Beantwoord

Klacht ten aanzien van leveren intallatiepakket (glasvezel) en aansluiten

  • 29 June 2020
  • 10 reacties
  • 728 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hierbij wil ik in dit forum een klacht indienen over KPN Glasvezel en de serviceverlening en klantvriendelijkheid van de afdeling klantenservice van KPN. Het is bij de Konijnen af. Ik deel dit hier omdat ik heel benieuwd ben of er forumleden zijn die tegen dezelfde problemen aanlopen als wij. Wij hebben begin Juni een installatiepakket toegestuurd gekregen omdat wij miv 24-06-2020 nieuwe glasvezelklant zijn geworden bij KPN. Toen wij een glasvezelaansluiting aan ons huis kregen is ons duidelijk te verstaan gegeven dat wanneer wij van Ziggo over zouden stappen naar KPN Glasvezel er een monteur bijgeleverd zou worden, omdat de installatie dan gratis en voor niets door KPN gedaan zou worden. Een geruststellende gedachte zou je zeggen, maar….allesbehalve blijkt nu. 

 

Op 20 Juni heb ik met de klantenservice van KPN gebeld om te vragen wanneer wij op 24 juni de monteur komenden verwachten omdat we immers nieuwe klanten waren met een maagdelijke glasvezelaansluiting in huis en wij immers een KPN installatiepakket voor internet tv en bellen hadden ontvangen wat door deze monteur moest worden aangesloten. Tot onze verbazing was daar bij de KPN klantenservice totaal niets over bekend er was geen monteur ingepland voor ons. Dat kunt u toch zelf mijnheer werd er gezegd en gesuggereerd. 

 

Op 24 Juni ontdekten wij gedurende de ochtend dat ons signaal van Ziggo al was afgekoppeld en wij zonder Internet TV en Vaste Telefoonaansluiting zaten. 

 

Daarop ben ik zelf met de installatie handleiding die bij het installatiepakket zat zelf met de installatie begonnen. Dat duurde niet lang want ik kwam er achter dat ik totaal helemaal niets kon aansluiten op het aansluitpunt van de Glasvezel in onze woning. Ik dus gebeld met de helpdesk van KPN (Hallo beste man ik kom niet verder met installeren)

 

Deze medewerker (dit is nog allemaal op 24 juni) gaf vervolgens aan dat het installatiepakket nog incompleet was er zaken / materialen misten en het helemaal de bedoeling niet was dat ik het kapje van het glasvezel aansluitpunt zelf had verwijderd en dat dit nu open lag. dat mocht helemaal niet. Ook werd er opeens aangegeven dat een glasvezelaansluiting altijd afgeregeld moet worden door een monteur maar dat er voor ons helaas geen monteur was ingepland op het tijdstip dat het installatiepakket was verzonden. Ook was vergeten om een glasvezelkastje mee te sturen. Dit glasvezelkastje wordt door een monteur op het aansluitpunt in de huiskamer aangebracht. Pas daarna kan het installatiepakket worden aangesloten. Ik heb hierbij meteen aangeven dat ik het met deze gang van zaken niet eens was ik mijn ernstig verkeerd behandeld en benadeeld voelde en heb uitgelegd dat internet voor mij en mijn vrouw nu in tijden van Corona zeer belangrijk was ivm thuiswerken in de Corona crisis. Hier werd niets anders op uitgedaan dan ja mijnheer niks aan te doen u krijgt gratis MB’s voor thetering en veel succes er mee. ook heb ik uitgelegd dat wij een ernstig zieke dochter van 19 hebben die bedlegerig is en veel pijn heeft en de dag doorkomt met tv internet en Netflix. Ook daar had men weinig boodschap aan. We hoefden niet te verwachten dat de fout die door KPN’s brakke logistieke systemen is veroorzaakt snel en goed hersteld zou worden, zoveel was al meteen duidelijk. We moesten maar achter in de rij aansluiten. Hier heb ik fel tegen geprotesteerd, deels vanwege de Corona crisis en thuis moeten en willen werken en deels ivm de ziekte van onzer dochter. 

25 en 26 juni herhaaldelijk contact gezocht. 26 juni rond 11:30 telefonisch contact waarbij medewerker beloofde om ivm de ziekte van onze dochter alles te proberen om een monteur voor of in het weekend geregeld te krijgen en niet pas op 1 juli. Hij beloofde me hierover terug te bellen. 

