Beantwoord

korting i.v.m. slechte verbindingen?

  • 3 January 2019
  • 3 reacties
  • 185 keer bekeken

Wij hebben Internet + bellen thuis instap en Digitenne Hiervoor betalen wij momenteel €72,63 per maand.
We wonen in het buitengebied en hebben zeer traag internet. De internetverbinding haalt de 1.5Mbps download niet eens. Over de upload maar te zwijgen. Sinds de wijziging in het digitenne signaal is het ontvangst met de tv ook slecht of soms gewoon weg. We hebben zelfs een buitenantenne aan de schoorsteen. Er zijn nu minder mogelijkheden dan voorheen zoals pauzeren, opnemen en weergave plannen en zijn er weer twee ab's nodig. 4G ondersteuning is volgens jullie hier ook niet mogelijk. Ik kan niet zeggen dat we op een uiterste uithoek van Nederland "in the middle of nowhere" wonen. Ondanks deze slechte verbindingen betalen wij wel de volledige abonnementskosten. Volgens mij totaal niet in verhouding met wat er wordt geleverd. ook in vergelijking met de andere pakketten gaat dit nergens meer over.
Het lijkt mij normaal dat er een reductie komt in de abonnementskosten.
icon

Beste antwoord door Joran 5 January 2019, 13:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum gbenjamins! Duidelijke klacht, bedankt dat je direct jouw gegevens hebt ingevuld in je profiel.

Ik was allereerst benieuwd of er echt geen mogelijkheden zijn om een betere verbinding te krijgen. Dat valt behoorlijk tegen. Sneller Internet Buitengebied zou een perfecte oplossing zijn maar het 4G signaal is niet in orde op jouw adres. In jouw woonplaats zelf staan geen masten, die komen van omliggende grotere steden waardoor de afstand (en daarmee de signaalsterkte) aardig zwak wordt. Sneller Internet Buitengebied zal de verbinding niet stabieler maken, daarom wordt die optie niet aangeboden. Er zijn twee opties om een snellere verbinding te krijgen, daarvoor moet er een straatkast (voor VDSL) of een mast (voor 4G) worden geplaatst. Beide opties staan nog niet gepland. Er zijn dus nog geen mogelijkheden de snelheid hoger te krijgen.

Met de overstap van Digitenne naar DVB-T2 wordt er meer bandbreedte verbruikt. Fijn is dat de beeldkwaliteit er op vooruit gaat, minder fijn is dat een goede signaalsterkte daardoor ook belangrijker wordt. Ook wat Digitenne betreft is het bereik hier niet optimaal. Met de buitenantenne er bij zal dit het meest optimale signaal zijn die we op jouw adres kunnen krijgen.

Bij onze nieuwe abonnementen ontvang je € 5 korting per maand als de snelheid van het abonnement lager ligt dan 12Mb/s. Je kunt overwegen het pakket aan te passen naar zo'n nieuw abonnement, hou er wel rekening mee dat er daardoor een nieuw jaarcontract ingaat. Omdat er geen mobiele abonnementen zijn (en je dus geen KPN Compleet voordeelkorting krijgt) kun je ook overwegen over te stappen naar Telfort. Telfort maakt als dochterbedrijf gebruik van dezelfde verbinding en biedt grotendeels dezelfde apparatuur, voor een iets lagere prijs. Het internetabonnement kost hier € 35 per maand. Telefonie € 2,50. Je hebt nu een BelOnbeperkt Altijd abonnement voor € 16,50 per maand. Bij Telfort kun je dit onderverdelen in Onbeperkt naar vaste nummers bellen (€ 5), onbeperkt naar mobiele nummers (€ 5) en onbeperkt naar buitenland (€ 5). Als je de laatste optie bijvoorbeeld niet nodig hebt kun je op die manier ook goedkoper uit zijn. Digitenne kun je bij KPN blijven afnemen.

Ik kan geen korting toepassen op het huidige abonnement maar ik vind het jammer dat er zo weinig mogelijk is op jouw adres. Ik hoop dat er in de toekomst meer opties bijkomen of dat er een initiatief komt voor glasvezel. Hopelijk kun je vooruit met deze alternatieven om de prijs wat omlaag te krijgen.
Reputatie 6
Badge +9
Ik zie in je profiel dat je in Dalerpeel woont en daar is op dit moment een lokaal initiatief bezig,
Als het goed is is er op 2 februari in het dropshuis in Dalerpeel een bijeenkomst van Glasvezel Zuidenveld

http://dalerpeel.info/info-avonden-glasvezel/
Ik zie in je profiel dat je in Dalerpeel woont en daar is op dit moment een lokaal initiatief bezig,
Als het goed is is er op 2 februari in het dropshuis in Dalerpeel een bijeenkomst van Glasvezel Zuidenveld

http://dalerpeel.info/info-avonden-glasvezel/


Hallo Dennis, Ik was al op de hoogte van het initiatief en de bijeenkomst op 7 feb. Natuurlijk staan we te trappelen dat we ook eindelijk aangesloten worden. Er moet echter nog gestart worden en ik verwacht niet dat de huisaansluiting dit jaar al gereed is. Ons gezin bestaat uit 6 personen en iedereen wil op het internet een alternatief is er vooreerst nog niet. We zullen geduld moeten hebben

Reageer