Beantwoord

Kosten voor extra Internetsnelheid niet logisch

  • 17 May 2019
  • 14 reacties
  • 414 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Hoi, ik vroeg mij af wanneer dit een keer logisch geprijst en ingedeeld wordt want het is raar dat je 5 euro moet betalen voor 100/100 terwijl je niks extra's betaald voor 150/15 en binnenkort 200/20 en je wel 100 mbps omlaag gaat bij die optie 100/100 want ik vind dat het een betere optie is dat glasvezel abonnementen automatisch even veel download als upload hebben net als bij tmobile!



*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Ward_ 29 May 2019, 19:46

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Lukas_, Het lijkt niet logisch, dat snap ik! Wanneer je gebruik wilt maken van extra upload snelheid, betaal je daar dus ook voor. Er is momenteel wel een actie voor extra internetsnelheid. Voor nieuwe glasvezel klanten die niet voldoende hebben aan de standaard snelheid hebben we een mooie korting op de snelheids VAS 200/200. Hiermee ontvangt je een down- en upload snelheid van 200 Mb/s voor €4,99 in plaats van €8,99. Deze korting blijft je ontvangen tijdens de gehele duur van het abonnement en is tot augustus beschikbaar.

*Admin: Bericht aangepast ter verduidelijking bericht.

Dat lijkt afgaande op de afbeelding dan alleen mogelijk te zijn bij nieuwe abonnementen of als je een contract vrij abonnement omzet.

Hierbij ga ik er vanuit de deze afbeelding is zoals weergegeven in de MijnKPN omgeving van @Lukas_
Reputatie 4
Badge +4
Hoi @Lukas_, Het lijkt niet logisch, dat snap ik! Wanneer je gebruik wilt maken van extra upload snelheid, betaal je daar dus ook voor. Er is momenteel wel een actie voor extra internetsnelheid. Voor glasvezel klanten die niet voldoende hebben aan de standaard snelheid hebben we een mooie korting op de snelheids VAS 200/200. Hiermee ontvangt je een down- en upload snelheid van 200 Mb/s voor €4,99 in plaats van €8,99. Deze korting blijft je ontvangen tijdens de gehele duur van het abonnement en is tot augustus beschikbaar.

Maar is 4,99 per maand niet een beetje veel voor alleen snellere upload terwijl andere mensen met een niet een Internet en TV 4K abonnement evenveel betalen voor die extra optie en dan ook extra download snelheid krijgen terwijl het bij mij dan alleen om upload gaat is het dan niet beter om het dan naar bvb 2,50 ofzo te verlagen voor de mensen met Internet en TV 4K?
Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Lukas_, Het lijkt niet logisch, dat snap ik! Wanneer je gebruik wilt maken van extra upload snelheid, betaal je daar dus ook voor. Er is momenteel wel een actie voor extra internetsnelheid. Voor glasvezel klanten die niet voldoende hebben aan de standaard snelheid hebben we een mooie korting op de snelheids VAS 200/200. Hiermee ontvangt je een down- en upload snelheid van 200 Mb/s voor €4,99 in plaats van €8,99. Deze korting blijft je ontvangen tijdens de gehele duur van het abonnement en is tot augustus beschikbaar.Maar is 4,99 per maand niet een beetje veel voor alleen snellere upload terwijl andere mensen met een niet een Internet en TV 4K abonnement evenveel betalen voor die extra optie en dan ook extra download snelheid krijgen terwijl het bij mij dan alleen om upload gaat is het dan niet beter om het dan naar bvb 2,50 ofzo te verlagen voor de mensen met Internet en TV 4K?

^^^
Er is momenteel wel een actie voor extra internetsnelheid. Voor glasvezel klanten die niet voldoende hebben aan de standaard snelheid hebben we een mooie korting op de snelheids VAS 200/200. Hiermee ontvangt je een down- en upload snelheid van 200 Mb/s voor €4,99 in plaats van €8,99. Deze korting blijft je ontvangen tijdens de gehele duur van het abonnement en is tot augustus beschikbaar.

Maar daarvoor moet je zeker een 'Alles in 1'-abonnement hebben? Alleen internet, vast bellen en 2 mobiele abonnementen is zeker niet voldoende? Sinds augustus 2018 maandelijks opzegbaar.
Reputatie 7
Badge +19
@Galdor68, Klopt, ik vergeet het woordje ''nieuwe'' te vermelden. Aangepast! @Lukas_, Ik snap dat je een logische verklaring wilt hebben, maar concreter kan ik het helaas niet maken. Dit zijn keuzes die gemaakt worden binnen het bedrijf.

