Beantwoord

Korting Internetsnelheid verdwenen?

  • 23 August 2019
  • 28 reacties
  • 573 keer bekeken

Ik woon in het buitengebied waar we alles via de vaste telefoonlijn moeten doen.
Bij het afsluiten van KPN Compleet in April 2019 werd al het volgende aangegeven;
Op basis van uw producten, verwachten wij de volgende maximale internetsnelheid op uw adres:
10 Mbit/s download
1 Mbit/s upload

Op basis hiervan krijg ik een korting van € 5,00, omdat de aangegeven down- en uploadsnelheden bij lange na niet gehaald worden.
Tot nu toe is er niets veranderd aan de up- en downloadsnelheden en toch zie ik in het kostenoverzicht dat deze optie verwijderd is.

Verwijderde opties Korting Internetsnelheid € -5,00
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 August 2019, 12:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Badge +19
Is er niet toevallig een upgrade van het netwerk geweest? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid?https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
dit zegt de site

Badge +19
Als ik het goed heb krijg je korting als je snelheid lager is dan 12 Mbit/s. Ik denk als je nu zou bestellen dat je te zien krijgt dat 12 Mbit/s haalbaar is. Waarschijnlijk is de lijn in de loop der tijd geoptimaliseerd en dat is qua prijs niet in jouw voordeel. Een medewerker van kpn gaat hier zeker op reageren maar kan wel 48 uur duren.
Dit is de lijn snelheid op dit moment.

Reputatie 7
Badge +30
Waar zie jij die verwijdering staan, Dol? Ik zie het hier namelijk niet terug. Op je afgelopen factuur, van 14 augustus, wordt de korting nog gewoon toegepast. En ik zie ook geen bevestigingen van wijzigingen. Wat ik wel zie is dat op jouw adres nu Sneller Internet Buitengebied leverbaar is. Dus als de korting inderdaad verwijderd is, dan vermoed ik dat het daarvan komt. Als je wilt kan ik dit voor je activeren. Het is gratis. Je krijgt dan een 4G modem thuisgestuurd welke je aan je Experia verbindt. Hierdoor wordt mobiel internet bij je vaste verbinding getrokken waardoor je uitkomt op maximaal 40 Mbit in plaats van de huidige maximaal 10. En omdat je dan dus wel boven de 12 uitkomt, krijg je in dat geval geen korting meer.
Hi Erik,

Zou je dat willen doen, het activeren voor sneller Internet Buitengebied.
Bij voorbaat bedankt, ook voor het uitzoeken van dit probleem.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat Sneller Internet Buitengebied gisteren voor je aangezet is, Dol! Je hebt een bevestiging gekregen per e-mail. Het 4G modem heb je dan binnen een paar dagen in huis.

Ik zie hier wel dat we als contactmailadres voor je een tele2 mailadres hebben staan. Klopt deze nog? Of zou dit het mailadres moeten zijn dat je hier op het forum gebruikt om in te loggen, of degene die je in het veld persoonlijke opmerking hebt staan? Want in dat geval pas ik het hier even aan zodat je nog wel gewoon alle communicatie van ons binnenkrijgt.
Ik heb het 4G modem ontvangen en geïnstalleerd.
Bijgaand 2screenshots van de speedttest die ik gedaan he.

Voor installatie van het 4G modem (dus via de telefoonlijn)


Na installatie van het 4G modem (dus via het mobiele internet van KPN


Dus een veel slechtere up- en download.
Ik had al het idee dat het slechter zou zijn als de snelheid via de telefoonlijn, omdat de ontvangst van mijn mobiele telefoon (Nokia 3.1)via het kpn-netwerk zeer slecht is. Voor gesprekken, inkomend en uitgaand, moet ik naar buiten en dan nog naar een bepaalde plaats anders heb ik helemaal geen verbinding.
Dat is de reden dat ik ook nog een vaste telefoonlijn heb met een KPN abonnement "Bel Onbeperkt Altijd (€16,50)".
Hoe kunnen we toch nog op de een of andere manier de snelheid naar de 20MB krijgen.
Als dat niet lukt heb ik recht op de € 5,00 korting.
Reputatie 7
Badge +30
Dat is een vreemd resultaat, Dol. Het 4G modem is een toevoeging op je vaste verbinding. Dat betekent dat je bekabelde speedtest in ieder geval altijd die bandbreedte moet halen. Als ik hier je verbinding bekijk komt er ook 11 Mbit binnen op je Experia Box, dus dat is in orde. En dan, met het 4G modem aangesloten, wordt er op het moment dat er meer bandbreedte nodig is, mobiele data bijgeschakeld. Je maakt dan ook altijd in eerste instantie verbinding met je vaste lijn.

