Vraag

Klacht, overstap tussen verhuizing en nieuw abbonnement

  • 5 June 2023
  • 4 reacties
  • 58 keer bekeken

Tijdens onze verhuizing op jullie advies een tijdelijk abonnement genomen, dit zou voordeliger zijn zodat daarna een nieuw abbo met korting kon worden aangeboden.

Het tijdelijke abonnement had 3 weken (maand) moeten duren. Na deze maand zijn wij ingetrokken in onze kluswoning, en hebben internet en tv opnieuw afgesloten. 

Jullie waren op de hoogte van ons tijdelijke abbonnement en deze zou stop gezet worden bij afsluiten van een nieuwe. Sterker nog, in ons account staat dat het tijdelijke contract een einddatum heeft op: 14-08-2023.

 

Nu is er door de medewerker geen eind gemaakt aan dit tijdelijke contract, en we betalen nu al 10 maanden 25 euro per maand voor iets wat we niet gebruiken. Zelfs de apparatuur is terug gestuurd en hiervan zijn jullie op de hoogte.

 

Uit coulance krijg ik 75 euro (3 maanden terug), want we hadden dit zelf ook wel kunnen zien. Is dit de manier hoe klanten behandeld worden? Dan stopt ons jaar abonnement in september ook. En tevens 2 mobiele abbo's.

 

Helaas zitten we midden in een verbouwing, en valt het nu afgerond toevallig op. Als de bedragen tegelijkertijd werden afgeschreven was het misschien nog duidelijk geweest. Maar 35 en 25 2 weken na elkaar echt niet.

 

We zien graag het volledige bedrag terug, zonder moeilijkheden met rechtsbijstand, anders zullen we dit verder aanpakken en de nieuwe abonnementen beëindigen. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Aanvullend: wij hebben aangegeven dat het abbo stop gezet moest worden, telefonisch. Gelieve alle gesprekken tussen juli en september terug te beluisteren. Het zijn er aardig wat ;) , omdat we duidelijkheid wilde tijdens de verhuizing.

 

Reputatie 7
Badge +13

Dat is natuurlijk een hele vervelende situatie Stanmy. Ik vind het vreemd dat die toezegging in eerste instantie gedaan is want we werken niet met tijdelijke abonnementen die automatisch verlopen. Er zijn wel maandelijks opzegbare abonnementen af te sluiten maar dan dienen deze alsnog door de klant te worden opgezegd, Het terugsturen van de apparatuur is dan niet afdoende vrees ik en ik kan dergelijke gesprekken als medewerker van het forum ook niet terugluisteren. Je hebt dus al contact gehad met de klachtenafdeling aangezien er al sprake is van coulance?

Remco, wij hebben het tijdelijke telefonisch stopgezet. Dit zou de goedkoopste optie zijn, een tijdelijke afsluiten en daarna een nieuwe abbo afsluiten.

 

Dit zou normaal gesproken helemaal niet de bedoeling zijn vertelde uw collega deze week. Normaal moet het tijdelijke weer terug gezet worden naar een gewoon abonnement. Over deze overstap van tijdelijk hebben wij wel 6 keer contact gehad destijds.  Deze collega heeft dus niet geweten dat dit niet de bedoeling was, en daar zijn wij nu helaas de dupe van.

 

Nu hebben we een coulance van 75, maar we hebben 250 euro betaald, dus dat vinden we erg weinig.

3 v.d. 10 maanden. Zeker omdat we gewoon een regulier abbo hebben lopen, en dat willen we graag zo houden ;).

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Begrijpelijk maar zodra er dan een coulance vanuit de klachtenafdeling is toegekend dan zijn voor mij de opties ook beperkt vrees ik Stanmy. Mijn advies zou dan toch zijn om weer contact te zoeken met de afdeling Contracten en Opzeggingen op 0800-0402 om er zeker van te zijn dat het abonnement is stopgezet en dat ze dan nog een keer kunnen kijken na de constructie die in eerste instantie is bedacht met twee contracten.