Beantwoord

Klacht over wifi in verband met zonnepanelen

  • 28 November 2019
  • 31 reacties
  • 615 keer bekeken

Na veel wachten eindelijk een help desk medewerker aan de  chat ( chat met meerdere klanten en antwoorden duren lang ) Uitleg mijnerzijds dat wij op de 3e etage regelmatig slecht WiFi signaal nodig hebben ivm installatie zonnepanelen ( monitoring ) 

KPN  is ongeïnteresseerd in het probleem en ik leg uit dat andere aanbieders WiFi in het huis ( gratis ) garanderen . KPN haar oplossing koop zelf maar een WiFi versterker … ik verbaasd over het gemak en onbeschofte toon van het gesprek . Chat conversatie is echt onplezierig , vertel de KPN medewerker dat ik al 46 jaar trouwe klant ben van KPN ( tv internet mobile telefoons ) en dat deze KPN medewerker mee wel dwingt om over te stappen naar een andere provider met deze opstelling ( zelf kopen / installeren) dus geen garantie WiFi in het huis 

KPN haar antwoord: dat moet JE dan maar doen Watt een enorm teleurstelling  

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

icon

Beste antwoord door JohM 17 December 2019, 12:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Badge +19

Omdat u zonnepanelen heeft moet kpn gratis voor goed wifi zorgen? Dat is een rsre gedachtengang. Belt u ook uw electriciteitsbedrijf als u een stopcontact op zolder wil? Of het waterbedrijf als u een buitenkraan wil? Ik denk het niet. Waarom belt u kpn wel voor Wi-Fi? Ze leveren tot in de meterkast en de rest is voor u zelf. Dat geldt voor alle providers. Maar soms is de Wi-Fi tuner gul. Heeft u die al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Beste Joep 

 

KPN garandeert WiFi in het gehele huis ( dus ook op onze 3 etage ( slaapvertrekken) Dat ik ook WiFi wil gebruiken voor zonnepanelen is niet relevant in deze . 
ik vind u reactie wel erg kort door de bocht , en zeker met de vergelijkingen die u maakt . Het is simpel … en u maakt de  discussie moeilijk : WiFi in het gehele huis is WiFi in het gehele huis dus ook op een 3e etage . dat u voorstander bent van bekabeling dat kan ik wel heel goed volgen . Echter er zijn niet altijd mogelijkheden om kabels te trekken ( zeker niet in een huis van > 100 je oud .)

Wat mij betreft einde correspon

 

Badge +19

We zullen het nooit eens worden maar doe  de Wi-Fi tuner en de kans is groot dat u Wi-Fi versterkers krijgt. Overigens moet die wel bekabeld aangesloten worden. Laat even weten hoe het afloopt.

Reputatie 7

Heb je de WiFi tuner al doorlopen?

Reputatie 7
Badge +15

@JohM Welkom op het forum. Wat irritant dat de wifi verbinding op de 3e verdieping niet naar behoren werkt. De optie die @wjb en @Joep1965 geven over de wifi tuner is een goede. Heb je de mogelijkheid deze te doorlopen? En zou je ook je forumprofiel willen aanvullen? Dan kan ik de gegevens er bij pakken wanneer dit nodig is. 

Reputatie 7
Badge +24

zeker niet in een huis van > 100 je oud

Juist wel in een huis van 100 jaar oud. Want daar zullen ongetwijfeld hier en daar wel meer leidingkjes en kabeltjes lopen. En centrale verwarming buizen lopen ook door het hele huis over de muren. Wat maakt een extra utp kabeltje over de muur dan nog uit?

WiFi tuner al heel vaak toegepast Te pas en te onpas geen WiFi op de 3e etage . 

Reputatie 7

Waar staat jouw Experia Box en welk type is dat?

Wat voor een andere wifi toegangspunten gebruik je (merk en type) en waar staan die.

Klopt het dat jouw woning 4 woonlagen heeft?

Wat voor een vloeren hebben die woonlagen? (Steen, hout?)

Heb je parket of laminaat op de verdiepingen?

Zo ja, wat voor een ondervloeren (vochtwerende folie) is daarbij gebruikt?

Reputatie 7
Badge +15

@JohM Bedankt voor de aanvullende informatie, ik zie dat je je forumprofiel nog niet hebt aangevuld. Zou je dit alsnog willen doen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en kijken of er iets is dat ik nog voor je kan betekenen.

