Beantwoord

Klacht over Service & traag internet

• 20 februari 2018
  • 4 reacties
  • 162 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds December 17 heb ik een abonnement bij jullie lopen met 80 MB. Deze snelheid haal ik bij lange na niet (3MB), de TV hapert nog wel eens en diensten zoals Netflix zijn soms onbruikbaar. Dus ik dacht, laat ik eens wat onderzoek doen. Na verschillende zelf-hulp acties, toch maar kijken of het mogelijk is om een monteur te laten langskomen.

Het heeft mij 4 telefoontjes, 3 chat berichten en 3 vrije dagen gekost (omdat monteurs 's avonds niet langskomen) totdat eindelijk een monteur langs kwam. Dit omdat niet 1x, maar 2x een monteur is niet komen opdagen zonder enig uitleg, toelichting of opvolging. Dus ja, dan moet ik maar zelf terug bellen.

De monteur die uiteindelijk langs kwam heeft mij vriendelijk geholpen, maar vertelde mij dat ik op mijn adres helemaal geen 80 MB kan krijgen (terwijl een service medewerker bevestigd heeft dat 80 MB wel haalbaar is!!!). Dit heeft hij geverfieerd met de monteurs service desk omdat enkel ADSLplus2 mogelijk is en VDSL niet geleverd wordt op mijn adres. Toch wel knap dat ik dan een abonement kan afsluiten met 80 MB. Hij heeft wel mijn snelheid kunnen verhogen naar 15MB door wat oude onderdelen te vervangen. Ik kan mij voorstellen dat misschien het maximale van 80MB nergens haalbaar is, maar 18% van de snelheid krijgen gaat wel heel ver.

Mijn vraag is dan ook, wat gaan jullie hieraan doen? Ik heb 3 dagen vakantie moeten opnemen waarvan ik er 2 veel beter had kunnen besteden en een abonnement die niet haalbaar is.

O ja, de vriendelijke monteur die langs kwam, kon zien in zijn systeem dat op de 2e afspraak de monteur niet wilde langs gaan omdat hij niet van plan was om te gaan overwerken. Gevalletje klant met probleem opzadelen omdat de planning misloopt.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
icon

Beste antwoord door Bart_ 22 februari 2018, 12:11

Dag Kevin 33 en van harte welkom hier op het Forum. Als het eerste is het natuurlijk bijzonder vervelend dat je snelheid zo veel te wensen overlaat. Daarbij is het uiteraard ook erg jammer dat het je zoveel tijd en frustratie heeft gekost.

Laat ik alles even op een rij zetten. Ik kan zien dat er op jouw adres maximaal 13 mb aan snelheid leverbaar is. Zoals je zelf al aangeeft zul je dit her en der merken, helemaal als je meerdere apparaten naast elkaar gebruikt. Natuurlijk is dat niet de meest optimale situatie, maar het is wel het maximale dat we kunnen leveren op jouw adres. Dat hebben we ook in de orderbevestiging gezet, die we je in oktober vorig jaar hebben gestuurd. Ik zie dat daar ook het getal van 13 mb wordt genaamd als te verwachten snelheid.

Om voort te borduren op wat Robin al aangeeft: bij het pakket dat je afneemt hoort een maximum snelheid van 80 mb, indien dit op jouw adres geleverd kan worden. Daarbij betaal je niet zozeer voor de snelheid maar voor het gehele pakket, met ook de extra diensten die daar onderdeel vanuit maken.

Dan speelde er nog iets. Je haalde 13 mb niet eens: je snelheid kwam een stuk lager uit. Ik zie dat je hier ongeveer tien dagen geleden voor het eerst contact over hebt gehad en dat er vrij snel de conclusie is getrokken dat er iets niet in orde was. Ik kan inderdaad zien dat je een monteur op bezoek hebt gehad, die een technisch probleem bij jou thuis verholpen heeft. Ik heb net nog even gekeken en nu komt er wel de 13 mb binnen die je moet kunnen halen.

Als laatste. Ik vind het heel jammer om te lezen dat een monteursafspraak zonder verduidelijking of toelichting is afgezegd. Dat is niet hoe het hoort te gaan en daarvoor mijn oprechte excuses.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat zegt deze site op je adres? https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Welke Experiabox heb je? Ik ben namelijk benieuwd naar de DSL status die daarin weergeven wordt.

Verder, als dit alles in 1 is sluit je het abonnement niet alleen af om de 80Mbit/s maar ook om de extra's die bij het duurdere pakket zitten.

Robin
Reputatie 7
Badge +19
Dag Kevin 33 en van harte welkom hier op het Forum. Als het eerste is het natuurlijk bijzonder vervelend dat je snelheid zo veel te wensen overlaat. Daarbij is het uiteraard ook erg jammer dat het je zoveel tijd en frustratie heeft gekost.

Laat ik alles even op een rij zetten. Ik kan zien dat er op jouw adres maximaal 13 mb aan snelheid leverbaar is. Zoals je zelf al aangeeft zul je dit her en der merken, helemaal als je meerdere apparaten naast elkaar gebruikt. Natuurlijk is dat niet de meest optimale situatie, maar het is wel het maximale dat we kunnen leveren op jouw adres. Dat hebben we ook in de orderbevestiging gezet, die we je in oktober vorig jaar hebben gestuurd. Ik zie dat daar ook het getal van 13 mb wordt genaamd als te verwachten snelheid.

Om voort te borduren op wat Robin al aangeeft: bij het pakket dat je afneemt hoort een maximum snelheid van 80 mb, indien dit op jouw adres geleverd kan worden. Daarbij betaal je niet zozeer voor de snelheid maar voor het gehele pakket, met ook de extra diensten die daar onderdeel vanuit maken.

Dan speelde er nog iets. Je haalde 13 mb niet eens: je snelheid kwam een stuk lager uit. Ik zie dat je hier ongeveer tien dagen geleden voor het eerst contact over hebt gehad en dat er vrij snel de conclusie is getrokken dat er iets niet in orde was. Ik kan inderdaad zien dat je een monteur op bezoek hebt gehad, die een technisch probleem bij jou thuis verholpen heeft. Ik heb net nog even gekeken en nu komt er wel de 13 mb binnen die je moet kunnen halen.

Als laatste. Ik vind het heel jammer om te lezen dat een monteursafspraak zonder verduidelijking of toelichting is afgezegd. Dat is niet hoe het hoort te gaan en daarvoor mijn oprechte excuses.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Kevin. Ik heb geen reactie meer van je gelezen en ik was nog even nieuwsgierig of alles duidelijk was. Als ik nog iets voor je kan doen dan hoor ik graag.
Heel treurig te lezen dat monteurs vaker niet komen opdagen zonder geldige reden (of met als reden dat men niet wil overwerken zoals Kevin te horen heeft gekregen). Deze mensen zouden ze accuut moeten ontslaan, aangezien dit de basis is voor een vertrouwensband met de klant!

Reageer