Beantwoord

KPN aansluiting niet kosteloos in chaletpark

  • 8 October 2019
  • 18 reacties
  • 777 keer bekeken

90% van het chaletpark heeft een aansluiting op KPN.
verdere keus is er niet. Heb sinds iets meer dan een half jaar een chalet gekocht.
Hier zat geen aansluiting in voor internet en tv. De oude mensen die hier woonden hadden schotel.
Ik wil daar en tegen graag internetten en vaste telefoon en TV, dus bij KPN een aansluiting aangevraagd.
Na een half jaar met diverse problemen'groen licht de aansluiting zou er komen.
Het werd aangelegd door Volkert en Wessels. 11 meter kabel in de grond en klaar is kees.
Ontvangst van internet is natuurlijk nihil in een buitengebied.maar toch redelijk tevreden met alles.
Na 6 week kwam er echter een faktuur van de KPN of ik maar even 612.74 euro over wil maken voor de werkzaamheden aan de aansluiting.De monopoly positie die de KPN hier op het park heeft word asosiaal uitgebuit over de rug van de oudere mensen
icon

Beste antwoord door Nadia 11 October 2019, 11:52

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Ik snap dit niet hé. Had u gedacht dat het gratis was?
Nick
Onder de 25 meter was altijd gratis. En graven doen we anno 2019 niet meer, het word er in getrild
Badge +19
Ik begrijp wel dat het even schrikken was. Het had op zn minst wel gemeld moeten worden in de vorm van een offerte. De laatste zin zal niet het geval zijn hoor. is er nooit over een prijs gesproken??
Nee er is nooit over een prijs gesproken. De rest van het park is jaren terug gratis aangesloten door de KPN
De beheerder was er ook van overtuigd dat het gratis was.
Waarom de oude bewoners liever schotel hadden dan de KPN weet ik niet.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Nilay,

Ik weet natuurlijk niet wat er in de communicatie is mis gegaan, maar dat je voor die kosten moet betalen is niet meer dan logisch en heeft niets met monopoly o.i.d. te maken. Aangezien het een particulier terrein is zijn de kosten altijd voor de gebruiker. Je had ook de kabel door een andere aannemer kunnen laten aanleggen. Hoe dat in het verleden geregeld is, geen idee. Het kan zijn, omdat het om een collectieve aansluiting ging van veel chalets, dat KPN de kosten heeft genomen omdat zij daarmee veel aansluiting kon verkopen. Nogmaals, geen idee.
Dag grote smurf.
Ook geen idee, je komt er ook niet achter. Als je KPN beld krijg je toch altijd uitzendkrachten en altijd anderen.
Het kan te maken hebben met het vervalen van de aansluitplicht, maar het is particulier terrein, dus tja.
Hier een onderwerp over aansluitplicht :
https://forum.kpn.com/internet-9/nieuwbouw-kpn-kabel-komt-wel-of-niet-442827#post563146
Reputatie 3
Badge +1
Dag grote smurf.
Ook geen idee, je komt er ook niet achter. Als je KPN beld krijg je toch altijd uitzendkrachten en altijd anderen.

Hallo Nilay,

Ik weet niet wie je aan de telefoon krijgt, ik zelf herken je opmerking niet.
De opmerking en link die KeesYagi heeft gegeven lijkt mij een zinnige en sluit ook aan op mijn verhaal.
Reputatie 7
Hay @Nilay, welkom op het KPN forum. Gefeliciteerd met de aankoop van je chalet. Dat lijkt me lekker vertoeven. En zo te zien ook nog goed geregeld, net als thuis een internet en tv-aansluiting 🙂

Ik lees dat er hier al het nodige aan informatie door de leden van KPN Community is verstrekt. De aanleg van een nieuwe (ISRA)aansluiting in de recreatiewoning is inderdaad niet kosteloos. Maar dat geldt ook voor nieuwbouwprojecten of bestaande huizen die op het netwerk worden aangesloten. Er worden kosten gemaakt voor de voorbereidingen van telecommunicatiediensten in huis, deze worden door de gebruiker betaald. Net als het aansluiten van riolering, gas en elektra. Allemaal moderne 'diensten' waar we niet meer zonder kunnen. Het kan zijn dat er destijds voor de aansluitingen op het netwerk voor de chalets een aantrekkelijke overeenkomst is gesloten met ons. Maar dat durf ik niet te zeggen, omdat ik niet weet welke afspraken er toen zijn gemaakt.

