moet krijgen aangezien levering door jullie is gestopt in de periode dat mijn abonnement al vooraf was voldaan in financieel opzicht.

Mvgr,
Reputatie 4
Badge +5
is dat op basis van de feiten, mails en documenten de gehele zaak zojuist letterlijk en in geheel overgenomen is door mijn rechtsbijstand verzekering.Deze nemen niet zonder meer een zaak over als zij niet overtuigd zijn dat dit voor hen een haalbare uitkomst gaat betekenen.


Dat begrijp ik.

Heb hier toevallig onlangs mee te maken gehad op mijn werk: switchen van provider (niet KPN overigens); het verschil tussen stoppen met het leveren van een dienst en het beëindigen van een betalingsverplichting is namelijk bij wet niet hetzelfde.
Binnen 2 maanden na het stopzetting van de levering dient de provider een eindafrekening te versturen waarin je (in de regel) te veel betaalde kosten terugkrijgt. Hierna mag er geen nieuwe rekening(en) meer volgen.

Als KPN zich hier aan houdt zijn de mensen van je rechtsbijstand verzekering, op het declareren van gemaakte kosten na, klaar.

Mocht het toch anders lopen dan hoop ik dat je weer van je laat horen.
Best KPN...u heeft blijkbaar het licht gezien nadat u een gewezen klant welke 10 jaar lang trouw en op tijd alle rekeningen heeft voldaan en daarna het bloed onder de nagels heeft weggehaald de afgelopen 3 weken. Het muntje is gevallen en het rekensommetje eindelijk gemaakt(hoezo coulance, puur rechtmatige teruggave van teveel betaald abonnementsgeld). Was best moeilijk he KPN....?

Hoewel het rekensommetje nog niet helemaal klopt...jullie hebben namelijk op 6 juni de knop omgezet t.a.v. afsluiting, i.p.v. 11 juni op de rekening, ben ik toch trots op jullie.😝

Sorry zeggen en een bosje bloemen is het minste wat jullie kunnen doen, maar ben bang dat dat er niet in gaat zitten, daar zijn jullie waarschijnlijk iets te groot voor(volgens uitspraak call center medewerker).

Het gaat jullie goed KPN, en tot nooit meer ziens!!!

Reageer