 

27 juni

 

Rond 9:30 gebeld met een medewerker van KPN klantenservice over het feit dat ik gisteren niet ben teruggebeld over de vervroegde monteursafspraak die de medewerker van KPN klantenservice op 26 juni via een manager alsnog zou proberen te regelen. De medewerker van KPN klantenservice kwam er vanmorgen achter dat de medewerker die mij gisteren beloofde terug te bellen nog steeds geen monteursafspraak had ingepland voor welke datum dan ook. De KPN medewerker die ik vandaag 27 juni heb gesproken heeft aan de collega die mij beloofd heeft terug te bellen een mail gestuurd waarin hij hem gevraagd heeft wat de status op dit moment is en of hij mij daar alsnog telefonisch over wil informeren. Ook heeft de KPN medewerker die ik vandaag 27 Juni heb gesproken een andere collega per e-mail benaderd om deze te vragen een versnelde monteursafspraak in te plannen. Ondertussen zitten we al 4 ! dagen zonder tv internet en vaste telefoonaansluiting en zijn we van Ziggo afgesloten. We kunnen hierdoor niet thuis werken en zijn in wezen gedwongen om tijdens de Corona crisis naar het werk te gaan met alle gevaar van dien. 

 

27-6 Later die ochtend terug gebeld door de medewerker KPN klantenservice die mij eerder gebeld had. Deze medewerker vertelde me dat hij een monteur kon inplannen voor ons op 2-7. Dus een dag later dan de KPN helpdesk medewerker op 26-6 had toegezegd (waarbij hij beloofde om na overleg met een manager te proberen te versnellen en ons iig terug te bellen). Hier heb ik tegen geprotesteerd ivm de ziekte van onze dochter die 24/7 pijn heeft, bedlegerig is en nu al ruim een week zonder internet, wifi, tv en netflix en radio zit en daarnaast op haar verjaardag (1-7) ook nog eens zonder vaste telefoonaansluiting waardoor ze op haar verjaardag veel lastiger bereikbaar is voor de opa’s en oma’s in het buitenland omdat die nooit mobiel met NL bellen. Ook heb ik aangegeven dat wij door de planningsfouten van KPN zijn gedwongen om naar ons werk te gaan omdat thuiswerken niet mogelijk is. Wij werken allebei thuis ivm de Covid19 crisis en zijn nu door KPN eigenlijk gedwongen om gevaar te lopen op het werk ivm het Coronavirus. Hierdoor lopen wij zelf gevaar besmet te raken maar zeker via ons onze zieke dochter die door haar ziekte en medicatie een verlaagde weerstand heeft en extra vatbaar is voor virussen. De extra GB’s die waren toegekend voor zowel mijn vrouw als voor mij waren ontreikend om thuis te werken, uit veiligheidsoverwegingen werd inloggen op het netwerk van ons werk via tethering niet toegestaan. Allemaal ellende door planningsfouten van KPN dus. Wij zijn hier zeer boos over, vinden dit een zeer foute start als nieuwe glasvezel klanten en hebben spijt van onze overstap van Ziggo naar KPN glasvezel. Wij voelen ons totaal niet welkom. 

 

KPN heeft werkelijk niets ondernomen om de door haar gemaakte fouten tijdig en meteen te herstellen. We moesten het maar uitzoeken en voelen ons eerder gestraft dan dat wij ons geholpen en ondersteund voelen. 

Wij willen schadevergoeding voor de week dat wij zonder televisie vaste telefoon, internet, netflix Spotify, radio hebben gezeten. Ook willen we een ruime schadevergoeding voor het feit dat KPN door de door haar gemaakte planningsfouten en logistieke fouten ons in wezen gevaar heeft laten oplopen op het werk. Doordat wij geen internet hebben zijn wij genoodzaakt om op kantoor te werken terwijl dat eigenlijk niet mag en gewoon gevaarlijk is.

 

Wat een amateurisme geacht KPN, klanten linea recta weer naar Ziggo jagen is op deze manier wel zeer efficiënt 

 

Deze klacht zal separaat ook nog per aangetekende brief aan u verstuurd worden

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 2 July 2020, 15:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @HansBakker . Wat een vervelende gang van zaken.

