Beantwoord

KPN aansluiting voor visueel gehandicapte persoon.

  • 12 February 2019
  • 4 reacties
  • 176 keer bekeken

Reputatie 1
Als mantelzorger voor een visueel gehandicapte mevrouw stel ik de volgende vraag/opmerking.
Mevrouw heeft al jaren een KPN aansluiting voor Internet, TV, vast bellen en mobiel bellen.
Helaas kan mevrouw sinds enige tijd niets meer zien. Ik probeer nu de internet aansluiting op te zeggen.
Dat gaat niet bij KPN!!! Dan verliest ze ook de TV/Radio aansluiting.
De enige oplossing die ik nu voor haar kan bedenken is:
KPN opzeggen en bij Ziggo Vast Bellen (Inclusief TV) aanvragen voor 32,70 euro per maand.
Gesprekken voor vast en mobiel 12 cent per minuut.
Kom KPN …. dat kan toch niet waar zijn.
(Vaste)klant onvriendelijk en onfatsoenlijk naar de gehandicapte medemens.
Kan KPN geen coulant aanbod gelijk aan Ziggo doen.
icon

Beste antwoord door Nadia 13 February 2019, 17:20

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo @amdevries ,
Het internet is onderdeel van een pakket en geen losse optie die je op kunt zeggen.
Daar tv kijken niet zonder internet kan kun jer voor kiezen om het pakket te behouden en internet gewoon niet meer te gebruiken of overstappen naar een kabelprovider, zoals bijvoorbeeld Ziggo, een van de grootste, maar dat is afhankelijk waar je woont, je bent dan aan de lokale kabelaar gebonden.
Reputatie 3
Badge +2
Is Digitenne een optie. Is alleen TV kijken en radio luisteren. Via HDMI of scart op de TV. Is op zich niet moeilijk en anders een handige buur vragen om dit te doen.
Reputatie 7
Hallo amdevries, welkom op het KPN forum. Ik snap je vraag volkomen, goed dat je die hier stelt. Helaas is het niet mogelijk, bedankt @Jan-D voor de uitleg, om iTV los zonder een internetverbinding te ontvangen. Wat we wel aanbieden - zonder internet- is Digitenne, goeie tip beerzwaan! :)
Bij Ziggo is bellen zonder internet niet mogelijk. Voor die 32,70 krijg je internet 40 Mb/s met vaste telefoon én het KabelTV aanbod met 4 HD zenders en 37 zenders in SD-kwaliteit.

Bij KPN is TV zonder internet niet mogelijk. (alleen kan Digitenne-abonnement met analoge telefoon-abonnement, maar die combi is weer véél duurder juist dan internet/tv/bellen via de vaste verbinding)

Beltarief Ziggo: 0,12 p/min
Beltarief KPN: 0,13 p/min

Handigst is gewoon internet niet te gebruiken. Ik ken meerdere mensen die om diverse redenen een totaalpakket hebben maar geen smartphone, pc o.i.d. hebben.

'Goedkooptst' is idd Ziggo met internet 40 Mb/s incl. bellen + KabelTV (40 zenders ongecodeerd; 4 in HD)

Bij KPN kom je niet onder de 52,50 met (internet met) vaste telefoon + TV.

Andere opties (zonder internet):
KPN vast bellen belbasis: € 28 abo; bellen 0,08 p/min naar vaste nrs en 0,19 p/min naar mobiele nrs.
TV: Of Digitenne € 15,50 Of Ziggo KabelTV € 18,70

Dus dan € 43,50 (vaste tel. via KPN + digitenne) of € 46,70 (vaste tel. via KPN / Ziggo KabelTV)

Voordeligst is en blijft dan dus Ziggo voor € 32,70 p/m. (vaste tel. via Ziggo / internet 40 Mb/s / KabelTV).

Bovenstaande aangevuld/afgerond om 15:25 uur. ( 1uur na eerste plaatsing)

Reageer