Beantwoord

KPN 4G buitengebied lijkt niet naar behoren te werken

  • 2 April 2019
  • 2 reacties
  • 788 keer bekeken

Goedendag,

We hebben nu al een tijdje 4G buitengebied wat op het begin heel goed hielp (van down/up: 14/1.4 naar 123/45). Echter is het nu weer terug naar (36.6/2.3) met 4G en (12.1/0.9) zonder 4G.

Ik heb meerdere malen op verschillende dagen en tijdstippen metingen gedaan, echter heeft dit geen verschil. De metingen zijn gedaan met een bedraadde verbinding aan de modem (V10). Het 4G modem heeft volledig bereik.

Laatste tijd viel het internet weer vaak weg, waardoor websites niet meer laden. Ook heb ik gisteren bestanden van maar liefst 150GB gedownload, echter is het verbruik op de sagemcom maar 2GB aangaf, terwijl deze voor weken zonder reset aanstond.

Beide modems zijn al gereset, zelfs de hard reset via de achterkant.

Zou dit weer hetzelfde probleem zijn als de vorige keer waarbij een van de modems kapot was (LAN interface als ik het me goed herinner).

Ik hoor het graag.

Mvg,
Ricardo
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 3 April 2019, 12:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Goedendag,

We hebben nu al een tijdje 4G buitengebied wat op het begin heel goed hielp (van down/up: 14/1.4 naar 123/45). Echter is het nu weer terug naar (36.6/2.3) met 4G en (12.1/0.9) zonder 4G.

Ik heb meerdere malen op verschillende dagen en tijdstippen metingen gedaan, echter heeft dit geen verschil. De metingen zijn gedaan met een bedraadde verbinding aan de modem (V10). Het 4G modem heeft volledig bereik.

Laatste tijd viel het internet weer vaak weg, waardoor websites niet meer laden. Ook heb ik gisteren bestanden van maar liefst 150GB gedownload, echter is het verbruik op de sagemcom maar 2GB aangaf, terwijl deze voor weken zonder reset aanstond.

Beide modems zijn al gereset, zelfs de hard reset via de achterkant.

Zou dit weer hetzelfde probleem zijn als de vorige keer waarbij een van de modems kapot was (LAN interface als ik het me goed herinner).

Ik hoor het graag.

Mvg,
Ricardo

Ik zou zeggen kijk ook eens hier:
https://forum.kpn.com/internet-9/storing-port-forwarding-op-4g-buitengebied-470529
Reputatie 7
Badge +30
Ik zou zeggen kijk ook eens hier:

https://forum.kpn.com/internet-9/storing-port-forwarding-op-4g-buitengebied-470529


Hoi Ricardo, welkom! Begrijp ik goed dat jij de hybride variant van Sneller Internet Buitengebied hebt? Waarbij het 4G modem verbonden is met de Experia Box? Daar is onlangs een snelheidscap op ingesteld van 30 Mbit voor het mobiele deel. Waardoor je dus maximaal 30 Mbit + je DSL-snelheid haalt. Dus qua snelheidsmeting lijkt het in orde. Maar wegvallen zou niet moeten gebeuren. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt.

Als je wel de losse variant hebt, lees dan het topic dat tmoesel linkt even door. We hebben voor de losse variant namelijk wijzigingen doorgevoerd die ook wat onbedoelde bijwerkingen lijken te hebben.