Beantwoord

Kosteloos opzeggen als er een prijswijziging is binnen contract?

  • 5 March 2019
  • 3 reacties
  • 1595 keer bekeken

Hallo KPN,

Ik heb een vraag, stel ik heb een jaar contract binnen dat jaar komt een grote prijsverhoging
mag ik dan kosteloos overstappen.

alvast bedankt,
Ed

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door PeterG 6 March 2019, 11:21

Bekijk origineel

3 reacties

Per 1 juli zijn er altijd prijs- en pakketwijzigingen. Die worden begin mei bekend gemaakt. Als je het dáár niet mee eens bent dan mag je tussen begin mei en eind juni je contract opzeggen. Ook binnen het eerste jaar.

Is het een (tussentijdse) wijziging van één zenderpakket, dan mag je dat éne pakket opzeggen. Dat kan trouwens, na een minimale afname van 1 maand (bv de 23ste t/m volgende 23ste), altijd gedaan worden. Het wordt dan per direct (binnen 15 minuten) beëindigd.
Bij verhogingen i.v.m. inflatiecorrectie mag er nooit opgezegd worden.
Als een provider prijzen gaat verhogen wordt dat bijtijds bekend gemaakt en wordt er ook vermeld dat er eventueel kosteloos opgezegd mag worden, daar wordt dus duidelijk over gecommuniceerd, is wettelijk geregeld, dit als aanvulling op de goede reactie van @PeterG
Jan-D schreef: Bij verhogingen i.v.m. inflatiecorrectie mag er nooit opgezegd worden.
Klopt. Maar die is altijd (1) oktober, dus heb bewust die van (1) juli genoemd.
De inflatiecorrectie is vaak maar een redelijk klein bedrag. Zo rond € 0,50 à € 0,90 meen ik.
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/tarieven/inflatiecorrectie.htm

Alleen i.v.m. de wijzigingen in juli mag tussen begin mei en eind juni kosteloos tussentijds beëindigd worden. Denk er wel aan dat de andere provider waar je dan vóór juli naar overstapt ook áltijd een verhoging en pakketaanpassing heeft per juli. Daar mag je dan niet nogmaals voor opzeggen. Je dient minimaal 3 maanden aansluiting te hebben.

Reageer