Vraag

KPN aansluting

  • 4 April 2020
  • 17 reacties
  • 521 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste KPN,

Ik heb nieuwbouwwoning gekocht en sinds 3 weken woon ik eindelijk met veel plezier in mijn nieuwbouwwoning. Maanden voor oplevering kreeg ik een brief van de aannemer, dat mijn woning zou worden aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN NetwerkNL. In de brief stond ook dat ik  KPN/KPN NetwerkNL moest contacteer om zeker te zijn dat de glasvezel kabel meteen actief zou zijn bij de oplevering. Zo gezegd, zou gedaan. Ik netjes met KPN/KPN NetwerkNL gesproken en een abonnement aangevraagd en dit was allemaal geen probleem. Dit was maanden voor de oplevering.

Tijdens oplevering kwam ik er achter dat KPN NetwerkNL nog niet klaar was met de glasvezel aansluiting. De glaskabel zat opgerold in mijn meterkast. Ik heb toen KPN NetwerkNL gecontacteerd en die vertelde mij dat mogelijk tot eind 2020 kon duren voor dat de glasvezelkabel actief kan worden. Kort daarna hadden wij een gezamenlijke opleveringsfeestje met de buren, aannemer en de wethouders van de gemeente. Een wethouder kon mij vertellen dat ze contact hadden gehad met KPN NetwerkNL en dat KPN NetwerkNL/onderaannemer van KPN NetwerkNL vergeten waren om de glasvezelkabel aan te sluiten op de wijkcentrale, waardoor de woningen ook niet zijn aangesloten. Vervolgens kreeg ik via de wethouder het nummer van de projectleider van de onderaannemer VolkerWessels Telecom. Ik moest van de gemeente dit nummer bellen voor meer informatie over de aansluiting.  

Ik heb toen contact gezorgd met de projectleider en na veel telefoongesprekken kwam er eindelijk schot in de zaak. Omdat de woningen niet via de normale procedure is aangesloten, wordt het gezien als storing, waardoor de storingsdienst van VolkerWessels Telecom mijn woning gingen aansluiten. KPN NetwerkNL kon mij in de tussentijd niet vertellen wat de status van het project was, blijkbaar communiceren deze twee partijen niet met elkaar. Door dat het gezien wordt als storing was het elke dag weer onduidelijk wanneer de mannen van VolkerWessels Telecom langs zou komen. Je kreeg bijvoorbeeld te horen dat dat ze morgen zouden langs komen, maar dan kwamen ze niet omdat er grote storing ergers anders was. Ondertussen had ik wel speciaal vrij ervoor genomen en de hele dag gewacht. Afgelopen donderdag na veel telefoontje met de projectleider van VolkerWessels Telecom is mijn woning aangesloten op glasvezel en hebben de mannen van de storingsdienst een NT apparaat aangesloten en de kabel getest. Enige wat er nog moest gebeuren is dat er een “path” moest plaats vinden in een de wijkcentale. De mannen van de storing dienst hadden dat gemeld aan andere monteur. Die monteur zou die zelfde dag nog niet begreep ik.

Die zelfde dag heb ik direct ook KPN gecontacteerd en gezegd dat ik mijn abonnement eindelijk in wil laten gaan. De dame aan de telefoon kon me daar bij helpen en binnen enkele minuten was het geregeld. Nu zou je verwachten dat je binnen elke dagen eindelijk je abonnement kan gebruiken .. maar dat is dus blijkbaar niet zo.. Ik moet tot mei wachten tot dat mijn abonnement actief wordt. De medewerkers van KPN kunnen mij ook niet vertellen waarom het zo lang duurt en waar het blijft hangen? 

Mijn buren zijn inmiddels overgestapt naar Ziggo, omdat hun direct konden leveren. Tevens zijn hun woningen ook nog niet aangesloten op jullie netwerk, omdat de storingsdienst alleen mijn woning moest aansluiten.. Maar ik zit nu met een dubio, omdat ik geen zin heb om weer drie weken lang te wachten op mijn abonnement. Ondertussen werk ik al 3 weken langs via een 4G modem van jullie, wat niet echt ideaal is. Zeker niet in deze tijden..

 


17 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi MrKev, welkom op het forum, en alvast welkom bij KPN :) Ik kan me voorstellen dat je niet langer wilt wachten gezien wat er al gebeurd is. Echter, ik verwacht dat ik je daar wel om moet gaan vragen. Wij kunnen pas leveren als we ook het bericht binnen hebben van KPN NetwerkNL dat alles klaar is met de aansluiting. Wil je het forumprofiel invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kan ik in ieder geval voor je kijken wat de status is en of ik meer informatie voor je heb.

Hoi MrKev, welkom op het forum, en alvast welkom bij KPN :) Ik kan me voorstellen dat je niet langer wilt wachten gezien wat er al gebeurd is. Echter, ik verwacht dat ik je daar wel om moet gaan vragen. Wij kunnen pas leveren als we ook het bericht binnen hebben van KPN NetwerkNL dat alles klaar is met de aansluiting. Wil je het forumprofiel invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kan ik in ieder geval voor je kijken wat de status is en of ik meer informatie voor je heb.

