klanten en klacht

• 18 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 332 keer bekeken

Na jaren lang te vreden zijn geweest over KPN heb ik nu toch echt een teleurstellend gevoel over KPN.
In 2010 alles via de KPN genomen wat kon tv internet en bellen wat we al jaren hebben via hun, maar wouden graag digitale tv ook, dus alles aangevraagd bleek dat er maar 1 tv op kon ivm met de adsl verbinding heel jammer maar ja het was zo. Uiteindelijk door eigen achtergrond geopperd of er niet een 2e lijn bij kon zodat het wel kon en dan met gereduceerd tarief, en ja hoor dat kon alles was helemaal super geregeld, snelheid internet was laag 5mbit maar we waren tevreden.
Vervolgens meld KPN dat de lijn verbeterd kan worden doordat de buitenring glasvezel is geworden, helemaal mooi denk je dan we gaan vooruit met de techniek. De omzetting duurde 2 weken ging volledig mis alles lag eruit terwijl wij een bedrijf aan huis hebben, dus dit was erg lastig maar goed KPN crediteerde na klachten brief het volledige bedrag, erg netjes.
Vervolgens vorig jaar weer storing dan wel en dan geen verbinding, dus KPN gebeld volgende dag waren ze er en ja de kabel was stuk dus een grondploeg moest komen ook goed, grondploeg was er de volgende dag wel in zijn 1 Tje dus moest hard ploeteren de beste man, tja hij meete meerdere storingen dus er moest maar een graaf kraantje bij komen, volgende dag een nieuwe ploeg om te graven en jawoord 2 kabelbreuken in de kabel die ook al aardig gedateerd was (1960) alles gemaakt denk je dan heeft welgeteld 4 uur gewerkt weer alles eruit dus weer een meetmonteur de volgende dag, hee er zit nog een breuk in(zucht denk je dan) weer een dag later een grondploeg erbij die ook na kunnen meten, weer een breuk verwijderd nou mooi alles opgelost denk je dan.
Heeft goed gewerkt wel 1 maand en toen begonnen de storingen weer van geen telefoon tot geen tv of pixel verstoringen vervolgens eerste half jaar elke dag bijna gebeld met KPN, meld kpn ja dat komt door de software we werken eraan, maar dat was het helemaal niet heb wel geteld dit bijna een jaar volgehouden en KPN een klachten brief geschreven dat we veel schade en kosten hebben door de slecht geleverde dienst van hun.
Klachten brief van 3 A4 waarvan 1 met storingslogboek meteen aangegeven dat we van de 2 abbonomenten de betaalde rekeningen van 1 jaar terug willen en met een compensatie bedrag van €500,00 i.v.m. Ons bedrijf aan huis, nou opeens werd de storing door een casemanager opgepakt van de technische kant die heeft de storing opgelost blijkt dat KPN 120mbit over vertering stuurt waardoor er een overkill komt op de lijn en dit geeft storing vervolgens profiel aangepast en welja alles kon draaien op 1 lijn en dat na 5 jaar vervolgens word je gemeld dat levering en service de creditering gaat oppakken helaas duurd dit ook weer 4 maanden voordat er een voorstel komt.
Nu vandaag dan uiteindelijk een tegen voorstel gekregen kan voor 1 abbonomenten 11 maanden gecrediteerd krijg dat is ongeveer €450,00, sorry zij ik we hebben een claim van €1750,00 12 maanden abbonomenten à 100,00 en €500,00 compensatie ja word er dan gemeld door KPN dit is wat ik u kan bieden en niet meer bent u het er niet mee eens dan kunt u de geschillen commissie inschakelen maar dit gaat buiten KPN om dus voor ons is het dan afgedaan. Nou en bedankt denk je dan als trouwe klant dus vandaar maar eens hier ik heb geen Facebook en geen twitter ik vind ook dat dat de omgekeerde wereld is om je klanten te helpen maar voor KPN kwablijkelijk niet heel jammer. Ga er nog over nadenken heb ik de beste man gemeld en belt met 2 dagen terug

2 reacties

Reputatie 7
Badge +23
; welkom op het forum van KPN! Wat jammer om je negatieve ervaring te lezen, terwijl je eerder tevreden bent geweest met ons. Problemen met je verbinding zijn super lastig, helemaal als je een bedrijf aan huis hebt. Betreft het een particuliere verbinding die je zakelijk gebruikt of daadwerkelijk een zakelijke aansluiting? De Klachtenafdeling is eigenlijk het laatste station binnen KPN die iets voor je kunnen doen qua compensatie. Ik wil je dan ook vragen om dit bericht af te wachten en ik hoop voor een positieve uitkomst voor je.

Beste Cindy,

het is een particuliere aansluiting dit omdat het geen meerwaarde heeft om het zakelijk te maken, de verbinding blijft het zelfde.

het is allen jammer om te ervaren dat als je KPN een jaar lang hebt gemotiveerd om het op te lossen dat er dan weinig gebeurt, ook als je aangeeft om een klachtenbrief te schrijven dit word afgeraden zolang de ticket open staat.

ik heb na 11 maanden toch een klachtenbrief geschreven met de volledige storing en contact historie, gelukkig is er een casemanager geweest die die oppakte en de storing met mij gefaseerd heeft opgelost, maar wederom dus vanuit mijn initiatief.

vervolgens mag de klacht worden afgehandeld je zou denken als klant als je zoveel geduld hebt en tijd erin hebt gestopt dat er een nette oplossing komt, zoals de periode van het niet werken van de lijn, internet en tv word je abbonomenten geld gecrediteerd zeker als je minimaal 5x per week dusdanige storingen heb dat de modem zeker 3 x per dag gereset moet worden.

het is dan ook voor mij onbegrijpelijk dat KPN de klacht na het werkelijk oplossen ( wat volledig aan KPN lag) daar 3maanden over te doen om de financiële afronding netjes te maken.

lijkt mij een vaste klant is beter dan een eendagsvlieg.

de zaak licht nu bij klanten reacties, en ik heb nog contact gehad met de technische case manager die het nader heeft toegelicht aan de afdeling, ik ga er dan ook nog steeds van uit dat het netjes word opgelost.

al met al wachten we het inderdaad nog af

Reageer