ik luister internetradio via een bluesound node2, die bekabeld is aangesloten op de wifiversterker. Op ongezette tijden, soms meermaals per dag, wordt de verbinding verbroken met als gevolg dat er geen radiosignaal wordt doorgegeven. Als ik de verbinding via de ipad controleer, geeft deze aan dat er sprake is van een wegvallende verbinding. Breng ik deze opnieuw tot stand dan doet de streamer het gewoon. (Het lastige is dat de streamer na uitval niet vanzelf weer verbinding zoekt)
Er is dus sprake van een korte onderbreking van het internetsignaal. Deze ervaar ik ook bij gebruik van de ipad en pc. Regelmatig krijg ik een popup die aangeeft dat er geen internetsignaal is. Direct daarna heb ik weer gewoon verbinding.
Via KPN zijn alle testen doorgelopen. Router en versterker staan in de default-stand. Alles is gereset en opnieuw gestart. Via de hulplijn KPN is een harde reset uitgevoerd. Bij doormeting op afstand kunnen geen onregelmatigheden worden vastgesteld.
Aangezien de onderbrekingen op ongezette tijden plaatsvinden, zeer kortdurend zijn en niet veelvuldig lijkt een bezoek van een monteur ( die ik op eigen kosten kan laten komen) mij althans niet echt zinvol. Immers de internetverbinding op zich functioneert goed. (Snelheid, verbindingen)
ik lees in forumberichten van KPN dat dat meer voorkomt. Helaas staan er geen oplossingen bij. Zijn er nog tips? Dank alvast.
Beste antwoord door euko
Bekijk origineel