Beantwoord

Kosten na bezoek monteur

  • 2 August 2019
  • 9 reacties
  • 1343 keer bekeken

Hallo, ik heb 2 weken geleden een wifi monteur de boel opnieuw laten aansluiten omdat de wifi de laatste weken erg traag werd en regelmatig wegviel, de beste man heeft alles opnieuw ingesteld het bleek dat we veel te weinig binnen kregen en de interne verbindingen te weinig doorgaven, ook bleken de tv adapters verouderd en niet goed te communiceren met de nieuwe tv ontvangers en modem, Nu krijg ik hier een factuur voor van 130 euro, dit is toch niet zoals KPN werkt, tot nu werd alle apparatuur kosteloos vervangen t/m wifi versterkers aan toe. Vandaag weer een afspraak gemaakt met KPN (wifi Monteur komt opnieuw) omdat de wifi beneden niet goed werkt. Wat kan KPN doen zodat ik de 130 euro niet hoef te betalen?
icon

Beste antwoord door Susan_ 4 August 2019, 12:42

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +19
En wat kreeg je allemaal voor die € 130,00?
2x DVS1200 omdat de oude niet goed communiceerden met de nieuwe tv ontvangers en de nieuwe wifi versterkers die wel kosteloos waren omdat de oudere apparatuur ook niet goed meer werkte
Badge +19
Nou dan heb je al heel veel kosteloos gehad. Draadloze verbindingsets moet je sowieso altijd betalen. Het houd natuurlijk een keer op.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Bassagoes, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Helaas heeft Joep hierin gelijk, en vervangen wij niet alles zonder kosten. Wanneer het om apparatuur gaat wat je standaard krijgt als je een abonnement bij KPN neemt, dan vervangen wij het zonder extra kosten. Denk aan een tv-ontvanger, Experia Box en kabels. Echter is het de keuze van de klant om de televisie zonder kabels aan te sluiten, wat ik in veel gevallen wel snap hoor! Je wil het liefst zo weinig kabels zien. De kosten voor de nieuwe draadloze adapters zijn in dit geval dus wel voor eigen rekening, helaas. Tijdens het bezoek van de monteur moet hier wel over gesproken zijn, anders had hij het waarschijnlijk bekabeld moeten aansluiten zodat het alsnog zou werken op dat moment.

Heb je, wat betreft de WiFi problemen, ook al onze WiFi tuner gebruikt? En heb je alleen WiFi versterkers (ouder, wit) of ook Experia WiFi's (nieuwer, zwart) in huis?
dat de draadloze adapters voor mijn rekening (en du ook mijn eigendom zijn) waren wist ik niet, inmiddels heeft iemand van KPN mij dat uitgelegd, echter de monteur gaf dat niet aan en zei alleen dat het 130 euro kostte en niet waarom, dat had veel misverstand kunnen voorkomen. desalniettemin komt deze week opnieuw een monteur omdat de wifi nog steeds wegvalt. ik heb onlangs experia wifi zwart gehad die zijn aangesloten eerst door mij zelf en later omdat het signaal niet verbeterde ook door de monteur. voor is alleen de wifi op de bovenverdieping in orde. op de benedenverdieping valt hij weg of is heel zwak met 1 streepje en dus traag
Reputatie 4
Badge +3
Toen je de bon voor je kreeg, en 130 euro zag staan. Waarom heb je niet met de monteur gesproken waarvoor het was voordat je getekend hebt. Als je het niet eens ben met de 130 euro omdat het niet van te voren besproken is dan moet je ook niet tekenen. Tekenen betekend akkoord.
Badge +19
Begrijp ik het goed dat je 2 experia wifi's hebt en beide zijn bekabeld aangesloten of zit het anders?
Reputatie 7
Badge +21
@Bassagoes, het had inderdaad wel even overlegd mogen worden, omdat het ook om een aardig bedrag gaat.. Maar het is nu inderdaad wel van jou, jouw eigendom. Wanneer komt de tweede monteur kijken? Ik ga er vanuit dat er dan wel een permanente oplossing komt!
Reputatie 7
Badge +21
@Bassagoes, is het met een tweede bezoek inmiddels beter geworden of opgelost?

Reageer