Vraag

Korte uitval internet, Experia Box 12 met 2 Super WiFi punten

  • 23 November 2021
  • 27 reacties
  • 321 keer bekeken

Badge

Ik ben sinds kort overgestapt van Ziggo naar KPN omdat ik zeer onstabiel internet had. Helaas blijkt dit bij KPN ook het geval.

Vanaf vorige week werk ik op een Experia box 12 met 2 Super WiFi punten. Af en toe valt kort het signaal weg. Er zit helaas geen patroon in en ik weet ook niet zeker of het alleen de WiFi is die wegvalt, of het hele internet signaal. De laatste keer knipperde er meerdere lampjes op mijn modem, dus ik ga ervan uit dat het internet eruit lag.

Aangezien ik veel thuiswerk en veel calls heb, is dit zeer vervelend. Kan het zijn dat er in mijn buurt/huis iets gigantisch stoort? En zo ja, kan ik dit meten. Of hoe kom ik hierachter?

Groet, Casper

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Thuiswerken kan je denk ik sowieso het beste bekabeld doen. U werkt via WiFi begrijp ik? U heeft geen mogelijkheid om bekabeld te werken?

Badge

Helaas lukt bekabeld niet, omdat ik aan de andere kant van mijn huis zit, 1 verdieping hoger dan waar mijn modem staat er ik geen lege buizen of mogelijkheid heb om de kabel netjes door te trekken.

Een beetje stabiel internet zou toch normaal moeten zijn lijkt mij…

Qua snelheid heb ik geen problemen, alleen de korte uitval is nogal vervelend wanneer je in calls zit.

 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt alles eens een keer resetten. Als dat niet helpt, dan denk ik dat een kabel toch de enige oplossing is. Kunt u die niet langs de trap omhoog leggen en een beetje netjes aan de zijkant monteren?

Badge

Of misschien toch maar weer Ziggo, aangezien die ondanks de uitval nog stabieler waren dan mijn huidige aansluiting. Helaas… die kabel gaat het voorlopig niet worden. Dan moet ik eerst door een muur, trap omhoog, etc.

Ik neem het voorlopig maar voor lief totdat er weer andere opties beschikbaar zijn denk ik.

Badge

Toch het internet eruit ipv de WiFi deze keer denk ik…
 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Is de tv ontvanger rechtstreeks bekabeld aangesloten op de KPN Box 12?

Badge

Op de KPN box 12 aangesloten

Reputatie 7
Badge +24

Op de KPN box 12 aangesloten

Ja... dat snap ik. Maar rechtstreeks bekabeld? Of via een draadloze verbindingset ofzo? Of zit er een switch tussen?

Badge

Zonder switch, rechtstreeks op de Box 12. Geen draadloze connectie beneden, alleen boven op de 2de ontvanger.

 

Met switch werkt niet volgens de instructies 😊

Badge +19

U heeft dit soort dingen in huis???

 

Badge

Ja deze zitten tussen mijn KPN box 12 en mijn 2de tv ontvanger. Dit werkt redelijk goed. Mijn eerste tv ontvanger beneden zit rechtstreeks aangesloten op de Box12. Deze heeft haperingen qua beeld en geluid. Meerdere keren per uitzending zeg maar... Om de 10m ongeveer. Alles geeds gereset, gewisseld, etc... Een nieuw HDMI kabel leek het probleem op te lossen, maar gisteren begon ook ontvanger 1 met de andere kabel te haperen.

Badge +19

De draadloze verbindingssets kunnen veel storingen geven op je netwerk.  Eigenlijk moet je ze niet willen gebruiken.  Wil je het goed doen dan moet je netwerk bestaan uit bekabelde tv ontvangers. En als je een switch gebruikt dan moet die igmp snooping ondersteunen. Hier kan je lezen wat igmp snooping is 

Badge

Hallo @Joep1965, zoals ik reeds schreef, de tv ontvanger die issues heeft is rechtstreeks aangesloten op de KPN box 12. Mijn 2de tv ontvanger is aangesloten via een verbinding set en deze werkt zelfs beter. 

 

5 minuten na mijn bovenstaande antwoord ben ik weer uit mijn internet connectie gegooid. Modem geeft meerdere knipperende lampjes aan, wat volgens mij aangeeft dat het de hele connectie is en niet alleen de WiFi. Het is elke keer kortstondig, maar wel heel vervelend tijdens calls.

