Beantwoord

KPN 4G buitengebied versus T-Mobile 4G unlimited

• 18 januari 2018
  • 4 reacties
  • 1450 keer bekeken

Beste KPN,

Na jaren van ellende met de snelheden van KPN en monteurs (@KPN niet vragen wat er aan de hand is, verdiep je svp eerst even in de historie) kreeg ik gisteren een halleloeja momentje dankzei jullie concurrent T-Mobile mbt 4G Unlimited............ ja u leest het goed UNLIMITED. Nu hadden zei al een 4G variant maar dan zat je met een beperkt aantal GB per maand (en dat is toch een beetje terug in de tijd).

Even kort mijn situatie: vaste lijn, 12MB komt er binnen en ikkom niet in aanmerking voor KPN buitengebied.

Aangezien KPN per 1 november j.l. de eisen voor 4G buitengebied nog hoger heeft gezet (nu pas in aanmerking bij 3MB snelheid, ipv 6MB) vraag ik me af wat KPN als antwoord naar z'n klanten gaat doen die, zoals in mijn geval, bijvoorbeeld maar 12MB snelheid hebben. En waarvoor het dus wel erg aantrekkelijk wordt om over te stappen naar T-Mobile.

Het kan toch niet zo zijn dat KPN, Neerlands telefonie bedrijf, al z'n klanten laat overstappen naar zijn grote Duitse buurman T-Mobile? Concreet de vraag: Wat zijn de plannen op korte termijn mbt 4G internet voor thuis?
icon

Beste antwoord door Justin_ 21 januari 2018, 14:29

Hoi Kevin, welkom terug op het forum. Er wordt hard gewerkt om Sneller Internet Buitengebied in de loop van 2018 voor steeds meer klanten beschikbaar te maken.

Wat achtergrond info: er bestaan 2 varianten Sneller Internet Buitengebied. De oudere variant heeft Sneller Internet Buitengebied 4G. Hierbij staat het 4G netwerk los van je vaste internetverbinding. De grens voor dit product ligt momenteel op 3 Mbit/s.

De nieuwere variant heet Sneller Internet Buitengebied. Hierbij vormen het netwerk van de 4G router en de Experia Box samen 1 geheel. De bovengrens voor dit product is momenteel 15 Mbit/s. Alleen deze optie wordt op dit moment nog maar aangeboden aan een kleine groep klanten. De verwachting is wel dat deze variant op korte termijn voor meer klanten beschikbaar wordt. 🙂

Houd daarvoor www.kpn.com/buitengebied in de gaten. Wat wordt daar nu vermeld als je jouw postcode invoert?

@Rob, naast de beperking in bandbreedte wordt er ook gekeken naar de capaciteit op onze mobiele masten. Uiteindelijk werkt het 4G modem natuurlijk 'gewoon' met een simkaart. Die maakt overal waar verbinding mogelijk is met een mast, verbinding. Op elke locatie met 4G dekking is het in principe mogelijk een internetsignaal te krijgen via ons 4G modem. Maar om ervoor te zorgen dat onze masten genoeg capaciteit overhouden voor ander 4G dataverkeer, is er een postcode checker voor Sneller Internet Buitengebied.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik ben zo nu en dan te vinden bij een automatiseringsbedrijf en opvallend vaak was het niet mogelijk om 4G voor thuis aan te vragen op een adres van een KPN klant. Installeer je vervolgens een 4G modem met KPN netwerk van een andere klant op de locatie waar volgens KPN de dienst niet beschikbaar zou zijn dan zie je dat het prima werkt. Dan heb ik het over adressen die vast 3Mbit/s ontvangen en waar geen upgrades gepland staan.

Ook adressen die in het verleden wel toegang hadden tot deze dienst zijn inmiddels niet meer aan te vragen.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Kevin, welkom terug op het forum. Er wordt hard gewerkt om Sneller Internet Buitengebied in de loop van 2018 voor steeds meer klanten beschikbaar te maken.

Wat achtergrond info: er bestaan 2 varianten Sneller Internet Buitengebied. De oudere variant heeft Sneller Internet Buitengebied 4G. Hierbij staat het 4G netwerk los van je vaste internetverbinding. De grens voor dit product ligt momenteel op 3 Mbit/s.

De nieuwere variant heet Sneller Internet Buitengebied. Hierbij vormen het netwerk van de 4G router en de Experia Box samen 1 geheel. De bovengrens voor dit product is momenteel 15 Mbit/s. Alleen deze optie wordt op dit moment nog maar aangeboden aan een kleine groep klanten. De verwachting is wel dat deze variant op korte termijn voor meer klanten beschikbaar wordt. 🙂

Houd daarvoor www.kpn.com/buitengebied in de gaten. Wat wordt daar nu vermeld als je jouw postcode invoert?

@Rob, naast de beperking in bandbreedte wordt er ook gekeken naar de capaciteit op onze mobiele masten. Uiteindelijk werkt het 4G modem natuurlijk 'gewoon' met een simkaart. Die maakt overal waar verbinding mogelijk is met een mast, verbinding. Op elke locatie met 4G dekking is het in principe mogelijk een internetsignaal te krijgen via ons 4G modem. Maar om ervoor te zorgen dat onze masten genoeg capaciteit overhouden voor ander 4G dataverkeer, is er een postcode checker voor Sneller Internet Buitengebied.
Reputatie 7
Weet ook dat T-Mobile de snelheid begrenst op 25Mbps om zo niet te veel capaciteit weg te kapen bij de zendmast waarop je aangesloten bent.
Tevens moet je pro-actief "opwaarderen" als de eerste 100GB verbruikt zijn en je meer dan 5GB op een dag verbruikt.

Overigens doet T-Mobile ook geen uitspraak over wat de snelheid zal zijn na de eerste 100GB. Ik neem aan nog steeds 25Mbps, maar het is verstandig toch eerst nog even de kleine lettertjes door te nemen en al helemaal n.a.v. de bovenstaande formulering.
@Justin_ helaas.......... niet beschikbaar. En aangezien ik volgens jullie 16MB heb had ik het sowieso niet verwacht.

@wjb Dat T-Mobile de snelheid begrenst is geen enkel probleem. Ik krijg toch maar 24mb via 4G binnen. En pro actief opwaarderen is ook geen probleem.......... nu moet ik regelmatig via m'n mobiel internet delen om op m'n laptop of tablet iets te kunnen doen. TV en netflix vreten zoveel MB dat er daarnaast geen laptop meer normaal draait. De frustraties bij KPN zijn vele malen hoger op het moment............

Bedankt voor de info allen!

Reageer