Ik ga je dan toch vragen, voor de zekerheid: je hebt de installatiestappen volledig gevolgd, en het 4G modem is goed aangesloten op de Experia Box? Hoe branden de lampjes op dit modem (aan/uit en kleur).

Zorg dat je dit 4G modem zodanig neerzet dat hij een zo goed mogelijk bereik heeft. Er zou voldoende bereik moeten zijn op jouw adres, anders zou Sneller Internet Buitengebied ook niet leverbaar zijn.
Ik heb het 4G modem opnieuw aangesloten en op verschillende plaatsen uitgeprobeerd, zelfs buiten.
De volgende lampjes gaan branden :
Voor
- Power
- Verbonden met 4G netwerk
- Ethernetverbinding
Bij de 4G signaal-indicator brandt geen van de lampjes.
Achter
- groen en geel knipperen bij de aangesloten ethernetpoort.

Bijgaand 2screenshots van de speedtest die ik gedaan hebt.
Voor installatie van het 4G modem (dus via de telefoonlijn)


Na installatie van het 4G modem (dus via het mobiele internet van KPN)


Het 4G modem geeft geen verbetering ten opzichten van de vaste telefoonlijn.
Zoals ik al eerder geschreven had is de ontvangst van 4G op mijn adres slecht.
Voor gesprekken, inkomend en uitgaand, moet ik naar buiten en dan nog naar een bepaalde plaats anders heb ik helemaal geen verbinding. Dat is de reden dat ik ook nog een vaste telefoonlijn heb met een KPN abonnement "Bel Onbeperkt Altijd (€16,50)".
We wonen in het buitengebied en ook nog in een bosgebied.

Met betrekking tot de vorige installatie branden er toen geen lampjes bij de aangesloten ethernetpoort, wat misschien de reden was van de slechte up- en doen meting.

Hoe kunnen we toch nog op de een of andere manier de snelheid naar de 20MB krijgen.
Als dat niet lukt heb ik recht op de € 5,00 korting.
Reputatie 7
Badge +30
Gezien wat je beschrijft lijkt het inderdaad op een signaalprobleem. We verwachten een adequate mobiele dekking op jouw adres, anders zouden we Sneller Internet Butiengebied niet aanbieden. Je gaf ook al aan dat het moet je mobiele telefoon ook niet goed gaat. Je mobiele abonnement hebt je ook bij ons. Ik ga dan nu eerst even naar je mobiele dekking kijken om te zien of we daar wat aan kunnen doen. Ik heb namelijk niet de optie om de locatiekorting te herstellen. Dus gaan we eerst verder kijken of we dit gewoon goed werkzaam kunnen gaan krijgen voor zowel je mobiele telefonie als Sneller Internet Buitengebied. Mocht dat niet lukken, dan kunnen we dan naar verdere stappen kijken.

