Beantwoord

klacht: wifi valt weg - experiabox v10a

  • 1 August 2019
  • 12 reacties
  • 412 keer bekeken

Ik moet mijn experiabox 10a meerdere keren per dag opnieuw opstarten vanwege een haperende, wegvallende wifi. Lijkt erop dat de dhcp-server geen ip-adressen uitdeelt. Heb op aanraden van de helpdesk ssid en wachtwoord al gewijzigd, upnp aangezet. Helaas niet met gewenste resultaat.
Bij de vorige experiabox nooit problemen gehad!

Model Name:VRV9517Firmware Version:v5.00.20 build190
Boot Code Version:1.0.38-161.188
Hardware Version:R01
Serial Number:J834533608
icon

Beste antwoord door Marina_ 2 August 2019, 15:25

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @igijsberts, welkom hier. Wanneer je problemen ervaart is het altijd goed om onze WiFi tuner te gebruiken. Heb je dit al eens gedaan. Zo niet, wil je dit (nog) eens willen doen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Zou je ook je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik ook nog bekijken wat ik voor je kan betekenen.
Goedemiddag,

Hier het lijstje van acties die ik al een of meerdere keren heb uitgevoerd:
  • wifi-tuner doorlopen
  • ssid & password aangepast
  • mbv wifi-analyzer beste wifikanalen gezocht
  • wifi voorkeuren op alle devices gewist en een voor een weer toegevoegd
  • upnp op experiabox aangezet
Daarnaast al twee keer ruim een half uur gechat met een kpn-mederwerker. Die gaf als advies een firmware update aan te vragen.
Badge +19
Hoever zit je bij de experiabox vandaan?
Ik zit er bijna op ;-)
Wat zal het zijn, in een straal van 2 a 3 meter
Badge +19
En je hebt en ook al een keer helemaal gereset?
Reputatie 7
Badge +19
@igijsberts, Jammer dat je nog steeds een slechte WiFi verbinding ervaart, terwijl je al zoveel hebt geprobeerd. Heb je de reset aan de hand van deze stappen gedaan? Ervaar je op alle apparaten tegelijk een wegvallende WiFi verbinding of verschilt dit van elkaar? Daarnaast ben ik benieuwd of je ook al gebruik maakt van WiFi versterkers. Zou je eens een speedtest willen doen via je WiFi? Ik ben benieuwd welke snelheid je haalt.
Harde reset, reset door een medewerker KPN op afstand, is allemaal uitgevoerd. Ook een speedtest al gedaan, haal daarmee ook prima down- en uploadsnelheden. Dat is ook het probleem niet. Probleem is dat de verschillende devices geen verbinding kunnen maken omdat ze geen ip-adres krijgen toebedeeld.
Via een ander draadje heb ik een update van firmware aangevraagd. Dat gaat vandaag gebeuren, hopelijk zijn daarmee de problemen verleden tijd. Ik laat het hier weten.
https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/022e6cb0-b77e-11e9-90fa-3d81e88e9921
Reputatie 7
Badge +19
Je haalt inderdaad een mooie snelheid @igijsberts. Hoe heb je de update van de firmware aangevraagd en ervaar je hierdoor al verbetering?
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Een paar dagen geleden is de firmware upgrade uitgevoerd. Het lijkt erop dat wifi weer stabiel is!
Reputatie 7
Badge +19
Goed om te lezen @igijsberts. Mocht je later nog vragen hebben, weet je mij te vinden. Fijne dag verder!

Reageer