Beantwoord

Klantenservice? Bestaat niet!

• 22 maart 2012
  • 3 reacties
  • 8554 keer bekeken

Ik was bijna met een veer en inkt een ouderwetsche brief naar KPN gaan schrijven, want op een normale manier contact krijgen met KPN kan niet.

Toch bijzonder voor een communcatie bedrijf. Ja, via 0900. Weet je wat dat kost met een mobiele telefoon! Niemand heeft toch meer een vaste lijn! Op m'n werk ja, maar bel je daarmee betaalnummers...?

Als je KPN wil emailen zeggen ze dat je beter kan bellen. Het email team is dus blijkbaar opgedoekt.

Wij hebben al maanden problemen met Interactieve TV via de zogenaamde draadloze verbindingsset (draadloos?). Imiddels tien-tallen euros aan 0900 verbelt en het werkt nog steeds niet. Dan maar opzeggen. Dan moet je dus weer 0900 bellen. Dat doen we niet meer en dus maar naar de KPN winkel in Leidschenhage.

Heel vriendelijk geholpen en de jongen belde namens mij de technische dienst. Legt het probleem uit en vraagt op er een monteur langs kan komen. Dat kan, maar op kosten van de klant! Hoezo!!?? KPN, jouw service werkt niet!! Ok, dan stellen we voor dat KPN alleen gratis een monteur stuurt als het probleem aan KPN ligt. Ligt het aan de bedrading, dan betalen wij. Nee, dat kan ook niet.

Nou dan maar opzeggen. Dus de vriendelijke jongen zegt, deze klant wil opzeggen. De reactie is dat kan niet. Bel later maar terug!! WTF??!!

Uiteindelijk de winkel verlaten met de belofte dat KPN binnen een dag zou bellen. Dat was afgelopen dinsdag...

Heeft iemand wellicht een truc om met KPN in contact te komen voor een klacht zonder dat het als klant geld en tijd kost?

Hartelijk dank!

icon

Beste antwoord door esleijffers 4 juni 2012, 15:27

Beste Ivette,

Dank voor je reactie. Helaas krijg ik die pas vandaag (4 juni) binnen in mijn email. En ik maar denken dat er niet gereageerd wordt...

Het probleem is inmiddels verholpen door een monteur. Ik heb nu wel het modem in m'n huiskamer staan in plaats van in de kelder (met de CAT6 kabels door de gang), maar het werkt nu redelijk consistent. Heb nog steeds af en toe problemen met IPTV in de slaapkamer en dat komt dan denk ik door de verbindingsset.

Anyway, het werkt goed genoeg om niet verder te klagen en wij gaan over een maand emigreren, dus dan zeggen we sowieso op.

Moet overigens wel toevoegen dat de monteur pas kwam nadat mijn vrouw een 'bel me terug' link had ontdekt op de website. De jongen die haar (vrijwel direct) belde was zo aardig haar door te verbinden met de technische dienst. Kan die link nu niet meer vinden...

Succes met deze job, zal niet makkelijk zijn met al die ontevreden klanten. Ik hoop dat je wat meer support krijgt van je technische collegas. Al is het maar dat jouw berichtjes sneller worden afgeleverd in mijn email box!

Mvg,

Edward Sleijffers

Bekijk origineel

3 reacties

Beste Ivette,

Dank voor je reactie. Helaas krijg ik die pas vandaag (4 juni) binnen in mijn email. En ik maar denken dat er niet gereageerd wordt...

Het probleem is inmiddels verholpen door een monteur. Ik heb nu wel het modem in m'n huiskamer staan in plaats van in de kelder (met de CAT6 kabels door de gang), maar het werkt nu redelijk consistent. Heb nog steeds af en toe problemen met IPTV in de slaapkamer en dat komt dan denk ik door de verbindingsset.

Anyway, het werkt goed genoeg om niet verder te klagen en wij gaan over een maand emigreren, dus dan zeggen we sowieso op.

Moet overigens wel toevoegen dat de monteur pas kwam nadat mijn vrouw een 'bel me terug' link had ontdekt op de website. De jongen die haar (vrijwel direct) belde was zo aardig haar door te verbinden met de technische dienst. Kan die link nu niet meer vinden...

Succes met deze job, zal niet makkelijk zijn met al die ontevreden klanten. Ik hoop dat je wat meer support krijgt van je technische collegas. Al is het maar dat jouw berichtjes sneller worden afgeleverd in mijn email box!

Mvg,

Edward Sleijffers

Reputatie 1
Badge +1
Beste Esleijffers,

Wat vervelend om te lezen dat u al zoveel problemen heeft gehad met Interactieve Televisie en de Draadloze verbindingsset. Ik zie dat u al veel werk heeft verzet om dit probleem op te lossen maar dat dit tot op heden niet gelukt is.

Graag wil ik met u kijken of er nog een manier is om dit probleem op te lossen.

Zou u in een privébericht aan mij de volgende gegevens kunnen sturen:
- postcode en huisnummer
- naam contractant
- het exacte probleem met Interactieve Televisie
- uw telefoonnummer
- uw mobiele telefoonnummer
- moment van bereikbaarheid

Wanneer ik deze gegevens ontvangen heb kan ik bepalen wat ik voor u kan betekenen. Ik zie uw gegevens graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Ivette

Dit verhaal over klantenservice komt mij bekend voor. Ik heb hierover al meer dan eens opmerkingen geplaatst. Met name de telefoonkosten die weliswaar bij een vaste verbinding niet heel erg hoog zijn ervaar ik als heel irritant. Bij uitval van de vaste verbinding ben je inderdaad aangewezen op mobiel telefoneren en dat is wel kostbaar. Het moet voor een "telefoon maatschappij" toch een koud kunstje zijn om klantenservice bellen gratis te maken! Als je dan zelf, eigenwijs, het toch met een mail probeert "mislukt" dat telkens waardoor je toch gedwongen wordt te gaan bellen. Ik heb dat dan ook maar gedaan en zou teruggebeld worden. U raadt het al: dat gebeurt dus niet. Deze keer vertik ik het om te bellen en wacht tot maximaal het eind van deze week, daarna zeg ik alles op. De oorzaak van dit alles is dat ik mij in een onbezonnen moment Interactieve TV heb laten aanpraten. Doordat dit niet goed werkt bleek na contact met de technisch dienst ook dat de verbindingssnelheid van internet veel lager is dan mij "verkocht" is. Op aanraden van die technische dienst heb ik de aansluitingen veranderd waardoor de TV wel iets beter is geworden maar mijn internet signaal nog slechter. Tevens staat nu een lelijk groen knipperend wit ding in mijn huiskamer. Ergerlijk is dat de gesprekspartners er bijna onveranderd vanuit gaan dat het aan de klant ligt en niet aan KPN. Opmerkelijk is tenslotte dat daar waar er eerst gepusht wordt om telefonisch contact op te nemen er na een klacht op dit forum wordt gevraagd om met een privebericht contact via e-mail op te nemen. Dan kan het dus wel?!! 

Reageer