Beantwoord

Klacht overstapservice van KPN

  • 15 January 2020
  • 15 reacties
  • 597 keer bekeken

Geachte heer Kramer,

 ondanks eerder toezegging volgens onze bestelling in december zijn ondertussen al 2 zaken verkeerd gegaan mbt. onze aansluiting bij KPN

  1. Nummerbehoud. Om de een of andere reden kregen we een nieuw nr. Gelijk s avonds, na de installatie/overstap over gebeld, uw medewerkster verzekerde me dat ze het had opgelost, zou allen 24-uur duren voordat we dat merkten. 24-uur later kom ik erachter dat we nóg een nieuw nr. hadden gekregen. WEER gebeld en deze medewerker heeft toen beide nieuwe nr. verwijderd, het nummerbehoud doorgegeven aan Ziggo en verder en correct afgehandeld. Wij hebben gelukkig ons nummer dankzij deze medewerker kunnen behouden. Dus ondanks bevestinging is nummerbehoud niet correct afgehandeld en moesten wij er zelf bovenop zitten en meerder keren hierover bellen met KPN.
  2. Overstapservice. We hadden al een vermoeden, aangezien nummerbehoud ook mis is gegaan. Helaas is ons vermoeden juist ☹️ de overstap welke KPN zou regelen is niet gebeurt! Wij hebben nl. een factuur van onze vorige provider Ziggo ontvangen mbt. de maand januari 2020. Dit zou niet moeten, want zoals hieronder is te lezen, zou KPN de overstap regelen. Wederom moeten we er weer zelf mee aan de gang. Vanmiddag een medewerker van u gesproken maar deze was zeer warig en verstrooid aan de telefoon, “u heeft uw contract opgegeten” en “u bent van en KPN naar een concurrent eeeeh van een concurrent naar KPN eeeehhhh wacht…..”. volgens deze meneer moest ik maar gewoon mijn factuur betalen en dan zouden we van KPN het weer teruggestort krijgen. En we moesten zelf de beeidiging met Ziggo regelen! NOU JA ZEG! LEKKER MAKKELIJK.

Mijn vertrouwen in deze meneer ( en dus KPN)  is tijdens dit telefonisch gesprek diep gedaald en heb maar een beetje met meneer meegepraat om het gesprek snel te beëindigen.

 

WIJ VERZOEKEN U DRINGEND OM DE OVERSTAP VAN ZIGGO NAAR KPN ALSNOG EN OP ZEER KORTE TERMIJN MET ZIGGO TE REGELEN EN AF TE HANDELEN! Dit zoals u heeft bevestigd. Zie hiervoor onderstaande gegevens.

 

Ons klantnummer is************

 

*Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel i.v.m. privacy.  
 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 22 January 2020, 09:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Hoop gedoe wat je niet wil als je overstapt. Staat er in de orderbevestiging van kpn dat u gebruik maakt van de overstapservice?

Ja, staat erin evenals nummerbehoud

Badge +19

Ok dat is dan in ieder geval mooi. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat mensen denken het aangevinkt te hebben en later blijkt dat het niet zo is. Een medewerker gaat dit voor u oppakken. Doorgaans reageren ze binnen 48 uur. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer, adres etc. Dan kunnen ze meteen voor u aan de slag. Uw gegeven zijn alleen te zien voor de medewerker en u zelf.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @klacht overstapservice, welkom op het forum, al is de aanleiding niet zo fraai. Wat een slechte start zo:confused:

Zou je in je profiel je postcode en huisnummer in willen vullen? Dan wil ik jouw situatie graag overdragen aan onze speciale overstapdesk, zodat ze daar kunnen kijken waar dit mis is gegaan en dit alsnog voor je kunnen regelen!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Zoooooooo, wat moet ik snel reageren. Ontvang vandaag pas de mail dat  u/KPN gereageerd heeft op mijn klacht. Geen idee of KPN ONDERTUSSEN de overstapservice ALSNOG heeft geregeld. 

 

Reputatie 6
Badge +9

Heb je zoals @Maja_ gevraagd heeft je forumprofiel aangevuld met je postcode/huisnummer?
Dan kunnen ze je gegevens erbij pakken om één en ander uit te zoeken.

Ziggo factureert trouwens gebruikskosten achteraf. Je kan dus in januari een factuur krijgen met de gebruikskosten van de maand december. Is dat misschien nu ook het geval?

Waarom krijg ik nadat mijn abonnement is stopgezet een factuur?

Na het opzeggen van je abonnement, krijg je een eindfactuur. Op deze laatste factuur kan een verrekening staan van te veel betaalde abonnementskosten. Heb je Bellen van Ziggo? Dan staan op je laatste factuur de gesprekskosten van de periode vóór de opzegdatum. Omdat je gesprekskosten altijd achteraf in rekening worden gebracht, zijn deze kosten dan pas zichtbaar en niet direct bij opzegging.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/klantgegevens/opzeggen/

Ziggo factureert het abonnement vooraf. 

We zijn op 13-12-2019 overgegaan van Ziggo naar KPN. 

 

We hebben een factuur ontvangen van Ziggo voor het abonnement, vooraf, van medio december 2019 tm 31-1-2020!

