Beantwoord

Hoe krijg ik koperaansluiting KPN in de woning?

  • 16 May 2021
  • 3 reacties
  • 224 keer bekeken

Hallo,

Op mijn adres heb ik in huis alleen een aansluiting van ziggo.

Aansluiting (kabel) van kpn is er ook maar ligt nog ergens buiten de woning.

Waar moet ik zijn om deze alsnog in huis te krijgen?

Met vriendelijke groet, 

a.schunk

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 17 May 2021, 11:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Gewoon KPN 0800 0402, of kpn netwerk (tel nr staat op site van kpn netwerk) 

Reputatie 7
Badge +11

Gewoon KPN 0800 0402, of kpn netwerk (tel nr staat op site van kpn netwerk) 

Niet helemaal. KPN NetwerkNL doet namelijk niets met het kopernetwerk, enkel met glasvezel. Het kost wel iets meer moeite om het voor elkaar te krijgen.

 

Als je gebruik wilt maken van de diensten van KPN of van een andere aanbieder die over het KPN netwerk levert dan zul je daar eerst een abonnement af moeten sluiten (met overstapservice), op de aansluitdatum bel je de klantenservice dat het aansluiten niet lukt omdat het aansluitpunt onvindbaar is. Er wordt dan een monteur aangestuurd voor installatie en isra-herstel. Als deze tot de conclusie komt dat de invoerkabel inderdaad onvindbaar is dan zal deze via de afdeling Infra een aansturing doen voor ondergronds, dan komt VolkerWessels Telecom de kabel opsporen en opnieuw naar binnen leggen. De installatiemonteur kan echter wel ondersteuning geven bij bijvoorbeeld het trekken van een kabel zodat er op het moment dat VWT is geweest enkel nog een kabeltje in het nieuw geplaatste ISRA gestoken moet worden.

 

Of hier kosten aan verbonden zijn weet ik niet, misschien kan een moderator je hier meer over vertellen. Wat ik wel weet is dat dit de procedure is bij dit soort gevallen, een monteur van KPN of van een andere provider moet echt vaststellen dat de kabel onvindbaar is.

 

De overstapservice is hierin wel een belangrijke, op deze manier ben je zeker dat je niet zonder komt te zitten. KPN informeert Ziggo wel dat de oude opgezegd kan worden per datum-x maar dit gebeurd pas zodra ons modem verbinding heeft gemaakt met het netwerk van KPN, zodra het modem werkt dan pas wordt de lijn bij Ziggo definitief opgezegd. Stel nou dat het dus langer duurt omdat die kabel opgespoord moet worden dan zit je in ieder geval niet zonder diensten.

 

Let ook wel op, als er wel al glasvezel aanwezig is wordt de koperlijn niet meer gerepareerd, tenzij er een PSTN-lijn abonnement aanwezig is, in zulke gevallen wordt VWT nog steeds aangestuurd.

Reputatie 7
Badge +19

Gewoon KPN 0800 0402, of kpn netwerk (tel nr staat op site van kpn netwerk) 

Niet helemaal. KPN NetwerkNL doet namelijk niets met het kopernetwerk, enkel met glasvezel. Het kost wel iets meer moeite om het voor elkaar te krijgen.

 

Als je gebruik wilt maken van de diensten van KPN of van een andere aanbieder die over het KPN netwerk levert dan zul je daar eerst een abonnement af moeten sluiten (met overstapservice), op de aansluitdatum bel je de klantenservice dat het aansluiten niet lukt omdat het aansluitpunt onvindbaar is. Er wordt dan een monteur aangestuurd voor installatie en isra-herstel. Als deze tot de conclusie komt dat de invoerkabel inderdaad onvindbaar is dan zal deze via de afdeling Infra een aansturing doen voor ondergronds, dan komt VolkerWessels Telecom de kabel opsporen en opnieuw naar binnen leggen. De installatiemonteur kan echter wel ondersteuning geven bij bijvoorbeeld het trekken van een kabel zodat er op het moment dat VWT is geweest enkel nog een kabeltje in het nieuw geplaatste ISRA gestoken moet worden.

 

Of hier kosten aan verbonden zijn weet ik niet, misschien kan een moderator je hier meer over vertellen. Wat ik wel weet is dat dit de procedure is bij dit soort gevallen, een monteur van KPN of van een andere provider moet echt vaststellen dat de kabel onvindbaar is.

 

De overstapservice is hierin wel een belangrijke, op deze manier ben je zeker dat je niet zonder komt te zitten. KPN informeert Ziggo wel dat de oude opgezegd kan worden per datum-x maar dit gebeurd pas zodra ons modem verbinding heeft gemaakt met het netwerk van KPN, zodra het modem werkt dan pas wordt de lijn bij Ziggo definitief opgezegd. Stel nou dat het dus langer duurt omdat die kabel opgespoord moet worden dan zit je in ieder geval niet zonder diensten.

 

Let ook wel op, als er wel al glasvezel aanwezig is wordt de koperlijn niet meer gerepareerd, tenzij er een PSTN-lijn abonnement aanwezig is, in zulke gevallen wordt VWT nog steeds aangestuurd.

Of er kosten voor gerekend worden, hangt af van hoe ver de kabel van de woning af ligt. Als er kosten bij komen kijken dan wordt je als klant daar eerst wel over geïnformeerd middels een offerte.