Beantwoord

KPN aansluitdatum te vroeg

  • 12 April 2019
  • 26 reacties
  • 1212 keer bekeken

Ik kreeg deze sms:

'Beste klant, uw verbinding is gereed. Aansluiten is nu mogelijk. Uitleg over de installatie? Kijk op www.kpn.com/instructievideo. Mvg,
KPN.'

Toen werd ik gebeld door mijn vrouw:
'internet doet het niet!'
Ze kon niet meer thuis werken omdat waarschijnlijk de overstap eerder dan de aangegeven 'wensdatum' had plaats gevonden.

Ik naar huis om de Experiabox aan te sluiten: geen netwerk. Mijn glasvezelmodem (Genexis Gigabit) geherstart en twee lampjes brandden constant: Wan (pijltjes) en kanaal 1.

Bellen in de avond hielp niet, de vraag moest doorgezet worden naar de backoffice. 'Als ik de volgende dag voor 12 u niet gebeld zou worden, dan moest ik maar terugbellen'.

Ik hoorde niets. Dan maar via de livechat.
Of ik de Experiabox (v10a) wilde resetten. Gedaan maar geen effect, behalve dat kanaal 1 na herstart van Genexis ging knipperen. Volgens mij lag het kanaal er nu uit.

De telefonist erna zei dat mijn wensdatum leidend hoort te zijn en dat ik veel te vroeg de sms heb ontvangen dat ik ben aangesloten.
Mijn vraag: 'kunnen jullie dan niet zien of de verbinding met mijn glasvezelmodem wel actief is?' Nee dat kan de backoffice. Ik kon niet worden doorgeschakeld naar de backoffice en zou worden teruggebeld, evt voor een afspraak met een monteur.

Ik ben nog steeds niet gebeld. Het ziet er naar uit dat het gezin door een fout dit weekend onbereikbaar is. Mijn vrouw, werkzaam voor twee onderwijsinstellingen, kan dan helaas niet thuis werken, ook al verwachten haar contacten dit wel.

Wat is er mis gegaan in deze overstap en waarom is de backoffice zo moeilijk bereikbaar? De twee telefonische helpdeskmedewerkers en twee livechatmedewerkers konden alleen maar tickets aanmaken. Het vooruitzicht is verontrustend. Vooral als je weet dat ik bij mijn vorige provider weg ben gegaan om hun stroperige klantenservice en uiterst slechte 'feedback time'. Dit zal toch niet een 'van de regen in de drup' worden?

Zullen ze mij nog bellen vandaag en moet dit gezin dan maar internetloos gaan 'survivallen'?

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 April 2019, 16:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

De monteur keek er naar en vertelde, dat deze oudere NT het had moeten doen. De recentste Experiabox heeft namelijk een update gekregen om hiermee te kunnen communiceren.

Omdat hij het toch niet deed, heeft hij de coaxmodule verwijderd en vervangen voor een recentere inhoud (Genexis MC FTU). Hij vertelde dat de coaxmodule vaak erg warm wordt en dat KPN dit soort NT's om deze reden heeft vervangen. Al snel startte de Experia box opnieuw op en werd het lampje roze, wat betekende dat hij met de NT ging communiceren. Snel daarna werd het lampje groen en kon ik eindelijk internet op.

Het had natuurlijk handig geweest als KPN bij het leveren van de Experiabox had geïnformeerd, welk type glasvezelmodem er in huis hing. ;-)

De aansluiting is nog wennen. Het lijkt nog niet helemaal stabiel (keuze 2,4 GHz en 5 GHz).
Wifikanalen zijn door de monteur wel goed ingesteld.
Monteur meette een downloadsnelheid van 200 mbits/s .
Spotify lijkt op mijn telefoon ook het wifisignaal kwijt te raken.
Tijd moet het nu gaan uitwijzen.

Dank en grote groet!