Reputatie 7
Badge +15

@JohM We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Het probleem is nog niet verholpen 

op de 1 etage staat een WiFi versterker Arcadyan dual band , geleverd door KPN 

begane grond Experia box V 10 

Is het mogelijk dat KPN een monteur komt kijken naar deze sit

Reputatie 7
Badge +15

@JohM Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen? Dan ga ik voor je kijken of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Profiel ingevuld 

Omdat u zonnepanelen heeft moet kpn gratis voor goed wifi zorgen? Dat is een rsre gedachtengang. Belt u ook uw electriciteitsbedrijf als u een stopcontact op zolder wil? Of het waterbedrijf als u een buitenkraan wil? Ik denk het niet. Waarom belt u kpn wel voor Wi-Fi? Ze leveren tot in de meterkast en de rest is voor u zelf. Dat geldt voor alle providers. Maar soms is de Wi-Fi tuner gul. Heeft u die al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow


dit slaat echt nergens op

kpn belooft in hun reclame wifi in alle hoeken en gaten

wat heeft dat met een “stopcontact” wat een wcd heet te maken en met een waterkraan

vergelijkingen van 3 keer niks

kpn belooft het in hun reclame en dan moeten ze ook op de boven 3e verdieping voor goede wifi zorgen

en wat maakt het uit als het voor een omvormer voor zonnepanelen is of voor een bijvoorbeeld tablet

 

Reputatie 7
Badge +15

@JohM Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Als ik de gegevens er bij pak dan zie ik dat de wifi tuner in ieder geval de laatste 4 weken niet volledig doorlopen is. Zou je deze voor mij helemaal willen doorlopen? Hier kan namelijk als je wifi verbinding niet goed genoeg is, uitkomen dat je recht hebt op bijvoorbeeld een gratis Experia wifi. Daarnaast kan ik met de gegevens van de wifi tuner hier, ook kijken of er nog iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Ik heb de tool nu toegepast , uitkomst wij adviseren een WiFi monteur … Buiten het feit dat het signaal zwak ik valt ook heel vaak het signaal uit . Hoop op een spoedige afwikkeling. Bij voorbaat dank 

 

Reputatie 7
Badge +15

@JohM Bedankt voor het doorlopen van de wifi tuner. Ik heb na het uitvoeren van een meting gezien dat er iets anders met de lijn aan de hand is. Naar aanleiding daarvan hebben we samen een monteursafspraak gepland. Zou je als het bezoek van de monteur de wifi problemen niet heeft opgelost het hier kunnen laten weten? 

Beste Rutger ,

 

Allereerst  nog hartelijk dank voor het vriendelijk te woord staan . Zo kan het dus ook , iemand die het probleem vriendelijk en professioneel analyseert en met oplossingen komt . Vanzelfsprekend laat ik het u weten indien het WiFi probleem na het bezoek van de monteur nog niet is opgelost. 
 

Beste Rutger , 

de monteur is vanmorgen langs geweest , wat schets mijn verbazing de monteur heeft geconstateerd dat er helemaal niets aan de hand is met de 2 lijnen en zegt dat u daar een fout in heeft gemaakt . 
Vervolgens krijgen wij een discussie 

1 ) de monteur wil kosten in rekening brengen omdat hij voor niets is gekomen  ( dit begrijp ik niet immers in eerste instantie kwam hij voor de lijnen ( die volgens uw meting niet goed functioneren

  1. de monteur verteld mij dat de door kpn geleverde DVS 1200 niet goed werken met digitale tv’s . Terwijl kpn deze apparaten aan mij hebben geadviseerd en verkocht . 
     
  2. Krijgen een discussie met elkaar over de kosten , u begrijpt dat ik de kosten niet wil betalen omdat de monteur in eerste instantie kwam om de lijnen te controleren . Overigens heeft de monteur de WiFi snelheid gemeten op de 3e etage en die was vanmorgen uitstekend. Kan helaas niet duidelijk maken wanneer het WiFi signaal wegvalt , dat gebeurd te pas en te onpas 
  3. De monteur bood mij een oplossing om voor ca € 195 . een WiFi versterker te kopen / aan te sluiten  Aangezien mijn vertrouwen nu ( even) weg is ( hoe weet ik zeker dat het probleem hierbij is opgelost ) er niet voor besloten 
  4. Ik vertrouw op u , zoals geen kosten door te berekenen voor dit ( nutteloze) bezoek  en een oplossing voor een stabiel WiFi netwerk   Ik hoor graag van u 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Tja, zo werkt het met wifi, als iedereen in de buurt op wifi zit, kan het zo druk zijn dat je uitval krijgt. Als de monteur dan 's morgens om half 9 komt, is het natuurlijk heel rustig, iedereen naar school en werk. Dus dan doet wifi het wel ja...

Reputatie 7
Badge +15

@JohM Bedankt voor deze uitleg. Ik ga uitzoeken hoe dit zit zodra ik de bon van de monteur in kan zien. Dit zal normaal gesproken later vandaag zijn. Zodra ik meer informatie heb zal ik telefonisch contact opnemen. 

Dank je voor het berichten , wacht af . Reken op een adequate afhandeling 

Reputatie 7
Badge +15

@JohM Ik zie op dit moment nog geen terugkoppeling van de monteur. Kunnen we afspreken dat ik hier zaterdag contact over opneem?