Beantwoord

Kosten Utopia die maandelijks van de rekening af blijft gaan

  • 22 September 2019
  • 13 reacties
  • 323 keer bekeken

Ik heb nu al 5 jaar lang dat Utopia tv van mijn abonnement standaard afgaat. Het gaat om een klein bedrag maar begin het super storend te vinden. Heb het gelijk na een maand opgezegd en ook geen account ervan. Heb het een jaar later opnieuw opgezegd via een andere weg, want het bleef er nog steeds afgaan. En zo heb ik tal van pogingen gedaan. Tot ik pas geleden de KPN klantenservice belde en zij mij wezen op payinfo.nl en hier heb ik het dus opnieuw weer geblokkeerd. Paar dagen terug werd het weer van mijn rekening afgeschreven. Ik betaal nu al 5 jaar voor een abonnement dienst waar ik niet eens een account van heb en ook geen gebruik van maak. Ik zie nergens een mogelijkheid om contact te leggen met de desbetreffende app. Ik mag me abonnement verlengen bij KPN maar ik zit sterk te twijfelen om het af te sluiten zodat ik ook niet meer kan betalen voor Utopia tv. Het heeft me nu al 150 euro in totaal gekost. Ik weet niet meer wat ik hier mee moet, heb alles gedaan wat ik moest doen?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 October 2019, 18:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Staat dat Utopia abonnement in de specificaties van de factuur als sms dienst?
Zie je dat Utopia abonnement op payinfo.nl staan?
Is dat Utopia abonnement wel een sms dienst?
Hallo @Joelle25 , bij mijn bank (SNS) kan ik automatische incasso's intrekken, als de betreffende aanbieder dan weer een incasso aanbiedt moet ik eerst toestemming geven voordat de bank gaat incasseren, misschien heb je dezelfde bank of ondersteunt jouw bank dat ook.
Verder zou ik de nog te storneren incasso's alsnog storneren.

Hieronder nog een link i.v.m. opzeggen Utopia-diensten:
https://www.utopiatvshow.nl/utopia-paspoort-opzeggen/

Ik weet natuurlijk niet wat voor soort abo je bij Utopia had, maar na wat 'googelen' kwam ik onder andere dit tegen.
Het probleem jan is dat ik het gekoppeld heb aan mijn abonnement dus het van mijn maandelijkse rekening afgaat. Ik het niet terug meer kan vinden in Google play en ook niet op payinfo omdat ik ze daar al heb opgezegd. Via Utopia heb je een mailadres of dergelijke nodig en het nergens aan gekoppeld staat bij mij, behalve dus me KPN rekening. In de tijd kon je het met een sms’je opzeggen en dat heb ik dus ook al gedaan.
Hallo @Joelle25 , ik begrijp dus dat het maandelijks via je KPN-factuur berekend wordt.
Dan lijkt het me beter dat een moderator van KPN hier even in duikt.
Hoi @Joelle25 . Wat een lastige situatie.
Er wordt dus maandelijks een bedrag afgeschreven? Via je mobiele factuur?
Wat gebeurt er als je een reactie stuurt via: https://www.utopiatvshow.nl/contact-met-de-redactie/ ? Zij moeten toch in hun administratie kunnen zien of het is stopgezet.
Hoi @Joelle25 . Wat een lastige situatie.
Er wordt dus maandelijks een bedrag afgeschreven? Via je mobiele factuur?
Wat gebeurt er als je een reactie stuurt via: https://www.utopiatvshow.nl/contact-met-de-redactie/ ? Zij moeten toch in hun administratie kunnen zien of het is stopgezet.

Bedankt voor uw reactie! Ja er wordt maandelijks via mijn KPN rekening “ buiten bundel kosten” afgeschreven. Ik heb via de link ook al een aantal keer een bericht gestuurd ondanks dat is het nog steedsniet gestopt. Ik heb nu opnieuw een bericht bestuurt maar heb er weinig hoop in. Vorige maand met een van u collega’s aan de telefoon gezeten en de app via payinfo geblokkeerd. Ondanks de blokkade weer afgeschreven.
Mvg
En je hebt helemaal geen reactie gehad? Dat lijkt me een kwalijke zaak. Heb je ook in je spam map gekeken?
Ja heb in het verleden al 2 maal geprobeerd. Eenmaal kreeg ik een reactie dat ik in mijn account moest inloggen maar heb geen account en staat ook niet gekoppeld als ik wachtwoord vergeten indruk met mijn e-mail.
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven, @Joelle25 . Ik wil toch even aandachtig naar je facturen kijken.
Ik hoop trouwens dat ze nu wel reageren op je laatste bericht.
heb me profiel aangevuld, ben alleen niet bereikbaar op het nummer waar het over gaat dat eindigt op 8.
mvg
Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?
Ik heb voor de zekerheid ook de sms diensten vanaf hier geblokkeerd. Ik hoop dat het probleem nu wegblijft!

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!