Ik leef natuurlijk mee met de situatie maar wil er bij vertellen dat dit helaas wel vaker voorkomt. Natuurlijk is het kwalijk dat er fouten gemaakt worden maar hier zal geen boze opzet in het spel zijn. Hier is niemand bij gebaat. 

Bij het opnieuw inplannen van een monteur zijn we afhankelijk van de monteursbezetting en dan is het vaak wel in de rij aansluiten. Dat kan ik niet anders maken.

Ik begrijp dat we een bundel op de telefoon hebben gezet. Dit is natuurlijk maar een povere noodgreep maar je dochter zou hier in ieder geval mee moeten kunnen streamen.  We kunnen desgewenst ook altijd weer een nieuwe bundel toevoegen. Dat doen we graag.   Wat thuiswerken betreft snap ik het natuurlijk volledig maar helaas gelden deze omstandigheden nu voor heel veel mensen in Nederland. 

Ik begrijp dat je dit verhaal ook als klacht hebt ingediend? Zo ja, lijkt het me verstandig om de reactie van onze klachtenafdeling af te wachten. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Ben helemaal niet blij, de zaak is nog niet afgewikkeld, maar eerst wilde ik nog even vertellen over de negen onkundige monteurs die ik hier in huis heb gehad. De tiende wist het praktisch meteen toen hij mijn verhaal hoorde, dat elke avond iets na half twaalf de zaak op slot ging, ging TV, geen internet. Hij dacht aan een tijdschakelaar, maar die bezit ik niet, dus. Hij pakte een trapje, keek op de vliering naar het kastje voor de aansluiting en zag het. De eerste monteur heeft de stekker gewoon in een stopcontact op de vliering gestopt, maar dat stopcontact hoorde bij een lichtbak in de gang pal voor mijn voordeur en deze lichtbak was wel aangesloten op een tijdschakelaar, die om half twaalf de elektriciteit uitzette. De acht volgende hebben dat ook niet gezien, maar de laatste goede monteur eindelijk wel.

Ik wil van de community graag weten wat zij een schappelijk bedrag vinden, dat KPN mij als schadevergoeding zal geven.

Alle 9 monteurs zeiden dat ze de oplossing hadden gevonden en dat ik vanaf die dag weer een goed functionerende TV en internet zou hebben. NIET ÉÉN KEER WAAR dus.

KPN staat voor mij gelijk met de firma List en Bedrag, maar met zo'n naam zouden ze geen klanten meer krijgen.

Steeds heb ik bij iedere afspraak veel te lang moeten wachten en telkens hoorde ik weer smoesjes.

Vanaf dag 1 van mijn verhuizing ging het fout. Er werd ijskoud door een medewerker beweerd dat ik mijn contract had opgezegd en geen nieuw contract had afgesloten. Gelukkig had ik er een fotokopie van gemaakt, maar ondanks dat geen TV-aansluiting en een slecht internet. Voor de TV had men geen medewerkers, niet te geloven. Een goede klant door schuld van KPN 3 weken zonder TV-aansluiting te laten zitten en daarvoor niets eens excuses aan te bieden, maar alleen maar de leugen te uiten dat de klant het contract had geannuleerd. Vreselijk. Daarna TV en internet dus dtot halftwaalf, een detective kon ik nooit afkijken, het plot miste ik steeds.

Een dame van de afdeling klantenservice=klachtenafdeling beaamde mijn woorden, toen ik zei dat ik eerst 9 onkundige monteurs in huis had gehad. Voor zo'n grote firma is zoiets toch echt een schande.

 

De vele uren, die ik aan de telefoon ‘hing’ en de uren, die ik op de monteur heb gewacht en die ik thuis moest blijven als er een monteur was.

 

Ik heb 6 maanden gratis abonnement voor alles gevraagd, maar men wil slechts 3 maanden geven, wat voor kpn een heel klein bedrag is en in schrille tegenstelling staat met de door mij geleden ellende.

 

Welk advies kan het forum mij geven?

 

Groet,

 

 

 

 

@droefenis : Ik vind het jammer dat er zoveel monteursbezoekjes nodig waren. Maar volgens mij waren wij hiermee wel héél bereid om jouw problemen op te lossen.

