Beantwoord

KPN aansluiting nieuwbouw

Geachte heer, mevrouw,
Hoe kan er een ISRA aansluiting aangevraagd worden voor een nieuwbouwwoning?
Bewoner wil graag DSL op zijn nieuwe adres.
Postcode 1185ED

In afwachting van uw reactie.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Ward_ 1 mei 2018, 21:22

Beste VXman,
Als je nieuwe woning deel uitmaakt van een groter gebied of project dan leggen wij vooraf de kabels in de straat aan. Je adres wordt dan opgenomen in de database en je kan dan een abonnement bestellen. Onze aannemer neemt dan contact op om de aansluiting van de straat tot in de woning te maken zodat daarna de KPN monteur je apparatuur kan aansluiten en de diensten activeren.

Is het een enkele nieuwbouw woning of een heel klein project, dan krijg je bericht van Volker Wessels namens KPN, dat er een adres is toegevoegd en je kan bestellen. Helaas kan het ook gebeuren dat de afstand van je woning naar de dichtstbijzijnde kabels langer is dan 25 meter. In dat geval krijg je de mogelijkheid een offerte aan te vragen en zo alsnog op eigen kosten een aansluiting te krijgen.

Je ziet: veel opties, dus ik hoor graag wat de reactie was op je aanvraag via mijnaansluiting.nl

NB: Ziggo legt geen glasvezel aan. Weet je zeker dat dat niet Reggefiber was?

Toevoeging: ik zie aan de hand van de postcode dat dit een project van 13 woningen was waarvoor koperkabels zijn gelegd in de straat.
Je kan dus als het goed een abonnement bestellen waarna onze aannemer de aansluiting in huis zal brengen en afmonteren.
Er is geen extra actie nodig via 1 van de genoemde sites.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +23
Welkom @vxman, goede vraag. Hier vind je de informatie waar je naar vraagt: Verhuizen naar nieuwbouw, waar je op moet letten. Laat je weten of je daar voldoende aan hebt?
Beste Paul,
Dit geeft helaas geen antwoord op mijn vraag.
Ik heb via mijn aansluitingen alles aangevraagd voor:
Nieuwe aansluiting Media & Communicatie: http://www.vwtelecom.com/cit
Nieuwe aansluiting Permanent Media & Communicatie: http://www.eindelijkglasvezel.nl
Nieuwe aansluiting Permanent Media & Communicatie: https://www.ziggo.nl/

Meer keuzes waren er niet. Welke van deze partijen zou de koperaansluiting kunnen/ moeten aanleggen?
Heb alleen reactie van ziggo gezien. Zij gaan glasvezel gratis aanleggen. Wil echter geen glasvezel, dal.
Reputatie 7
Badge +8
Beste VXman,
Als je nieuwe woning deel uitmaakt van een groter gebied of project dan leggen wij vooraf de kabels in de straat aan. Je adres wordt dan opgenomen in de database en je kan dan een abonnement bestellen. Onze aannemer neemt dan contact op om de aansluiting van de straat tot in de woning te maken zodat daarna de KPN monteur je apparatuur kan aansluiten en de diensten activeren.

Is het een enkele nieuwbouw woning of een heel klein project, dan krijg je bericht van Volker Wessels namens KPN, dat er een adres is toegevoegd en je kan bestellen. Helaas kan het ook gebeuren dat de afstand van je woning naar de dichtstbijzijnde kabels langer is dan 25 meter. In dat geval krijg je de mogelijkheid een offerte aan te vragen en zo alsnog op eigen kosten een aansluiting te krijgen.

Je ziet: veel opties, dus ik hoor graag wat de reactie was op je aanvraag via mijnaansluiting.nl

NB: Ziggo legt geen glasvezel aan. Weet je zeker dat dat niet Reggefiber was?

Toevoeging: ik zie aan de hand van de postcode dat dit een project van 13 woningen was waarvoor koperkabels zijn gelegd in de straat.
Je kan dus als het goed een abonnement bestellen waarna onze aannemer de aansluiting in huis zal brengen en afmonteren.
Er is geen extra actie nodig via 1 van de genoemde sites.
Wil geen glasvezel, maar dsl
Reputatie 7
Badge +8
Bij nieuwbouwwoningen heb je niet de keuze uit DSL of glasvezel KPN kiest wat ze aansluiten.
Maar in dit geval is er dus wel DSL beschikbaar zoals ik onderaan mijn bericht alsnog toevoegde. Kwestie van abonnement bestellen. Zij het dat er nog wat meer moet gebeuren in dit geval maar dat hoef je niet te regelen. Dat regelt KPN met de aannemer (Volker Wessels Telecom).
Reputatie 7
Wil geen glasvezel, maar dslWaarom wil je geen glavezel?
Ik heb al jaren glasvezel en ik zou echt niet anders meer willen. De stabiliteit, snelheid en uptime zijn echt suprieur en de prijs is precies hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +23
Dank je Ward, je bijdrage wordt gewaardeerd! De conclusie is dus: je kan een bestelling plaatsen via kpn.com en dan gaat alles lopen. Je hoeft verder zelf geen contact op te nemen met Volker Wessels Telecom of iets dergelijks, dat zal KPN in dat geval doen.

Reageer