Beantwoord

Klacht over wifi

  • 4 October 2019
  • 20 reacties
  • 1095 keer bekeken

Willen jullie mijn klachtenlijst nakijken, want wederom is de WiFi weer Ruk!
van alles al geprobeerd, opnieuw resetten, kabels, monteur, WiFi versterker van KPN gekocht.....
en dan helpt het een maandje of 3 en dan begint de ellende weer opnieuw!
nu weer RUK WiFi in ons huis..
we krijgen van 4 huizen verderop de WiFi adressen te zien, maar mijn eigen WiFi werkt niet.
kunnen jullie dit nu eens en voor altijd oplossen?
voor mijn hobby moet ik vele bestanden doorsturen, altijd weer afwachten of de WiFi het doet....

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 7 October 2019, 15:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +19
Welke experiabox heb je? En dat jij Wi-Fi van 4 huizen verder ziet is niet best voor jou Wi-Fi.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Angelique, welkom op het forum! Jammer te horen dat je regelmatig problemen ervaart met de wifi. Ik begrijp dat je hier al vaker contact over hebt gehad, en dat er ook al monteurs zijn geweest. Wifi is een type verbinding dat gevoelig is voor omgevingsfactoren. Factoren waar wij lang niet altijd invloed op hebben. Ik wil natuurlijk met je gaan kijken hoe de boel ingesteld staat en wat er eventueel aangepast kan worden. Maar, als je toch merkt dat het regelmatig weer slecht wordt, dan is een bekabelde verbinding waarschijnlijk beter.

Laten we beginnen met het volgende: Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik daarmee hier de geschiedenis inzien wat er eerder al gedaan is. En ook wat metingen verrichten op je verbinding.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt nog niet weer gereageerd, Angelique. Ik ga ervan uit dat je via andere weg hulp hebt gevonden, Zo niet, reageer alsnog en vul je profiel in 🙂
Bekabeling is voor beneden tv al gebeurd. Maar bekabeling voor onze iPhones ?
Reputatie 7
Badge +30
Mooi, dat scheelt voor de tv al. Maar bij een mobiele telefoon wordt het inderdaad een ander verhaal.

Kun je iets meer toelichten wat je precies ervaart met de wifi op de mobiel? Valt het weg? Of is het juist wel stabiel verbonden maar traag in snelheid?

Voor de zekerheid: heb je de wifituner al eens doorlopen?
Zoooo verschrikkelijk traag, dat ik mijn mobiel op 4G zet.
scans al 100 x gebruikt.
dan gaat het heel even weer goed, maar als het in de woonkamer goed gaat, is het in mijn slaapkamer weer slecht...

ben zooooo moe van het weer moeten bellen naar kpn en er komt geen oplossing.
laatste x kreeg ik ook de opmerking, als u het zo erg vind, dan had je wel eerder gebeld...
bull natuurlijk, want als ik weer bel, moet ik wederom #alles resetten # wifi versterker gekocht v kpn #overal scannen # van kanaal wisselen # wachten wachten wachten.
En na laatste keer laatste 3 uur aan de telefoon om het te verbeteren, gewoon mijn halve middag kwijt, met als resultaat maandje of 2 goed en dan begint de ellende weer...
Reputatie 7
Badge +30

De slaapkamer, dat is op een andere verrdieping? Dan ga ik je even wat meer uitvragen, kijken waar nu precies het probleemgebied zit. En dan kunnen we gaan kijken wat daar nog aan te doen valt. 

 

Kun je aangeven waar in huis de Experia Box staat en waar je de Wifi Versterker hebt staan. Die Versterker, is dat een die je van ons hebt gekocht? Zo ja, welke soort is het, een witte vierkante, een zwarte vierkante of een witte ronde? Als hij niet van ons komt, wat is het merk en type ervan? Heb je dit apparaat met een kabel aangesloten op de Experia Box?