Het feit dat er in jouw woning ergens een tijdschakelaar verstopt zit is volledig jouw eigen verantwoordelijkheid. Dit had je zelf kunnen weten. 

 

Helaas soort gelijke ervaringen. Wat een bedrijf. Echt ongeloofelijk slecht. Medewerkers liegen gewoon.

Erwin, Jij reageert op iets, wat ik niet heb vermeld. De tijdschakelaar bevindt zich niet in mijn huis, maar in de openbare ruimte buiten mijn woning, boven het plafond.

Erwin, Jij vervormt de situatie. Vind jij dat kpn van goede wil is, wanneer ze eerst 9 onkundige - dat beaamde de kpn-dame van de klachtenafdeling - monteurs naar mijn woning stuurt, voordat ze een 10e, wel kundige, monteur stuurt. Dat is gewoon dom en brengt onnodige kosten met zich mee.

Ik moet me hier niet mee bemoeien hoewel ik een mening heb. Dus heb ik de tekst verwijderd. 

Reputatie 7
Badge +24

Erwin, Jij vervormt de situatie. Vind jij dat kpn van goede wil is, wanneer ze eerst 9 onkundige - dat beaamde de kpn-dame van de klachtenafdeling - monteurs naar mijn woning stuurt, voordat ze een 10e, wel kundige, monteur stuurt. Dat is gewoon dom en brengt onnodige kosten met zich mee.

De laatste monteur was wat doortastender. Maar dat wil nog niet zeggen dat de andere monteurs onkundig waren.

Erwin, Jij reageert op iets, wat ik niet heb vermeld. De tijdschakelaar bevindt zich niet in mijn huis, maar in de openbare ruimte buiten mijn woning, boven het plafond.

Het stopcontact is kennelijk wel vanuit uw huis of meterkast bereikbaar. Een vreemde situatie, u zou zo dus stroom kunnen gebruiken die niet over uw meter gaat. Dat moet lijkt me überhaupt helemaal niet mogelijk zijn. 

@droefenis  Vroeger voorzag de PTT hun telecommunicatieservice bij jouw in huis van eigen aparte energie vanuit de telefooncentrale. Toen was er geen eis dat er ‘een stopcontact’ aanwezig moet zijn.

Tegenwoordig is het dus andersom, voor een goed werkende telecommunicatieverbinding is aan de klant z’n kant ‘een stopcontact’ nodig. Je snapt hopelijk wel dat daar dan ook 24/7 spanning op moet staan en om nog dieper op in te gaan, die moet van passend voltage enz zijn (100V-240V, 50/60Hz wisselspanning). Daar wordt in jouw situatie niet aan voldaan. Wie je nu de schuld wilt geven en e.v.t. ook nog geld wilt aftroggelen is nu de vraag.

Volgens een KPN monteur kan KPN je niet ‘beschermen’  (zie

  ) en zijn ze volgens mij in principe gerechtigd om jouw een factuur te sturen van 10x60=600 euro minimaal. Als je mijn mening als community lid wilt, zou ik dit terecht vinden.

Die 600 euro moet namelijk opgehoest worden door alle KPN klanten en ik heb dan wel geen KPN glasvezel, ik betaal ondertussen ook al bijna 60 euro per maand aan vast internet. Ik zou er niet over peinzen om bij een door jou omschreven symptoom KPN te bellen. Maar om 23:31 een voltmetertje pakken en even kijken of er nog wel ‘prik’ op mijn modemrouter staat. Ik heb eerder 3 jaar 4GvoorThuis internet gehad, dat valt ieder nacht even 2 minuten uit, ben wel wat gewend.

Je kan kijken of je de ‘schade’ op je huurbaas of woningcorporatie kan verhalen. Je zal het wel heel strak moeten specificeren, want de regels zijn dat als je langer dan 12 uur achtereen geen internet hebt, je per dag 1-dertigste van je maandabokosten terug kan krijgen. Als de schuld bij de provider ligt. In dit geval ligt de schuld in mijn ogen aan jouw kant. KPN zou ook een rechtszaak tegen jouw kunnen beginnen omdat je ze onjuist ingelicht hebt. Volgens mij moet jij zorgen voor deugdelijke energievoorziening, daar blijf je in gebreke en jaagt KPN daarmee op kosten.