Beantwoord

Klantenservice

Reputatie 2
Badge
hallo,
ik heb vanochtend contact gehad met de KS over mijn internetsnelheid, ik had afgelopen maandag mijn abonnement verhoogt naar 200/20 op koper, administratief was de wijziging wel verwerkt maar de technische kant nog niet er werd gezegd dat dit wel een dag kon duren, maar er was vanochtend nog niets gebeurd. Dus maar weer de KS gebeld kreeg een dame aan de telf. probleem uit gelegd, en toen een reaktie gehad van het zal wel aan uw hardware liggen, heb 2wkn een nieuwe Macbook van +/- 3500 euro gekocht. maar de snelheden die ik haal liggen ver van de door kpn en fourstack.
volgens KPNsite zou ik 195 Mbit moeten kunnen halen.
Volgens Fourstack 200Mbit met pairbonding
Volgens V10 150 Mbit attaineble
Volgens KPN speed 103 Mbit

welke snelheid kan ik nu halen?? en de dame zei toen "dan verlaagt u uw snelheid maar weer naar 100Mbit, toen vroeg of het misschien aan mijn modem zou kunnen liggen, werd er stellig beweerd van niet.
icon

Beste antwoord door Alex_P 12 juli 2018, 14:16

Nee, dat kan ik helaas niet. Wat de monteur zegt klopt niet helemaal. Dit gaat hier over BVVDSL, wat voor nu tot 200Mbit gaat bij ons. Bij jou gaat VVDSL tot 97 Mbit. Die 200 Mbit haal je tot 400/500 meter van de centrale, daarna zal het al gauw weer gelijklopen met VVDSL. Dit is ook precies wat er bij jou gebeurt omdat jij op 550 meter zit. Je haalt iets tussen de 97 Mbit en 200Mbit, in dit geval 120 Mbit. Een aanpassing in je profiel zal weinig uitmaken, hoger dan die 120 Mbit zal je niet uitkomen.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi @Tarzey2017,

Dat zijn wel heel veel verschillen die je ziet staan! Kun je eens een printscreen posten van netco (fourstack) en jouw modem waardes?

Wil je eens inloggen in My KPN, zie je daar nog een melding dat er een order wijziging loopt? Wil je je modem voor de zekerheid eens opnieuw opstarten?
Reputatie 2
Badge
Hoi @Tarzey2017,

Dat zijn wel heel veel verschillen die je ziet staan! Kun je eens een printscreen posten van netco (fourstack) en jouw modem waardes?

Wil je eens inloggen in My KPN, zie je daar nog een melding dat er een order wijziging loopt? Wil je je modem voor de zekerheid eens opnieuw opstarten?
Hoi King006 bij deze de printscreens, ik heb Mijnkpn al weer naar beneden gezet op 100 Mbit omdat ik volgens KPN toch niet hoger dan 114 Mbit zou kunnen halen, volgens mij wordt mijn verbinding afgekapt bij +/- 110 Mbit, Ik zelf in dit werk, werk van uit huis als netwerkbeheerder Bij GasTerra
Reputatie 6
Badge +8
Hoi @Tarzey2017,

Hoi King006 bij deze de printscreens, ik heb Mijnkpn al weer naar beneden gezet op 100 Mbit omdat ik volgens KPN toch niet hoger dan 114 Mbit zou kunnen halen, volgens mij wordt mijn verbinding afgekapt bij +/- 110 Mbit, Ik zelf in dit werk, werk van uit huis als netwerkbeheerder Bij GasTerra

Wil je eens de hele pagina vanuit je modem hier plaatsen? Ik heb namelijk het vermoeden dat je wel degelijk 200/20 kan halen.
Reputatie 2
Badge
Hoi @Tarzey2017, Bij Deze

Wil je eens de hele pagina vanuit je modem hier plaatsen? Ik heb namelijk het vermoeden dat je wel degelijk 200/20 kan halen.
Reputatie 2
Badge
Hoi @Tarzey2017, Bij Deze

Reputatie 6
Badge +8
Bedankt! er lijkt iets mis te gaan met de verbinding. Het wijkt namelijk erg af van de waardes van KPN. Ik hoop dat een KPN webcare medewerker dit wil oppakken en uitzoeken. Voor nu lijkt het mij inderdaad handig om 200/20 niet te activeren.
Reputatie 2
Badge
Waar blijft Webcare!!
Reputatie 7
Badge +14
Waar blijft Webcare!!

Hoi, hallo. Hier ben ik! Zou je je profiel willen aanvullen met je gegevens? Dan ga ik me hierin verdiepen.
Reputatie 2
Badge
Waar blijft Webcare!!

Hoi, hallo. Hier ben ik! Zou je je profiel willen aanvullen met je gegevens? Dan ga ik me hierin verdiepen.

profiel aangepast
Reputatie 2
Badge
Waar blijft Webcare!!

profiel aangepast
hallo ik heb mijn profiel aangepast, maar verder blijft het stil op de lijn!!
Reputatie 6
Badge +8
Ik denk dat @Alex_P wat druk is 😉
Reputatie 7
Badge +14
Inderdaad iets aan de drukke kant hier. 😉 Tarzey2017, heb je zojuist gesproken en een monteur ingepland voor onderzoek. Laat het met weten hoe dat afloopt.
Reputatie 2
Badge
Zal ik doen
Reputatie 2
Badge
Hoi Alex,
Monteur is langs geweest heeft niets kunnen doen , snelheid word niet hoger ivm afstand tot de wijkkast is 550 mtr, hij heeft mij een grafiek laten zien en dat na 400mtr de vvdsl snelheid halveert, en dat daardoor de snelheid niet boven de 120,mbit uitkomt, en ook dat mijn profiel nu 17a is en zou eigenlijk 35a moeten zijn, kun jij dit aanpassen, hij zei ook dat de omschakeling wel 2wkn zou kunnen duren, dus laat ik de extra snelheid verhoging aanstaan. het is helaas niet anders.
Reputatie 7
Badge +14
Nee, dat kan ik helaas niet. Wat de monteur zegt klopt niet helemaal. Dit gaat hier over BVVDSL, wat voor nu tot 200Mbit gaat bij ons. Bij jou gaat VVDSL tot 97 Mbit. Die 200 Mbit haal je tot 400/500 meter van de centrale, daarna zal het al gauw weer gelijklopen met VVDSL. Dit is ook precies wat er bij jou gebeurt omdat jij op 550 meter zit. Je haalt iets tussen de 97 Mbit en 200Mbit, in dit geval 120 Mbit. Een aanpassing in je profiel zal weinig uitmaken, hoger dan die 120 Mbit zal je niet uitkomen.
Reputatie 2
Badge
Hoi Alex,
bedankt voor de info, maar 120 Mbit haal ik ook niet , de monteur heeft hier gisteren 106Mbit gemeten.
Bij deze meeting stond de STB uit. Maar mijn modem geeft aan actual 120Mbit aan, en attainable 140Mbit.
Dus dan verlaag ik mijn abonnement weer naar 100Mbit.

maar in ieder geval bedankt

Fred
Reputatie 7
Badge +14
Die 120 Mbit heb ik overgenomen uit je verhaal hierboven, in de praktijk dus 106 Mbit. Graag gedaan uiteraard.

Reageer