Beantwoord

Kosten aanleggen Internet kabel

• 1 maart 2015
  • 7 reacties
  • 17919 keer bekeken

Ik wilde even vragen of het mogelijk is om een internet kabel aan te laten leggen.

en zo ja hoe duur dat is.

-Gertjan

Admin: onderwerp aangepast voor betere vindbaarheid

icon

Beste antwoord door wjb 7 maart 2015, 00:52

De kosten voor het privé laten aanleggen van glasvezel zijn voor de normale burger, die nog nooit een stevige prijs bij de staatsloterij gewonnen heeft, niet echt op te brengen als je over kilometers spreekt.

Daarnaast loop je tegen de bureaucratie van de overheid aan die je voor het gehele traject vergunning moet verlenen voor de graafwerkzaamheden en aanleg.

Als je een aanzienlijke groep bij elkaar gelegen huishoudens bij elkaar kunt krijgen, dan wordt het anders, maar ja dat werkt dus ook niet als je echt in het buitengebied woont.

Ik heb zakelijk een glasvezel over 800 meter naar mijn bedrijf laten aanleggen. Kosten € 3200,-

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Van waar naar waar zou de kabel heen moeten, vanaf de centrale naar je meterkast? Van je meterkast tot elders binnen in je huis?? 

Wil je voor mij verduidelijken wat je precies bedoelt?? 

Groet,

Johnny

Reputatie 3
Badge
Hallo,

Hier ben ik ook benieuwd naar, ik woon ca. 2000meter van mijn wijkcentrale waardoor er via de ADSL2+ lijn maar weinig snelheid overblijft.

Vanaf de centrale naar mijn huis.
Reputatie 7
Badge +28
Dag Frozzel,

Betreft dit een nieuwbouw-aansluiting? Op deze pagina staat uitleg wat te doen als er geen invoerkabel/isra is. Als via de website een bestelling mogelijk is wordt het gebrek aan invoerkabel duidelijk tijdens de levering, en wordt een afspraak gemaakt om deze kabel te leggen. Dit kan voor enkele weken vertraging zorgen. Als een bestelling via de website niet mogelijk is, is het via aansluitingen.nl mogelijk een nieuwe aansluiting aan te vragen.
@Robin; Misschien begrijp ik je verkeerd, maar dan is er al een kabel toch? Dat klinkt alsof je meer baat hebt bij een centrale dichter in de buurt. Wat dat betreft hoop ik dat de straatkast binnenkort een upgrade krijgt naar VDSL, deze staat vrij dicht bij jouw adres in de buurt. Hou deze pagina in ieder geval periodiek in de gaten voor toekomstige upgrades!
Ik bedoel: waar mijn huis staat is op het moment alleen adsl beschikbaar. Dus mijn vraag was hoe veel het kost om een internet kabel aan te laten legen vanaf het dichtsbijzijnde aansluitingspunt naar mijn huis. (Kosten per km)
Reputatie 7
De kosten voor het privé laten aanleggen van glasvezel zijn voor de normale burger, die nog nooit een stevige prijs bij de staatsloterij gewonnen heeft, niet echt op te brengen als je over kilometers spreekt.

Daarnaast loop je tegen de bureaucratie van de overheid aan die je voor het gehele traject vergunning moet verlenen voor de graafwerkzaamheden en aanleg.

Als je een aanzienlijke groep bij elkaar gelegen huishoudens bij elkaar kunt krijgen, dan wordt het anders, maar ja dat werkt dus ook niet als je echt in het buitengebied woont.

Ik heb zakelijk een glasvezel over 800 meter naar mijn bedrijf laten aanleggen. Kosten € 3200,-

aanleg kabel grondwerk of via de waterleiding "geschoten"?

Reageer