Klacht: Pair bonding beloofd, maar niet gekregen!

  • 10 October 2019
  • 14 reacties
  • 307 keer bekeken

Sinds een aantal maanden heb ik een nieuw huis gekocht en heb mijn abonnement mee verhuist.
Ik heb contact gehad met KPN en op fourstack gecontroleerd of ik pair bonding op mijn nieuwe adres kon krijgen. Geen enkel probleem klonk het vanuit KPN.
Monteur komt langs om het oude ISRA punt te vervangen en de installatie thuis werkend te maken (de gratis installatie service). De monteur had geen opdracht in het systeem staan om pair bonding aan te sluiten, dus hij mocht op dat moment niet de straatkast in om het kabeltje te leggen (zoals de monteur dat zelf noemde), wel heeft hij in de meterkast alles alvast zodanig aangesloten dat ik alleen een ander kabeltje hoefde aan te sluiten als de straatkast aangepast was. Volgens de monteur was pair bonding ook geen probleem en was het slechts een kwestie van de opdracht doorvoeren.

En dan begint het gedonder:

Eerst was het verhaal dat er op het tweede aderpaar nog een oud abonnement actief was en die kon ik niet zelf stop zetten, want dat moest de oude bewoner doen. Na heen en weer bellen met de oude bewoner, die aangaf nooit KPN gehad te hebben, bleek dat het om een administratieve fout ging. Er was ooit een aanvraag gedaan, die was geannuleerd, maar bij KPN niet uit het systeem gehaald.
Ik moest 48 uur wachten voordat de lijn uitgezet was, dan kon pair bonding opnieuw aangevraagd worden.

U raadt het al, na 48 uur wachten, 96 uur wachten, na 2 weken wachten kon het nog steeds niet.....

Nu was er een nieuwe reden bedacht waarom ik geen pair bonding krijg; KPN levert alleen nog pair bonding wanneer er 8 aders naar de woning gaan en ik heb een aansluiting met 4 aders (wit, blauw, rood en oranje). Dit is een nieuwe kwaliteitseis die KPN sinds dit jaar in het leven heeft geroepen en de check is aan het einde van de aanvraag. Hierdoor zeggen alle medewerkers van de klantenservice dat je wél pair bonding kunt aanvragen, maar krijg je het dus niet. Dit geldt overigens alleen voor nieuwe aanvragen, heb je al pair bonding op je adres met 4 aders dan mag je het houden. ( Zoals ik ook op mijn oude adres op 4 adres pair bonding had) Ben je nieuwe klant en heb je 4 aders, dan krijg je geen pair bonding.

Nu is het zo dat ik twee kabels van kpn in mijn huis binnen krijg en twee ISRA punten heb en daarmee dus ook twee keer 4 aders....... "Vreemd", zegt KPN, "Dat zien we niet vaak". Waarschijnlijk is er ooit op uw adres een zakelijke aansluiting geweest. Hoe dan ook, we doen het toch niet, want het staat zo niet in het "Canvas"???? Wat dat ook mag wezen.

Ondertussen geeft de KPN website en fourstack nog steeds aan dat ik pair bonding op mijn adres kan krijgen en is zelfs de maximale snelheid ondertussen ook hoger dan aan het begin van deze ellende.

Lang verhaal kort:
KPN beloofd meerdere malen pair bonding, maar levert uiteindelijk niet.

Oplossing; Zeg wat je doet, en doe wat je zegt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Heel raar verhaal. Kan wezen dat er in de straatkast te weinig ruimte is, dat hoor je wel eens...
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Sebass. Veel beloftes die we dus blijkbaar niet waar hebben kunnen maken. Ik heb het in de systemen nagekeken en ik moet zeggen dat ik enige verwarring wel kan begrijpen, echter maakt dat het niet minder vervelend. Op jouw adres is blijkbaar een redelijk complexe situatie wat betreft de ISRA('s). Voor de zekerheid heb ik wel gekeken of alles (uiteindelijk) goed is gecontroleerd bij de betreffende achterliggende afdelingen, en dat is wel het geval. Fourstack is in dit geval dus niet correct. Ik zal nog een keer een mail erachteraan sturen om het na te vragen, en als bonding echt niet kan, die optie dicht laten zetten.

Hoi @Paul_ ,

Echt complex is het niet. Ik hebbgewoon twee aabsluitingen in mijn woning en dus ook twee isra punten.

Los daarvan begrijp ik niet waarom ik niet, net zoals op mijn oude adres, pair bonding over 4 aders kan krijgen zoals dit beloofd is. Die tweede aansluiting speelt daarbij geen rol.

Wat betreft fourstack: dan kunnen jullie de hele wijk uitzetten als zijnde pair bonding beschikbaar, want alle huizen hier zijn in hetzelfde jaartal gebouwd en aangesloten. Dus de hele wijk heeft "slechts" 4 aders.

 

Dit is niet de eerste keer dat KPN mij iets beloofd en er later op terugkomt. Eerder al met een beloofde korting die door een andere medewerker werdt ingetrokken recent nog met de overstap en de aansluitdatum van het nieuwe abonnement op mijn oude adres voor de achterblijvers ( die door onjuiste informatie en verkeerde toezeggingen een paar weken geen internet/tv hadden) en nu weer met deze pair bonding die dus niet leverbaar blijkt. 

 

Jullie hebben duidelijk een probleem bij de klantenservice dat er mensen werken die geen idee hebben hoe het bij KPN werkt. Of dit door de medewerkers of door slechte communicatie binnen het bedrijf komt, dat laat ik in het midden. Duidelijk is wel dat jullie zo niet op het juiste spoor zitten.

@Kpn @Paul_ 

Was er al een reactie op de verstuurde mail?