Witte ronde.

we zijn nu aan het overleggen om naar een andere telefoon maatschappij te gaan.

van mijn man en mijn abonnement loopt af in november/december, in de hooo dat het dan beter gaat met de wifi

Badge +19

Je had al twee weken goed Wi-Fi kunnen hebben maar ja je reageert niet op vragen.

Druk druk druk…,,

maar vertel hoe je de WiFi hier goed gaat krijgen?

Badge +19

Doe sowieso de Wi-Fi tuner https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Zet op iedere etage een "Wi-Fi versterker " neer. Direct bekabeld aan de experiabox.  Dat is de enige manier om goed Wi-Fi te hebben. Veel werk dat wel naar gegarandeerd goed resultaat. En daarna naar je buren 4 huizen verder want het is niet normaal dat ze jou overlast bezorgen met hun Wi-Fi signaal.

Maar dit houdt in , dat ik weer extra moet betalen voor de 2 extra WiFi versterkers die wij moeten aanschaffen…

ik heb nu een abonnement met 50000 mb omdat we vaak met onze telefoon op 4G zitten

 

Deze test heb ik zooooo vaak gedaan, helpt even en dan begint het weer opnieuw ☹️
 

nu zal ik hè wel weer opnieuw doen,

Badge +19

Mijn inziens is het de kosten wel waard.  Goed Wi-Fi is erg fijn. Anno 2019 is alleen Wi-Fi via een modem niet meer te doen. Het Wi-Fi netwerk slibt langzaam maar zeker dicht.  En als je ergens een extra kraan wil of een extra stopcontact moet je er ook voor betalen.  Zelf heb ik op iedere verdieping een bekabelde Wi-Fi versterker staan en heb overal uitstekend internet.

Bizar hoor, goede WiFi betekendt dus veel extra kosten maken, terwijl kpn goede WiFi/internet beloofd

Badge +19

Klopt alleen staat er nergens dat dat gratis is. Overigens geldt dat voor alle providers. Maar misschien kan je het modem op een centrale plek zetten want de meterkast is de slechtst denkbare plaats. Stel je zet het modem op de overloop, als die er is, dan ben je al klaar.

Ik lees net op mijn fb oproep, dat er mensen zijn die zeggen dat zij gratis kastjes hebben gekregen 

maar ook de vraag of ik de nieuwste modem heb.

nu heb ik de experiabox V10. Is dit de nieuwste?

Reputatie 7
Badge +24

Er bestaat ook nog een v10a. Maar die is niet beter dan de v10. 

Als je de wifi tuner doorloopt, dan is de kans aanwezig dat je aan het einde 1 of 2 gratis versterkers krijgt aangeboden.

Badge +19

Of kpn de kastjes nog steeds gratis geeft weet ik niet. De wifi tuner zou die uitkomst kunnen geven begreep ik. De V10 moet je ten koste houden. Dat is het beste modem die er is momenteel.

Reputatie 7
Badge +30

Als je de Wifi tuner doorloopt en aan het einde daarvan is de wifi nog slecht/niet goed genoeg, dan kan de tool je gratis wifi versterkers aanbieden, of een gratis wifi monteur. 

 

De V10 is een prima modem, dus ik verwacht niet dat het probleem hem daar in zit. Kun je aangeven waar in huis je de Experia Box en de wifi versterker(s) hebt staan, en waar je de problemen ervaart? Wellicht is het verplaatsen van een of meerdere van de apparaten voldoende. Goede wifi is zeker mogelijk, maar het kan wel betekenen dat je daar dus inderdaad extra apparaten bij nodig hebt naast de Experia Box. Hoeveel hangt van je huis en omgeving af. Dat is voor ons ook niet van te voren te zeggen.

 

Je geeft aan dat je overweegt over te stappen. Dat is natuurlijk je goed recht. Ik zou het wel jammer vinden je te zien gaan. Let er ook op dat een dergelijke overstap niet per sé betekent dat je wifi dan ook ineens beter wordt. Ook bij een andere provider zijn de omgevingsfactoren nog steeds aanwezig en belangrijk.