Wat ik wel heel raar vind, is dat je niet vooraf bent geïnformeerd over de kosten van de aanleg! Die kosten worden overigens niet door KPN in rekening gebracht. Ons netwerk wordt beheert door: KPN NetwerkNL. En is een onafhankelijk onderdeel van KPN. KPN NetwerkNL is verantwoordelijk voor de aanleg en het beheer van het telecomnetwerk. Ongeacht de provider, want het netwerk dat ze aanleggen en beheren is open. Dat wil zeggen dat niet alleen KPN diensten levert over dit netwerk, maar ook tientallen andere providers.

Voor de aanvraag van nutsvoorzieningen kan online een aanvraag worden ingediend op: Mijnaansluiting.nl is het nationale portaal voor alle nieuw / wijzigen / verwijderen aanvragen van aansluitingen: elektriciteit, gas, warmte, water, riool en media/communicatie . Het is een goed gebruik om vooraf de kosten kenbaar te maken bij de aanvrager. Ik neem aan dat er enige communicatie is geweest vooraf aan dit traject?
Hallo Nadia
Omdat wij in het buitengebied wonen is er geen contact mogelijk via de GSM. we moeten 300 meter lopen dan kunnen we 2g aan ontvangst halen.
We hebben de buurvrouw bereid gevonden, om namens ons het contact met jullie te onderhouden via mail en telefoon. Dus er zal zeker wel eens wat mis zijn gegaan in onze onderlinge communicatie.
Het antwoord van jou is duidelijk.
Nu is het iets beter we hebben een vaste telefoonlijn, dus we kunnen bellen
Dag Kees
Bedankt voor jou antwoord

Admin: bericht, en navolgende reacties, geplaatst in het oude topic dat Kees linkte verplaatst naar hier
als je kpn wil zou ik het gewoon bestellen dan komt de koper kabel van zelf wel
helaas geen glasvezel
https://shop.kpn.com/internet-tv/internet-tv/
Peter,
Was sinds januari bezig om een aansluiting te krijgen. Heb ook de pakketten besteld( box internet en vaste tel. het eerste pakket moest terug gestuurd worden omdat er geen aansluiting was.
voor de tweede keer besteld , ook geleverd, maar weer geen kans op een aansluiting.
Er werd bij gezegd, dat er ook geen aansluiting van hun ( kpn) kant kwam. Ik moest het maar proberen bij mijnaansluiting.nl Deze hebben 10 weken geleden het koper'"aangesloten. 4 oktober kwam de factuur of ik voor 25-10-2019 612.74 euro wil overmaken.
Geen idee hoe het nu werkt
Hier is toen koper ingevoerd 2004 nieuwbouw kosten loos
Pilot Rijssen /Holten glasvezel door drukriool
Heeft kpn de gemeente en wij een bijdrage gedaan was zo uit het hoofd
500 kpn 500 bewoner 1000 gemeente euros
Maar dat was toen misschien heb je wat aan deze link

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/nieuwbouw.htm
Peter in ieder geval bedankt zal kijken wat ik er mee kan.
Reputatie 7

Graag gedaan. Daarvoor zijn we, je kunt hier alles vragen 🙂 Wat balen dat er in de communicatie wat mis is gegaan,@Nilay. Ik kan me voorstellen dat het lastig regelen is zo met een tussenpersoon, alhoewel het aardig bedoeld zal zijn van de buurvrouw. Dan nog neem ik aan dat zij over een eventuele kostenplaatje op de hoogte is gesteld? Allicht dat het niet goed is overgekomen naar jou toe?  

Nadia

Zeker is dat er geen schriftelijk  offerte is gestuurd.

Vandaag maar betaald.

Reputatie 7

Daar blijf ik me dan toch over verbazen, @Nilay. Dat hoort wel zo te zijn. In indergeval een indicatie over de kosten per mail/post. Je kunt het navragen bij Mijnaansluiting.nl. en/of KPNNetwerkNL.   

Reageer