Badge +12

@Cspr probeer eens te testen of de verbinding wegvalt als je de DVS1200 tijdelijk verwijderd. Zoals @Joep1965 aangeeft kunnen die dingen storen ook al werken ze goed. Het hoeft niet perse de oorzaak te zijn maar beter is om het uit te sluiten,

Persoonlijk vermoed ik dat het aan de V12 ligt, zeker als je de meeste recente update hebt gehad. Dat is zo'n ramp dat de uitrol zelfs is stilgelegd. 

welke type verbinding heb je? glas, VDSL?

Badge

@SledgehammerNL, ik heb een VDSL verbinding. Ik heb net toevallig gelezen dat ze de update stilgelegd hebben. Hopelijk is dit het probleem. Ik zal ook eens de verbinding set er tussenuit halen zoals jij aangeeft. Mijn buren en familie 4 deuren verder hebben ook KPN en hebben nergens last van… 

Ik ben wel echt hevig teleurgesteld omdat ik bij Ziggo weggegaan ben om stabieler internet te krijgen. Nu heb ik problemen met internet en TV!

Laten we hopen dat de V12 geupdate wordt op korte termijn en alles werkt zoals het hoort.

Badge +19

Als je stabiel internet wil dan moet je zeker geen draadloze verbindingsets in je netwerk hebben.  Het is en blijft een houtje touwtje oplossing. 

Badge +12

@SledgehammerNL, ik heb een VDSL verbinding. Ik heb net toevallig gelezen dat ze de update stilgelegd hebben. Hopelijk is dit het probleem. Ik zal ook eens de verbinding set er tussenuit halen zoals jij aangeeft. Mijn buren en familie 4 deuren verder hebben ook KPN en hebben nergens last van… 

Ik ben wel echt hevig teleurgesteld omdat ik bij Ziggo weggegaan ben om stabieler internet te krijgen. Nu heb ik problemen met internet en TV!

Laten we hopen dat de V12 geupdate wordt op korte termijn en alles werkt zoals het hoort.

Dat hoop ik ook voor je. Welke firmware heb je nu?

Badge

@SledgehammerNL ik zie bij Software version SGEJ10000448 als ik inlog op mijn modem.

 

Badge +12

@SledgehammerNL ik zie bij Software version SGEJ10000448 als ik inlog op mijn modem.

 

Dat is inderdaad de versie die problemen geeft (en waarvan de uitrol is opgeschort).

Badge

@SledgehammerNL laten we hopen dat ze snel met een fix komen dan. Misschien veroorzaakt dit ook mijn kort stilstaand beeld op mijn tv ontvanger?

Thx voor de info trouwens.

Badge +12

@SledgehammerNL laten we hopen dat ze snel met een fix komen dan. Misschien veroorzaakt dit ook mijn kort stilstaand beeld op mijn tv ontvanger?

Thx voor de info trouwens.

Dat zou kunnen maar hoeft niet zo te zijn. Ik ga er even vanuit dat de ontvanger bekabeld en rechtstreeks op de V12 aangesloten zijn> Dus zonder tussenkomst van switches, Devolo's o.i.d.?

Ik lees de klachten over kort stilstaand beeld de laatste tijd vaker (op het forum bij interactieve tv). Zelf heb ik er overigens geen last van (maar ik heb ook geen Experiabox). 

Badge

@SledgehammerNL de VIP5202 verbonden met de verbindingsset werkt gek genoeg beter dan diegene die rechtstreeks verbonden is met de modem… snap jij het nog!!? Alles al gewisseld, reset en geprobeerd qua settings. 

Badge +12

@SledgehammerNL de VIP5202 verbonden met de verbindingsset werkt gek genoeg beter dan diegene die rechtstreeks verbonden is met de modem… snap jij het nog!!? Alles al gewisseld, reset en geprobeerd qua settings. 

Lijkt me goed om even jouw tet af te wachten (zonder de Devolo's in het netwerk). Als het probleem dan nog bestaat dan verdenk ik gewoon de V12. 

Badge

En weer alles plat… heerlijk die chat dienst die je eraan krijgt en alle protocollen doorlopen. Je weet bijna exact wat er gebeuren gaat hahaha. “Ik zie meerdere onderbrekingen op de lijn”, “ik kom erop uit dat u teruggebeld wordt door een expert” Ja, dat lijkt me wel handig ja, iemand die er ook verstand van heeft. :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Cspr, welkom! Je bent helaas niet de enige die problemen heeft met een wegvallende verbinding na de laatste update. Tóch ben ik ook benieuwd wat er gebeurt als jij de draadloze verbindingssets uit het stopcontact haalt. Ervaar je dan nog steeds wegvallende verbindingen? Zou je jouw forumprofiel nog aan willen vullen met je huisnummer en klantnummer? Dan kan ik jouw topic ook als voorbeeld meenemen.