Beantwoord

KPN 4G Buitengebied geeft geen snelheid verbetering?

• 21 november 2018
  • 14 reacties
  • 2679 keer bekeken

Hallo KPN community,

Afgelopen zondag 18 november heb ik KPN 4G Buitengebied telefonisch aangevraagd en vervolgens vandaag de Sagemcom 4G modem ontvangen. Ik heb goed de instructies gevolgd om hem aan te sluiten dus dat is in orde, alle lampjes kloppen ook gewoon.

Nu is het probleem dat ik bij verschillende speedtests geen enkele verbeteringen zie, alsof er niets met de 4G gedaan word. Ik heb mijn Experia box v10 opnieuw opgestart en de Sagemcom modem ook maar dat hielp niets.

Nu zie ik wel op de doos staan: "Sluit de apparatuur aan op de datum die vermeld staat in uw bevestigingsbrief. Het kan dan maximaal 48 uur duren voordat de dienst werkt. Zorg dat het 4G modem aangesloten blijft".

De oplossing zou dus kunnen zijn dat ik simpelweg maximaal 48 uur moet wachten voordat het werkt maar dan vind ik het alsnog een raar verhaal want ik heb nooit een bevestigingsbrief gehad. Hebben jullie misschien andere oplossingen/suggesties?

Met vriendelijke groet,

Ludo Philips

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door raptorludo 23 november 2018, 14:30

Zojuist gebeld met KPN klantenservice en het probleem blijkt te zijn dat het nog niet geactiveerd is. Maandag word het geactiveerd dus dan pas zal ik verbetering merken.
Bekijk origineel

14 reacties

Oke, dan moeten we het nog even afwachten. Laat je mij weten of de snelheid is verhoogt, na a.s. maandag?

Ja zal ik doen 🙂
Ik heb helaas nog geen reactie van je ontvangen. Merk je al verschil, qua internetsnelheid?
Excuses! Ja helemaal prima. Van 3mbps naar 20mbps download en 0.50mbps naar 1.50mbps upload. Heb wel gemerkt dat ik die snelheid alleen heb bij het downloaden en niet tijdens het gamen, misschien is dat ook wel beter vanwege de stabiliteit van 4G. 4G viel gister avond wel even weg voor paar minuten maar voor de rest geen problemen gehad.
Goed om te lezen dat je het verschil nu wel merkt. Je zou ook verschil moeten merken tijdens het online gamen. Het maakt namelijk niet uit waar je je internetverbinding voor gebruikt. Op het moment dat er meer verkeer op het 4G netwerk is kan het zijn dat jij dit merkt, qua internetsnelheid. Wellicht is dat de reden geweest dat je tijdens het online gamen geen verschil merkte.
Oke goed om te horen! Bedankt voor al je hulp.
Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag Ludo, Ik zal voor jou uitzoeken waarom je op dit moment nog geen verschil merkt. Zou je je KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld? Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +17
Goed om te lezen dat je het verschil nu wel merkt. Je zou ook verschil moeten merken tijdens het online gamen. Het maakt namelijk niet uit waar je je internetverbinding voor gebruikt. Op het moment dat er meer verkeer op het 4G netwerk is kan het zijn dat jij dit merkt, qua internetsnelheid. Wellicht is dat de reden geweest dat je tijdens het online gamen geen verschil merkte.
Goedemiddag Ludo, Ik zal voor jou uitzoeken waarom je op dit moment nog geen verschil merkt. Zou je je KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik dit verder uitzoeken. Laat je mij weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld? Ik hoor graag van je!

Edit: Als ik het modem met ongeveer 50cm verhoog haal ik gelukkig 2 streepjes. Speedtest is niets verbeterd.