Maar ja, de opzegservice door KPN is dus niet correct uitgevoerd….

los het op met Ziggo, jullie hebben overstapservice aangeboden en toch ben ik er druk mee!!!

Reputatie 6
Badge +9

Ziggo factureert het abonnement vooraf. 

We zijn op 13-12-2019 overgegaan van Ziggo naar KPN. 

 

We hebben een factuur ontvangen van Ziggo voor het abonnement, vooraf, van medio december 2019 tm 31-1-2020!

Maar ja, de opzegservice door KPN is dus niet correct uitgevoerd….

los het op met Ziggo, jullie hebben overstapservice aangeboden en toch ben ik er druk mee!!!


Ik had het ook niet over de abonnementskosten maar vebruikskosten en die factureert Ziggo achteraf.

“Je ontvangt iedere maand een factuur met daarop je abonnements- en verbruikskosten. De kosten voor je abonnement betaal je een maand vooruit, je verbruikskosten een maand achteraf. Je bekijkt je facturen in Mijn Ziggo.”
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/factuur/uitleg/

Het was gewoon een mogelijke verklaring voor de factuur achteraf.

Verder werk ik niet voor KPN en ik ga het ook niet persoonlijk voor je oplossen.
Als je je forumprofiel hebt aangevuld met je gegevens (postcode/huisnummer) dan kan een webcare medewerker het uitzoeken en voor je oplossen.

Ja, en ik heb t over een factuur die ik heb ontvangen omdat KPN de overstapservice niet correct heeft afgehandeld.

gebruikerskosten kunnen alleen achteraf MAAR IK HEB ONNODIG EEN FACTUUR ONTVANGEN BETREFFENDE EEN ABONNEMENT DIE KPN ZOU OPZEGGEN!!! 

en als je dan hierover belt met een KPN medewerker klantenservice telefonisch een wartaal uitkraamt als “u heeft uw abonnement opgegeten” en veel “eeeeehhh” en “aaaaahhhh”

En nu dit gezever per forum.

 

KPN, doe wat je met de opzegservice belooft. Regel alsnog de overstap met ZIGGO en zorg ervoor dat de factuur die zij hebben verzonden, als niet verzonden kan worden beschouwt.

 

Weet wel dat ik niemand KPN aanraad.

Badge +19

Dit loopt een beetje uit de hand en dat is niet de bedoeling.  Heeft u uw profiel al ingevuld dan kan de kpn moderator @Maja_ het voor u oplossen.

@Dennis-L  het is ook niet persoonlijk tegen jouw bedoeld,  fijn dat je meedenkt maar ik ben dr zooooooo klaar mee, met dat KPN 😞 zij verzaken en als klant zit je met de sh## en ipv dat ze zelf hun fouten corrigeren en oppakken….nu ja, laat ik maar ophouden.

@Joep1965 loopt een beetje uit de hand of is het al uit de hand gelopen. 

KPN, was ik er maar niet aan begonnen 😖

@Maja_ Wat denk je, gaat het allemaal

goedkomen? (Jammer dat je geen sarcastische ondertoon kunt uittypen.) kun jij en ga jij ervoor zorgen dat ik als klant tevreden zal zijn over de overstap naar KPN?

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @klacht overstapservice, als je geen mail hebt ontvangen dat ik mijn 1e reactie heb geplaatst, dan snap ik heel erg goed dat je er niet op hebt gereageerd! Dat gaat dan een beetje lastig natuurlijk :wink:

Ik heb inmiddels contact gehad met onze overstapdesk en daar geven ze aan dat wij wel een overstapverzoek in hebben gediend bij Ziggo, maar dat dit af is gewezen omdat de postcode en huisnummer in combinatie met het aan ons doorgegeven rekeningnummer niet bekend zijn daar. Omdat die gegevens volgens Ziggo niet overeen komen, wordt niet voldaan aan de criteria om daar het abonnement stop te zetten in opdracht van een andere provider. Dat is voor je eigen veiligheid, providers hebben deze onderlinge afspraak gemaakt om te voorkomen dat er verkeerde aanvragen en opzeggingen worden gedaan.

Normaal gesproken had je hier vrij snel na het bestellen van je abonnement over gebeld moeten worden en hadden de gegevens met je geverifieerd moeten worden om alsnog een overstapverzoek aan te kunnen vragen. De collega die ik zojuist gesproken heb, geeft aan dat ze dit alsnog gaan doen nu, zodat het abonnement bij Ziggo stopgezet gaat worden en je de dubbele abonnementskosten terug zult ontvangen. 

Het zal dus écht goed gaan komen, mijn excuus dat je hier tot nu toe geen bericht over hebt ontvangen vanaf onze kant. Je kunt hier op redelijk korte termijn een telefoontje over verwachten!

Badge +19

@klacht overstapservice Ik doelde meer op de discussie :wink: maar er is licht aan het einde van die donkere tunnel zie ik.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @klacht overstapservice, ik zie dat er inmiddels contact is geweest en dat het goed zal gaan komen met de onterechte dubbele kosten:slight_smile: Ik ga er dan ook van uit dat ik niets meer voor je kan betekenen, mocht ik me daarin vergissen dan hoor ik het uiteraard graag!