Reputatie 7
Badge +25

Hi Sebas. Sorry voor de late reactie. Nee, ik heb nog geen uitsluitsel, hoewel ze er wel mee bezig zijn. Ik ga je beter op de hoogte houden vanaf nu!

Reputatie 7
Badge +25

@Sebass: kleine update: ik ben met verschillende afdelingen bezig om dit uit te laten zoeken. Er lijkt een oude reservering te staan op het 2e aderpaar wat bonding in de weg staat. Ik kan nog geen beloftes doen, maar ik doe m'n best om de boel vrij te kunnen geven zodat bonding daadwerkelijk beschikbaar wordt. Wordt vervolgd...

@Sebass: kleine update: ik ben met verschillende afdelingen bezig om dit uit te laten zoeken. Er lijkt een oude reservering te staan op het 2e aderpaar wat bonding in de weg staat. Ik kan nog geen beloftes doen, maar ik doe m'n best om de boel vrij te kunnen geven zodat bonding daadwerkelijk beschikbaar wordt. Wordt vervolgd...

 

@Paul_ 

Ik ben een beetje sceptisch aangezien ik dit verhaal al eerder heb gehoord.

 

Sebass schreef:

Eerst was het verhaal dat er op het tweede aderpaar nog een oud abonnement actief was en die kon ik niet zelf stop zetten, want dat moest de oude bewoner doen. Na heen en weer bellen met de oude bewoner, die aangaf nooit KPN gehad te hebben, bleek dat het om een administratieve fout ging. Er was ooit een aanvraag gedaan, die was geannuleerd, maar bij KPN niet uit het systeem gehaald. 
Ik moest 48 uur wachten voordat de lijn uitgezet was, dan kon pair bonding opnieuw aangevraagd worden.

U raadt het al, na 48 uur wachten, 96 uur wachten, na 2 weken wachten kon het nog steeds niet.....

Nu was er een nieuwe reden bedacht waarom ik geen pair bonding krijg; KPN levert alleen nog pair bonding wanneer er 8 aders naar de woning gaan en ik heb een aansluiting met 4 aders (wit, blauw, rood en oranje). Dit is een nieuwe kwaliteitseis die KPN sinds dit jaar in het leven heeft geroepen en de check is aan het einde van de aanvraag. Hierdoor zeggen alle medewerkers van de klantenservice dat je wél pair bonding kunt aanvragen, maar krijg je het dus niet. Dit geldt overigens alleen voor nieuwe aanvragen, heb je al pair bonding op je adres met 4 aders dan mag je het houden. ( Zoals ik ook op mijn oude adres op 4 adres pair bonding had) Ben je nieuwe klant en heb je 4 aders, dan krijg je geen pair bonding.

Reputatie 7
Badge +25

@Sebass: kleine update: ik ben met verschillende afdelingen bezig om dit uit te laten zoeken. Er lijkt een oude reservering te staan op het 2e aderpaar wat bonding in de weg staat. Ik kan nog geen beloftes doen, maar ik doe m'n best om de boel vrij te kunnen geven zodat bonding daadwerkelijk beschikbaar wordt. Wordt vervolgd...

 

@Paul_

Ik ben een beetje sceptisch aangezien ik dit verhaal al eerder heb gehoord.

Volledig te begrijpen. Ik ga daarom ook geen beloftes doen. Ik houd je op de hoogte.

@Sebass: kleine update: ik ben met verschillende afdelingen bezig om dit uit te laten zoeken. Er lijkt een oude reservering te staan op het 2e aderpaar wat bonding in de weg staat. Ik kan nog geen beloftes doen, maar ik doe m'n best om de boel vrij te kunnen geven zodat bonding daadwerkelijk beschikbaar wordt. Wordt vervolgd...

@Kpn @Paul_ 

Ondertussen zijn we weer twee weken verder zonder nieuws....

Reputatie 7
Badge +25

Klopt helaas. Ik had je graag goed nieuws gegeven.  Maar ik heb nog niet opgegeven. Ik ben intern nog altijd voor je bezig. Het gaat niet snel, maar het is nog niet voorbij.

@Kpn @Paul_ 

[...]Het gaat niet snel[...]

 

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb net mijn collega gesproken die jou vorige week had gebeld. Hij heeft een uiterste poging gedaan om bonding voor elkaar te krijgen, echter is dat niet gelukt. We hebben verschillende achterliggende afdelingen binnen de organisatie ernaar laten kijken, maar dat mocht niet baten. 

Ik kan niet anders dan mijn excuses aanbieden voor deze situatie, aangezien je hier al zo lang mee bezig bent, en we het niet voor elkaar gaan krijgen…

Ik heb net mijn collega gesproken die jou vorige week had gebeld. Hij heeft een uiterste poging gedaan om bonding voor elkaar te krijgen, echter is dat niet gelukt. We hebben verschillende achterliggende afdelingen binnen de organisatie ernaar laten kijken, maar dat mocht niet baten. 

Ik kan niet anders dan mijn excuses aanbieden voor deze situatie, aangezien je hier al zo lang mee bezig bent, en we het niet voor elkaar gaan krijgen…

 

En wat is nu de reden dat het niet mogelijk is?

Na een half jaar wachten verwacht ik op zijn minst toch wel een uitleg over het hoe en waarom.

Reputatie 7
Badge +25

Het heeft allemaal te maken met het tweede aderpaar. Bij meerdere aderparen op een adres wordt in de regel geen PB geleverd. Vaak zijn dat complexe adressen zoals bijvoorbeeld oude kantoorpanden en dergelijke, maar ik probeerde een uitzondering voor elkaar te krijgen in de geval. Helaas is me dat niet gelukt. Ik heb het via meerdere achterliggende afdeling geprobeerd, maar het mocht uiteindelijk niet baten.Â