Beantwoord

Kosten aanleg glasvezel

• 7 mei 2018
  • 11 reacties
  • 7395 keer bekeken

graag zou ik willen weten wat het voor mijn bedrijf kost om glazvezel aan te leggen.
mijn addres is ******************

alvast bedankt.

Admin: adresgegevens verwijderd ivm privacy
icon

Beste antwoord door Jasper 8 mei 2018, 18:27

Hi Daniel, welkom op ons forum! Ik heb meteen voor je gekeken en er staat zo te zien geen aanleg van consumenten glasvezel op de planning voor jouw adres. Voor het zakelijke netwerk zijn de wegen inderdaad anders, daarvoor kan je zoals gezegd het beste informeren bij de gemeente, een business partner of bij de collega's op het zakelijke forum.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Dit kan via de website: https://www.mijnaansluiting.nl
Reputatie 7
Badge +30
Niet helemaal correct5, als dit zakelijk is kan je bij de verschillende zakelijke aanbieders en partners even checken.
Reputatie 5
Badge +6
Zeker wanneer het zakelijk betreft zijn er in veel gemeentes al initiatieven bezig. Ik zou in dat geval eerst bij je gemeente informeren of er iets gaande is of op de planning staat. Daarnaast zou je je provincie kunnen vragen of er subsidie beschikbaar is voor jouw als ondernemer.

Succes!
Reputatie 7
Badge +13
Hi Daniel, welkom op ons forum! Ik heb meteen voor je gekeken en er staat zo te zien geen aanleg van consumenten glasvezel op de planning voor jouw adres. Voor het zakelijke netwerk zijn de wegen inderdaad anders, daarvoor kan je zoals gezegd het beste informeren bij de gemeente, een business partner of bij de collega's op het zakelijke forum.
Reputatie 7
Als het een bedrijfspand betreft op een bedrijventerrein met zogenaamd "zakelijk glas" dan betaal je de hoofdprijs.
Ik heb een aantal jaren noodgedwongen zakelijk glas gehad in mijn kantoor op een bedrijventerrein in Houten.
Voor de aanleg van de glasvezel was ik bijna €2.500,- kwijt en voor 10/10Mbps (geen tikfout) moest ik ongeveer €325,- per maand betalen. Gelukkig hebben wij met een groepje bedrijven Ziggo bereid gevonden om een aansluiting in onze kantoorpanden te realiseren en zo heb ik nu een 250/40Mbps abonnement voor €79,- excl. BTW per maand.
Reputatie 5
Badge +6

Voor de aanleg van de glasvezel was ik bijna €2.500,- kwijt en voor 10/10Mbps (geen tikfout) moest ik ongeveer €325,- per maand betalen. Gelukkig hebben wij met een groepje bedrijven Ziggo bereid gevonden om een aansluiting in onze kantoorpanden te realiseren en zo heb ik nu een 250/40Mbps abonnement voor €79,- excl. BTW per maand.

Moet je er wel bij vertellen dat je bij een zakelijke aansluiting wel andere parameters hebt,
zakelijk kan je symmetrisch en non overbooked krijgen, met eventueel DDOS service en andere sevice levels, en daar betaal je voor. En dat kan door slag gevend zijn als je bedrijf afhankelijk is van het internet.
Reputatie 7
Moet je er wel bij vertellen dat je bij een zakelijke aansluiting wel andere parameters hebt,
zakelijk kan je symmetrisch en non overbooked krijgen, met eventueel DDOS service en andere sevice levels, en daar betaal je voor. En dat kan door slag gevend zijn als je bedrijf afhankelijk is van het internet.
Klopt allemaal, maar die bedragen die ik noemde zijn dus gewoon voor een overbooked aansluiting van 10Mbps downstream en 10Mbps upstream. Verder geen DDOS services en een service level die niet veel verschilt van het service level die ik 600 meter verderop geniet op mijn consumenten glasvezelaansluiting.
Om het verschil een klein beetje duidelijk te maken.
Een overbooked symmetrische glasvezelaansluiting van tien megabits per seconden via zakelijk glas van KPN kost ongeveer €325,- per maand.
Een overbooked symmetrische glasvezelaansluiting van vijfhonderd megabits per seconde via stedelijk glas van KPN kost ongeveer €55,- per maand.
Dat is dus vijftig keer de snelheid voor één zesde van de prijs ofwel elk bitje op zakelijk glas kost driehonderd keer meer dan hetzelfde bitje via stedelijk glas.
Reputatie 5
Badge +6
Even shoppen bij diverse providers , kreeg voor 325 per maand 100/100 zakelijk, met de genoemde faciliteiten
Reputatie 7
Even shoppen bij diverse providers , kreeg voor 325 per maand 100/100 zakelijk, met de genoemde faciliteitenVertel mij maar welke provider dat is en waar in Nederland die aansluiting gerealiseerd is. (Plaats en bedrijventerrein.)
Onderstaande prijzen zijn excl. BTW.

Reputatie 5
Badge +6
Je moet wel controleren welke providers glas hebben op het terrein, dan blijven de
eenmalige kosten onder de 10K, afhankelijk van de afstand.

Maar KPN heeft de volgende prijzen, en bij Tele2 kreeg ik ongeveer de zelfde prijs al een tijdje.

Reputatie 7

Wow, inderdaad een forse verlaging. 😖
Blij dat wij in maart 2017 het glasvezelabonnement bij KPN hebben kunnen beëindigen. Ik betaal nu exclusief BTW €79,- per maand voor een goed werkende aansluiting van 250/40Mbps. Dat scheelt elke maand heel veel geld wat ik daardoor in mijn pensioen kan stoppen i.p.v. in bitjes.

Reageer