@CreativeS, Ook bij een nieuw internet abonnement komen klanten in aanmerking voor de korting wanneer ze extra snelheid willen. Wanneer je al klant bent bij KPN, kom je hier jammer genoeg niet voor in aanmerking.
KPN zal ook eens wat voor je trouwe klanten doen hè... dan breng ik het wel terug naar 100. Duurt het downloaden toch maar een fractie langer. Bedankt voor de service.
Reputatie 4
Badge +4
@Galdor68, Klopt, ik vergeet het woordje ''nieuwe'' te vermelden. Aangepast! @Lukas_, Ik snap dat je een logische verklaring wilt hebben, maar concreter kan ik het helaas niet maken. Dit zijn keuzes die gemaakt worden binnen het bedrijf.

@CreativeS, Ook bij een nieuw internet abonnement komen klanten in aanmerking voor de korting wanneer ze extra snelheid willen. Wanneer je al klant bent bij KPN, kom je hier jammer genoeg niet voor in aanmerking.

Zouden jullie het wel kunnen voorstellen dat collega's daar toch even naar kijken hoe het logisch ingedeeld kan worden?
Reputatie 7
Badge +19
@Lukas_, Ik kan hierover feedback indienen d.m.v. een verbetervoorstel. Wil je aangeven hoe jij het graag wilt zien? Wat voor jou logisch is? Dan zet ik het zo door en hoop ik dat daar iets uitkomt.
Reputatie 7
Badge +10
Ik kan wel aangeven waarom KPN er destijds voor koos om ook glasvezel een lagere upload te geven. Het aantal verschillende abonnementen werd teveel. DSL en FttH waren aparte abonnementen. De eerste met lage upload, de tweede met synchrone snelheid. De orderstraat kon dat niet meer redden en het werd verwarrend. Toen is er 1 nieuw aanbod gekomen waarbij het medium niet meer uitmaakte. Dus dat wat je nu ziet (50/5, 100/10 etc..).
Dat werkte een stuk beter in de orderstraat. Een synchrone snelheid voor een FttH aansluiting werd dan een optie en dat was een stuk overzichtelijker. Helaas (naar mijn mening) is toen de commerciële keuze gemaakt om daar ook een bepaalde meerprijs aan te hangen. Ik vind ook dat dit minder had moeten zijn maar zoals Marina aangeeft, dat zijn de keuzes die in het bedrijf zijn gemaakt.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi @Lukas_, Het lijkt niet logisch, dat snap ik! Wanneer je gebruik wilt maken van extra upload snelheid, betaal je daar dus ook voor. Er is momenteel wel een actie voor extra internetsnelheid. Voor nieuwe glasvezel klanten die niet voldoende hebben aan de standaard snelheid hebben we een mooie korting op de snelheids VAS 200/200. Hiermee ontvangt je een down- en upload snelheid van 200 Mb/s voor €4,99 in plaats van €8,99. Deze korting blijft je ontvangen tijdens de gehele duur van het abonnement en is tot augustus beschikbaar.

*Admin: Bericht aangepast ter verduidelijking bericht.


Hoi @Marina_ geld deze actie nog steeds en stel ik zou van het Internet en TV 4K naar het Internet en tv pakket gaan hou ik die aanbieding dan nog steeds?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Lukas_, Sorry voor de late reactie, het is momenteel weer wat drukker op het forum 🙂 In mijn bericht heb je kunnen lezen dat de actie tot augustus beschikbaar is en geldig is zolang je abonnement loopt. De actie zou dus nog geldig moeten zijn. Als je de optie al aan hebt staan en niet uitzet, blijft het behouden bij een wijziging naar 4K. Weet je zo voldoende?
Reputatie 4
Badge +4
Hoi @Lukas_, Sorry voor de late reactie, het is momenteel weer wat drukker op het forum 🙂 In mijn bericht heb je kunnen lezen dat de actie tot augustus beschikbaar is en geldig is zolang je abonnement loopt. De actie zou dus nog geldig moeten zijn. Als je de optie al aan hebt staan en niet uitzet, blijft het behouden bij een wijziging naar 4K. Weet je zo voldoende?
Heb het via de chat bij een collega aangeschaft, denk dat zodra ik mijn abonnement kan wijzigen dat ik dat ook doe naar Internet en TV dat lijkt mij de slimste optie want de 200/200 hou ik dan als het goed is!
Reputatie 7
Badge +19
Zolang je de optie niet uitzet, en je geeft een upgrade/downgrade door houd je de korting. Mocht er toch iets mis gaan, komen we er ook wel uit @Lukas_

Reageer