Beantwoord

KPN aansluiting nieuwbouw

• 23 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 2786 keer bekeken

Eind dit jaar wordt onze nieuwbouw woning opgeleverd, postcode 6706AW en ik wil graag verder gebruik maken van een VDSL internet/bellen abbo. Nu vertelde de bouwer mij het volgende:

- Ze hebben via www.mijnaansluiting.nl aan KPN (Volkert Wessel) gevraagd een aansluiting aan te leggen maar;
- Ze hebben de ervaring dat sinds 2015 KPN niet langer standaard een telefoonaansluiting aanlegt bij nieuwbouwwoningen?
- Er schijnt in de straat wel een koper lijn aangelegd te worden tot aan de voordeur/stoep?
- Als je aansluiting wilt op KPN net moet je als bewoner zelf contact opnemen met KPN, dan komen ze langs, graven de stoep open en zorgen voor aansluiting in de meterkast.

Kan iemand van KPN aangeven of dit klopt? Mij bevreemdt het een beetje... Ik weet van ons project van 19 woningen nu al een flink aantal die een KPN aansluiting willen en dan komt per keer een ploegje de straat opengraven?
icon

Beste antwoord door Erik_ 26 oktober 2017, 18:20

Zo werkt het inderdaad niet. Goed dat je dit hier nog even navraagt, vandermark, welkom! Ik denk dat er wellicht wat miscommunicatie is ontstaan. Als de bouwer de aanvraag gedaan heeft op mijnaansluiting.nl voor het hele project, dan wordt er aangelegd tot in de meterkast. Een aanvraag op mijnaansluiting.nl is namelijk altijd een aanvraag voor een aansluiting in je huis. Als de bouwer geen overkoepelende aanvraag heeft gedaan, dan is er inderdaad kans dat je individueel een aanvraag moet doen via mijnaansluitting.nl. Die aanvragen komen dan bij VolkerWessels terecht die dan de aansluiting tot in de meterkast aanlegt. Ik raad dan ook aan om nog een keer te checken bij de bouwer wat er nu precies is aangevraagd.

Vervolgens kan het zijn dat er door een KPN monteur ten tijde van de installatie/activatie van de diensten nog wel iets gedaan moet worden, maar dan hoeft de stoep/tuin in ieder geval niet meer open.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Zo werkt het inderdaad niet. Goed dat je dit hier nog even navraagt, vandermark, welkom! Ik denk dat er wellicht wat miscommunicatie is ontstaan. Als de bouwer de aanvraag gedaan heeft op mijnaansluiting.nl voor het hele project, dan wordt er aangelegd tot in de meterkast. Een aanvraag op mijnaansluiting.nl is namelijk altijd een aanvraag voor een aansluiting in je huis. Als de bouwer geen overkoepelende aanvraag heeft gedaan, dan is er inderdaad kans dat je individueel een aanvraag moet doen via mijnaansluitting.nl. Die aanvragen komen dan bij VolkerWessels terecht die dan de aansluiting tot in de meterkast aanlegt. Ik raad dan ook aan om nog een keer te checken bij de bouwer wat er nu precies is aangevraagd.

Vervolgens kan het zijn dat er door een KPN monteur ten tijde van de installatie/activatie van de diensten nog wel iets gedaan moet worden, maar dan hoeft de stoep/tuin in ieder geval niet meer open.
Bedankt @Erik_ voor je reactie!
Toch snap ik dan niet helemaal wat mijn bouwer bedoelde... Maar ik zal dan zelf e.e.a. navragen. Als ik op jullie https://netco-fpi-info.fourstack.nl kijk met mijn postcode & huisnummer (toekomstig) zie ik dit plaatje wat ik heb bijgevoegd. Wat betekent dit? Ik neem aan dat we toch wel sneller dan 14mbit gaan krijgen?

Reputatie 7
Badge +29
Ik zie dat je hier ook al een nieuw topic over gestart bent. Robin geeft daar hele goede info. De MDF die je ziet is de wijkcentrale. De waarde die op Fourstack staat is correct gezien vanaf die wijkcentrale.

Als de bouw klaar is, dan weet het systeem echter goed waar de daadwerkelijke aansluiting op komt te staan. Hij zal dan veranderen naar SDF. Dat zijn de straatkasten. Ik verwacht dat je dan een snelheid haalt vergelijkbaar aan de rest van de buurt.

Reageer