Goedemiddag Vikash, ik heb mijn gegevens zojuist aangevuld. Bedankt voor je hulp. Nog even wat anders, ik heb maar 1 van de 3 streepjes ontvangst op het 4G modem. Hij staat op de eerste verdieping bij mijn kamer raam, het raam zit noord-oost/oost van het huis. Het dorp Zevenhuizen en het dorp de Wilp hebben beide een KPN 4G mast maar ik heb geen idee met welke de modem verbind want wij wonen er tussenin. Ik ben bang de Wilp terwijl mijn raam juist aan de kant van Zevenhuizen zit. @Vikash
Bedankt voor het aanvullen van jou gegevens. Zodra je het modem hebt ontvangen, gaat je abonnement in. Om te profiteren van een optimale ontvangst van het 4G netwerk, kan het modem het beste bij een raam, op zolder of de bovenste verdieping geplaatst worden, zodat er “vrij zicht” naar buiten is. Het kan uitmaken aan welke kant van de woning het modem geplaatst wordt. Dit is afhankelijk van de locatie van de dichtstbijzijnde zendmast van het 4G netwerk. Je kunt hier het beste wat mee experimenteren door het modem op diverse plaatsen bij een raam te proberen, en dan te kijken op welke plaats de signaal-ontvangst het beste is. Je kunt op deze pagina zien waar de dichtstbijzijnde mast staat.

Deze informatie wist ik allemaal al, toch bedankt voor de duidelijkheid. Ik zou eerst graag willen weten welke snelheden ik kan bereiken met 2 streepjes bereik maar dan moet het wel werken... De snelheden zijn nog steeds hetzelfde als zonder het 4G modem. De Experia box v10 staat ook op mijn kamer waardoor er verder niet geprutst hoeft te worden met kabels door de muur tussen de twee. Mocht ik niet tevreden zijn met de snelheden die het 4G modem me geeft met 2 streepjes dan kan ik daarna altijd nog bezig gaan om 3 te halen. Eerst maar regelen dat het werkt maar ik ben radeloos. @Vikash
Ik ben erg benieuwd op welke manier je de snelheid hebt gemeten. Zou je een pc/laptop bekabeld willen aansluiten op de ExperiaBox (waar ook de 4G modem aan verbonden is) en een speedtest willen uitvoeren? Wil je hier een screenshot plaatsen van deze meting?

Hier de screenshot: https://i.imgur.com/bRJAiIq.png

De 4G modem is bekabeld aangesloten op de Experia box v10(ethernet slot 3). De Experia box v10 is bekabeld aangesloten op mijn pc(ethernet slot 1). @Vikash

De twee ethernet kabels die ik gebruik zijn beide meegeleverde kabels van jullie. Eén van de 4G modem en één van de Experia box v10, dat is een gele.
Zojuist gebeld met KPN klantenservice en het probleem blijkt te zijn dat het nog niet geactiveerd is. Maandag word het geactiveerd dus dan pas zal ik verbetering merken.
Reputatie 7
Badge +17
Bedankt voor het aanvullen van jou gegevens. Zodra je het modem hebt ontvangen, gaat je abonnement in. Om te profiteren van een optimale ontvangst van het 4G netwerk, kan het modem het beste bij een raam, op zolder of de bovenste verdieping geplaatst worden, zodat er “vrij zicht” naar buiten is. Het kan uitmaken aan welke kant van de woning het modem geplaatst wordt. Dit is afhankelijk van de locatie van de dichtstbijzijnde zendmast van het 4G netwerk. Je kunt hier het beste wat mee experimenteren door het modem op diverse plaatsen bij een raam te proberen, en dan te kijken op welke plaats de signaal-ontvangst het beste is. Je kunt op deze pagina zien waar de dichtstbijzijnde mast staat.
Reputatie 7
Badge +17
Ik ben erg benieuwd op welke manier je de snelheid hebt gemeten. Zou je een pc/laptop bekabeld willen aansluiten op de ExperiaBox (waar ook de 4G modem aan verbonden is) en een speedtest willen uitvoeren? Wil je hier een screenshot plaatsen van deze meting?
Reputatie 7
Badge +17
Oke, dan moeten we het nog even afwachten. Laat je mij weten of de snelheid is verhoogt, na a.s. maandag?
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb helaas nog geen reactie van je ontvangen. Merk je al verschil, qua internetsnelheid?
Reputatie 7
Badge +17
Graag gedaan! Mocht je in de toekomst onze hulp nog nodig hebben, dan horen we dat graag van je!

Reageer