Ik heb dan nog een paar vragen voor je over je mobiele abonnement:
  • is het bereik altijd slecht geweest, of was het eerder wel goed?
  • je mobiele toestel is een Nokia 3.1 zei je al, die is volledig up to date qua software en dergelijke?
  • heb je al eens getest (voor de zekerheid) of het bereik ook zo slecht is met jouw simkaart in een ander toestel?
Reputatie 2
Wanneer krijg je snelheid korting?
Ik heb jaren een abonnement gehad met gegarandeerd 40Mbit en maximaal 50Mbit en ik kreeg jaren maximaal 5Mbit en de laatste tijd 1Mbit. Die 5Mbit werd bevestigd door KPN als maximum, met perioden dat 6Mbit het maximum zou zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Dat krijg je als je een abonnement hebt uit de huidige serie, en op een plek woont waar de maximaal haalbare snelheid heel erg beneden de abonnementssnelheid zit. Die korting wordt ook automatisch weer verwijderd zodra het gebied wel meer snelheid kan halen.
Ja, het bereik is altijd zo slecht geweest. Ik had eerste Tele2 (2 maanden) maar dat was helemaal niets en toen ben ik overgestapt naar KPN (omdat ik het pakket KPN Compleet heb), is wel wat beter. Ik woon in een area waar mobiel met hele kleine letters geschreven wordt. Daarom moet ik wel een vaste lijn hebben (kosten €1 + €16,50). Mijn Nokia 3.1 heeft Android-versie: 9 en Niveau van beveiligingspatch: 5 augustus 2019. Nee, maar mensen die bij mij op bezoek komen klagen ook over de slechte ontvangst.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Dol. Ik heb een melding aangemaakt voor de technische dienst van de mobiele afdeling. Zij nemen binnen twee, drie weken contact met je op om door te spreken of er verbetering mogelijk is.Dat gesprek wil ik graag even afwachten. Als er namelijk verbetering mogelijk is aan de mast, dan zou dat ook de Sneller Internet Buitengebied moeten verbeteren. Als dat niet kan, dan moeten we gaan kijken naar een buitenantenne.
Reputatie 2
Dat krijg je als je een abonnement hebt uit de huidige serie, en op een plek woont waar de maximaal haalbare snelheid heel erg beneden de abonnementssnelheid zit. Die korting wordt ook automatisch weer verwijderd zodra het gebied wel meer snelheid kan halen.
Wat is "erg beneden"? Ik had 10% van de toegezegde snelheid.
Wat is "een abonnement uit de huidige serie"? Dat abonnement bestaat nog steeds.
De technische dienst heeft deze week geprobeerd contact met mij op te nemen, maar door de slechte ontvangst op mijn adres is dat niet gelukt. Vandaag hebben ze een bericht ingesproken. Hieruit wordt aangegeven dat op mijn adres (locatie) geen of slecht ontvangst is voor mobiele telefoons via het KPN netwerk. Ze zijn van plan om een nieuwe mast 600 meter noord/oost van mijn locatie te plaatsen. Hiervoor is de procedure ingang gezet, maar ze konden nog niet zeggen wanneer deze mast operationeel is.
Hij zei ook iets over mijn Nokia 3.1, dat deze niet geschikt is voor 4G, maar als ik goede ontvangst heb kan ik alles, zelfs TV kijken met dat kleine scherm. Op dit moment betaal ik € 5,00 extra omdat men zegt dat ik een Sneller Internet Buitengebied heb (door middel van dat opgestuurde apparaat). Dat heb ik dus niet, wat wordt bevestigd door het onderzoek wat de technische dienst gedaan heeft.
Ik heb voor de maand september reeds de € 5,00 voor Sneller Internet Buitengebied betaald. Zolang de nieuwe mast niet operationeel is of geen anders oplossing voor het probleem Sneller Internet Buitengebied heeft, verzoek ik U vriendelijk de € 5,00 korting weer op mijn factuur door te voeren. Wat moet ik doen met dat apparaat voor Sneller Internet Buitengebied, terugsturen?
Reputatie 7
Badge +30
Op zich goed nieuws dat er een nieuwe mast geplaatst gaat worden. Jammer dat er nog geen prognose was te geven over hoe lang dit gaat duren. Ik ga kijken of ik daar meer over kan achterhalen. En of we in de tussentijd de korting weer kunnen activeren.

Wat betreft Sneller Internet Buitengebied, dat is an sich een gratis onderdeel van je abonnement op dit moment. Dus ik zou zeggen hou het gewoon in huis, zodra de mast er is, zal dit ook gaan werken.

Vandaag de factuur ontvangen, maar de korting voor internetsnelheid staat er nog niet op.

Reputatie 7
Badge +30

Dat klopt, Dol. Ik heb nog navraag uitstaan waar ik op korte termijn antwoord op verwacht. Afhankelijk van dat antwoord bepalen we de vervolgstappen voor de locatiekorting. Het kan zijn dat we die kunnen herstellen, dat zou het makkelijkste zijn. Als dat niet kan, dan moeten we dit door middel van creditering gaan oplossen.

Reputatie 7
Badge +30

Tussentijdse update: omdat we dus inderdaad nog geen prognose hebben voor de plaatsing van de mast willen de locatiekorting herstellen. Er wordt nu gekeken hoe we dit systeemtechnisch kunnen regelen. Want het is voor ons én voor jou veel makkelijker als je de korting gewoon netjes elke maand op de factuur hebt. Ik kom hier bij je op terug. Mocht het nou onverhoopt niet op die manier kunnen, dan wordt het toch door middel van creditering.

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws, Dol! De locatiekorting is weer voor je aangezet. Vanaf je komende factuur zal die weer elke maand in mindering worden gebracht. Ik heb verder een correctie ingevoerd voor de locatiekorting die je in de tussentijd gemist hebt. Die zal ook op de komende factuur in mindering gebracht worden. 

Het verhaal begint weer opnieuw.

Ik krijg de volgende melding, maar er is nog steeds niets veranderd.

Ik kan mijn mobiel nog steeds niet gebruiken thuis. Er is nog steeds geen sneller internet beschikbaar voor het buitengebied. Wat gaan we hieraan doen?????

 

Badge +19

Ik zou me pas zorgen gaan maken als het niet op de faktuur staat. Bij mij staat opnemen doorgestreept maar op de faktuur staat het wel en ik heb het opnemen pakket ook. Mijnkpn is af en toe de weg een beetje kwijt zeg maar....

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie hier de korting nog gewoon actief, Dol! Wacht nog even af tot de factuur volgende week. Als het daar toch ontbreekt ga ik er gelijk achteraan.