Beantwoord

Kosten KPN ten opzichte van Ziggo

  • 7 September 2019
  • 13 reacties
  • 646 keer bekeken

Reputatie 1
Ik begin onderhand wel te twijfelen na misschien wel 15 jaar KPN of ik niet wat anders moet.
De kosten beginnen flink op te lopen terwijl het elders nog redelijk compleet en voordelig is.
Zijn er meer mensen die twijfelen, zeker na de zoveelste prijsverhoging. ( die uiteraard door KPN goed kan worden uitgelegd).
IK zit momenteel op 67,50 en dan komen er nog 4 abonnementen bij voor mobiele telefonie (3 kleintjes en 1 duurder abonnement).
Groet,
Beetje gefrustreerde klant......





Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 September 2019, 13:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om van mijn uiterst stabiele glasvezel van KPN naar de coax van Ziggo over te stappen.
Op mijn kantoor heb ik zakelijk Ziggo en het aantal storingen (korte onderbrekingen) op de lijn is vele, vele malen hoger dan op mijn glas aansluiting thuis.
Ook ik betaal €67,49 voor mijn 200/200Mbps Internet en TV abonnement en die €5,- "extra" betaal graag voor de stabiliteit.
Reputatie 1
Die snelheid heb ik dus niet gekregen van KPN. Die mag ik wel maar dan moet ik nog extra bijbetalen.
Dan zou ik daar wellicht ook recht op hebben, toch?
BSmini

Reputatie 7
Jij hebt zo te zien ook geen glasvezelaansluiting.
De snelheidsverhoging van 100/10 naar 200/200 kost mij €4,99 per maand.




Ook ik ben overigens al heel heel lang abonnee van KPN.
Hoi

Ik weet niet wat voor abbo je hebt,maar het laagste abbo(alles in één) is €52..geloof ik. Daarbij neem ik aan dat je extra korting hebt wtb ook nog mobiel abbo's. Het blijft veel geld..puur omdat je kpn heb. Je hebt 2 beste en grootste providers kpn en ziggo,die ook extra service bieden..daar moet voor betaald worden. De andere providers geven alleen basis kwaliteit dus goedkoper. Het is maar wat je wil.
Misschien mag ik dit niet zeggen🤔🙂,maar je kunt overwegen over te stappen naar andere provider. Als je dan in je "bedenktijd" zit bij die provider doet kpn je vast een goed abbo actie bod per mail of phone..ze willen je houden en logisch. 15 jaar tv/internet/4 mobiel kan kpn je vast een heel voordelig bod doen. Ik zou zeggen...ga er voor!!
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @BSmini41, welkom! Goed dat je kritisch naar je eigen pakket blijft kijken! Ik sluit me aan bij wat hierboven gezegd is: wij pretenderen zeker niet een goedkope provider te zijn. Wel proberen we de beste producten en de beste service te verlenen en daar betaal je dan iets meer voor.

Voor wat betreft de snelheid: dan ga je inderdaad iets meer betalen. Denk er ook om dat bij het nieuwe Internet+TV geen Spotify Premium meer in zit. Mocht je dat willen behouden, komt dat er ook nog bij op. Merk jij op dit moment dat je aan de 100 Mbit/s die je kunt halen niet voldoende hebt of wil je gewoon het maximaal mogelijke uit je lijn halen? Als je het idee hebt dat je op bepaalde momenten bijvoorbeeld geen optimale verbinding hebt, zou je de wifi tuner eens kunnen doorlopen. Daarmee kan je wellicht meer uit je huidige situatie halen zonder dat je er meer voor gaat betalen.

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het me dan weten?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Mocht je nog vragen hebben, laat je het me dan weten?
Reputatie 4
Badge +3
Ik ben het helemaal met WJB eens. Ik ben ook erg blij met mijn stabiele glasvezelkabel. Het werkt altijd en als ik zie hoeveel storingen er zijn op het Ziggonetwerk waar mijn vrienden een abonnement hebben, dan denk ik nooit aan beginnen. En zelfs ook andere glasvezelproviders die een hoop problemen hebben met het leveren van goede beschikbaarheid, stabiliteit van de diensten en service. Dan betaal ik graag meer voor stabiliteit. En nee ik heb geen aandelen KPN. ik ben een zeer tevreden klant zonder een keer uitval gedurende 1,5 jaar en krijg de snelheid waarvoor ik betaal.
Reputatie 7
Wel vind ik de prijzen voor snelheidsverhogingen niet van deze tijd.


