Beantwoord

Klacht overstapservice KPN van Ziggo

  • 11 May 2021
  • 11 reacties
  • 349 keer bekeken

Ik heb in februari mijn bestelling geplaatst bij KPN, gebruik makend van de overstapservice.

Ik heb meerdere malen met zowel KPN als met Ziggo gebeld. KPN zegt dat er is opgezegd. Ziggo zegt niets te hebben ontvangen. Beide partijen geven continu aan het heel vervelend voor mij te vinden dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

Echter, beide partijen geven aan verder niets voor mij te kunnen doen. Zit ik dus zelf met twee maanden dubbele kosten.

Teleurstellend dat de twee telecom giganten van Nederland dit niet met elkaar op kunnen lossen en de particulier voor de dubbele kosten op laten draaien.

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 12 May 2021, 21:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

@Broe  U heeft uw bestelling geplaatst bij KPN, gebruik makend van de overstapservice. Dan is het logisch dat KPN die overstapservice verleent, oftewel de levering overneemt en op dezelfde datum  Ziggo stopt.

Soms gaat dat mis, zoals op dit forum te lezen valt.:sleeping:

Gaat dit om overstap vanuit Ziggo naar KPN glasvezel of naar KPN Adsl (koper) ?

Bij KPN glasvezel zit er vaak nog een derde partij tussen nl. KPN Netwerk NL die de glasvezel aanleg verzorgt.

@HansaanZet dank voor je reactie. Dat het af en toe mis gaat, kan ik me alles bij voorstellen. Dat zowel KPN als Ziggo niet bereid zijn om dit op te lossen en mij als klant met twee maanden aan kosten laat zitten, vind ik wel heel teleurstellend.

Gaat om een ‘regulier’ 200 Mbit Hussel abonnement.

@Broe  Eigenlijk is het wettelijk gezien heel simpel;  Als u zwart op wit heeft ( mail of op schrift) dat u gebruik heeft gemaakt van de overstapservice, wat inhoud dat startende partij (KPN) de service overneemt van latende partij ( Ziggo) men dit onderling verzorgd en daarvoor een datum bepaalt ! Bij u is daarin iets fout gegaan. Een moderator op dit forum kan dit voor u uitzoeken en misschien oplossen. U  kunt het beste alvast uw profiel gegevens op dit forum invullen ( alleen zichtbaar voor moderatoren  en uzelf) zodat een moderator dit direct op kan pikken. De ervaring alhier leert dat het ook voor u uiteindelijk goed komt. :wink:

@HansaanZet Dank voor de tip, ga ik doen! En dan maar wachten op een moderator… maar vraagje; wat kan een moderator dat een medewerker (en hun managers) van de helpdesk niet kunnen?

Reputatie 7
Badge +16

@HansaanZet Dank voor de tip, ga ik doen! En dan maar wachten op een moderator… maar vraagje; wat kan een moderator dat een medewerker (en hun managers) van de helpdesk niet kunnen?

Nou… In jouw situatie kunnen wij je melden waar je terecht kunt! :information_desk_person_tone4::wink:

Welkom @Broe en jammer dat de overstapservice niet gelopen is, zoals het had gemoeten! Je zult nu alsnog een aantal handelingen moeten verrichten, zodat wij het recht kunnen zetten:

  • Het abonnement bij Ziggo alsnog zelf opzeggen
  • Check of in onze bevestiging de overstapservice bevestigd staat
  • Stuur een mail naar: correctie-overstap@kpn.com
    Vermeld in je mail het volgende: het klantnummer van KPN KPN, uitleg + bewijs (facturen Ziggo en opzegbevestiging van Ziggo). Je krijgt vanuit onze administratie binnen 5 werkdagen een terugkoppeling.

Excuses voor het ongemak! Ik ga er vanuit we op basis van je mail en de benodigde stukken het alsnog kunnen regelen! 

Beste @Shyrin_  dank voor je heldere reactie. Fijn dat het opgelost gaat worden.

Het abonnement had ik inmiddels zelf maar al opgezegd. De bevestiging daarvan zal ik zodadelijk doorsturen naar het door jou opgegeven adres.

Reputatie 7
Badge +16

Top, dan ga ik er vanuit dat het helemaal in orde komt. Zo niet, laat het dan weten in een reactie, hier in je topic!

Top, doe ik!

 

Hi @Shyrin_ ik heb precies een week geleden alle informatie gestuurd naar correctie-overstap@kpn.com. Tot op heden echter nog geen enkele vorm van reactie mogen ontvangen. 

Dat is redelijk teleurstellend moet ik zeggen.

Ik hoop dat jij hier iets in kan betekenen.

 

 

Hi @Shyrin_  dank voor jouw interventie. Nog geen kwartier nadat ik deze post had geplaatst, ontving ik een email van de KPN overstap desk.

Hun reactie is echter niet erg hoopgevend. Ik ontving onderstaand bericht:

Ik heb het nagekeken, echter zie ik dat uw overstap goed is verlopen. Wij hebben Ziggo op 7-04-2021 een bevestiging gestuurd dat u bij ons bent aangesloten.

Ik zal Ziggo berichten om te kijken waarom het abonnement niet is stopgezet. Zodra ik antwoord heb ontvangen, dan laat ik het u weten.

 

Dat is nu net waar het probleem ligt….

KPN claimt dat de overstap goed is verlopen en Ziggo claimt dat dit niet zo is en vraagt om een 'bewijs' van KPN dat er inderdaad een bericht richting Ziggo is verzonden.
Als consument zit ik daar continu tussen, terwijl ik niets in handen heb.
 
 
 
Reputatie 7
Badge +16

Geen dank, hoor! Ik snap je zorg/ probleem, maar ben blij om te lezen dat er vanuit ons contact is opgenomen met Ziggo. Laten we afwachten wat de terugkoppeling van mijn collega zal zijn: laat je het weten zodra je deze ontvangen hebt?