Gelukkig heb ik €4,- korting op mijn 200/200Mbps snelheidsverhoging, maar mijns inziens zou dat eigenlijk voor iedereen zo moeten zijn. Sterker nog, ik zou willen pleiten voor een algehele prijscorrectie van de snelheidsverhogingen.

100/100 Mbps €2,99
200/200 Mbps €4,99
500/500 Mbps €8,99
Toekomstig 1000/1000 Mbps €12,99
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb ook de korting van €4,00 voor 200-200 Mbit gekregen. Ik moest er wel een aantal keren 0800-0402 voor bellen, maar bij de derde keer had ik de korting voor elkaar gekregen. Die prijscorrecties zouden goede discussiepunten zijn.
Reputatie 1
Ik hoor verschillende geluiden en ja ik ben erg blij met de stabiliteit en dat is mij ook wat waard.
Ik vind de quote:
"Voor wat betreft de snelheid: dan ga je inderdaad iets meer betalen. Denk er ook om dat bij het nieuwe Internet+TV geen Spotify Premium meer in zit. Mocht je dat willen behouden, komt dat er ook nog bij op. "
wat vreemd van Marcia. Bijna een dreiging dat ik niet moet denken dat het beter kan of wordt?
Mijn idee is vooral dat als vaste klant en soms minder voordeel bij zit dan iedereen die gelokt wordt met mooie aanbiedingen, kortingen, etc. In plaats van dat mensen drie keer moeten bellen of dreigen met opstappen zou je als KPN ook iets "verzorgzender" kunnen zijn voor een groep trouwe klanten. Die kun je zo uit je bestand halen 10 of 15 jaar lang bij KPN zou toch ook iets waard moeten zijn.
Glasvezel in Heerenveen is er inderdaad nog niet, we wachten rustig af. Maar de snelheden zijn soms nogal beperkt voor als er flink gegamed wordt maar dat is meer in belang van de kinderen dan mijn eigen.
Ik ken de WIFItuner van KPN en beter dan nu wordt het eerst niet
Een trouwe maar kritische klant zeg maar.....
Nieuwe prijsstellingen zijn niet altijd gunstiger bij verlengen, dat is waar het in die quote op neer komt. Je betaald hetzelfde of meer voor minder. Kijk daar altijd naar voor je gaat verlengen wat schiet je ermee op en belangrijker wat schiet je erbij in.
Reputatie 7
Badge +30
Ik hoor verschillende geluiden en ja ik ben erg blij met de stabiliteit en dat is mij ook wat waard.
Ik vind de quote:"Voor wat betreft de snelheid: dan ga je inderdaad iets meer betalen. Denk er ook om dat bij het nieuwe Internet+TV geen Spotify Premium meer in zit. Mocht je dat willen behouden, komt dat er ook nog bij op. "
wat vreemd van Marcia. Bijna een dreiging dat ik niet moet denken dat het beter kan of wordt?

Geen dreiging! Alleen informatie. Helaas wordt het soms niet door ons genoemd en dat levert, logischerwijze, veel frustratie op vanuit klanten.
Mijn idee is vooral dat als vaste klant en soms minder voordeel bij zit dan iedereen die gelokt wordt met mooie aanbiedingen, kortingen, etc. In plaats van dat mensen drie keer moeten bellen of dreigen met opstappen zou je als KPN ook iets "verzorgzender" kunnen zijn voor een groep trouwe klanten. Die kun je zo uit je bestand halen 10 of 15 jaar lang bij KPN zou toch ook iets waard moeten zijn.
Glasvezel in Heerenveen is er inderdaad nog niet, we wachten rustig af. Maar de snelheden zijn soms nogal beperkt voor als er flink gegamed wordt maar dat is meer in belang van de kinderen dan mijn eigen.

Zoals aangegeven, zouden de abonnementsprijzen omhoog gaan als we iedereen korting zouden geven. Een van de redenen waarom we dat niet doen. Ik ben zelf ook al lang klant bij KPN en betaal gewoon de volle pond. Om even een voorbeeld te geven 😉.
Ik ken de WIFItuner van KPN en beter dan nu wordt het eerst niet
Een trouwe maar kritische klant zeg maar.....

Mochten we hierin nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.
Reputatie 1
We hobbelen eerst zo verder.
Ik snap heus dat iedereen korting geven niet een optie is. Het is meer dat de indruk gewekt wordt dan je beter een nieuwe klant kan zijn dan een 15-jarige klant,
Maar hierbij ook eerst de laatste woorden over dit onderwerp en hopelijk worden we nog eens blij verrast.
Dank voor de antwoorden.