Ik heb mijn profiel aangepast.

 

Volgens KPN NetwerkNL is alles klaar:

 

Geachte heer/mevrouw ,

U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van eerder contact over de glasvezelaansluiting in uw nieuwbouw woning. 

Wij hebben zojuist de terugkoppeling ontvangen vanuit onze uitvoering in de regio dat de glasvezelverbinding naar uw woning gereed is. 
U kunt nu contact opnemen met een van de providers die levert over ons netwerk om gebruik te maken van de diensten over het glasvezelnetwerk. 

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Ergün

Reputatie 7
Badge +24

HI Mr. Kev, dankjewel voor de gegevens. Op je opgegeven adres zie dat er pas eergisteren een bestelling/contract bij ons is geplaatst/aangevraagd. Dan klopt dit inderdaad dat het nog even kan duren.

Kijk ik misschien verkeerd dat ik een eerder geplaatste bestelling niet zie? En zo ja, heb je daar de bevestiging nog van? 

Ik hoor graag van je. 

HI Mr. Kev, dankjewel voor de gegevens. Op je opgegeven adres zie dat er pas eergisteren een bestelling/contract bij ons is geplaatst/aangevraagd. Dan klopt dit inderdaad dat het nog even kan duren.

Kijk ik misschien verkeerd dat ik een eerder geplaatste bestelling niet zie? En zo ja, heb je daar de bevestiging nog van? 

Ik hoor graag van je. 

Ik heb paar maanden geleden een abonnement aangevraagd, maar dat werd omgezet naar een pre-order omdat de glasvezelaansluiting nog niet was aangesloten.. Eergisteren heb ik samen met 1 van uw collega’s mijn pre-order omgezet naar abonnement. Volgens de medewerker was dit een slimme zet, omdat ik anders nog langer had moeten wachten. Dan had de afdeling sales contact gezocht met mij en dan pas het abonnement geregeld. Ik snap dat het paar dagen kan duren voordat een abonnement actief is, maar niet 3 weken..

Bevestig van paar maanden geleden:

Aanvraagdatum:  27 december 2019
Gewenste ingangsdatum:  02 maart 2020

Beste meneer,

Bedankt voor uw pre-order van Internet en TV 50/50 Mbit/s Hussel. Alle informatie over uw bestelling vindt u in deze bevestiging.

Hoe werkt een pre-order?
Als uw woning is aangesloten op het glasvezelnetwerk, dan gaan wij uw aanvraag van Internet en TV 50/50 Mbit/s Hussel verwerken. Tot die tijd hoeft u niks te doen. Wilt u uw pre-order annuleren? Bel dan gratis 0800-0402.

Wanneer kan ik gebruik maken van glasvezel?
Uw woning moet nog worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. KPN NetwerkNL informeert u tijdig wanneer uw woning aan de beurt is. Als KPN NetwerkNL uw woning heeft aangesloten op het glasvezelnetwerk, dan activeren wij uw abonnement..

Wanneer gaat mijn contract in?
Wij nemen contact met u op over het moment dat wij uw abonnement gaan activeren. U ontvangt dan gelijk een contractbevestiging. Zodra u uw contractbevestiging heeft ontvangen heeft u 14 kalenderdagen bedenktijd, waarbinnen u het abonnement zonder reden kunt annuleren. Dit doet u door contact op te nemen met KPN via 0800-0402. U gaat pas betalen zodra uw abonnement is gestart.

Met vriendelijke groet,

KPN

 

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk, heb je daarna ook een officiële bevestiging met je volledige pakket en eventueel met klantnummer gekregen. Ik vermoed dat dat niet het geval is en dat ik je helaas moet teleurstellen. 

Ik snap volkomen dat je liever niet nog 3 weken wilt wachten op de aansluiting en dat een overstap verleidelijk is, ik kan dit echter helaas niet bespoedigen. Anders had ik dit met alle plezier gedaan. Ik hoop oprecht dat je hier nog even op kunt wachten, en anders zal ik zeker begrip hebben voor je overstap. 

Duidelijk, heb je daarna ook een officiële bevestiging met je volledige pakket en eventueel met klantnummer gekregen. Ik vermoed dat dat niet het geval is en dat ik je helaas moet teleurstellen. 


Dat klopt, omdat er pas als de glasvezelaansluiting geregeld is een  abonnement kan worden afgesloten bij jullie. In jullie systeem stond wel dat ik een vraag had gedaan.


Ik heb donderdag middag direct toen de monteur was weg gegaan contact met jullie gezocht over mijn pre-order. Toen hebben jullie mijn pre-order omgezet naar bestelling. Mevrouw kon me vertellen dat ik eindelijk aangesloten was op hun glasvezelnetwerk. Dus je zou verwachten dat het met simpele vink in een formulier, je abonnement geregeld is en actief. Maar dat blijkt dus niet waar? Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom? Als jullie precies konden vertellen waarom ik 3 weken moet wachten, dan hoor dat graag. Volgens KPN NetwerkNL is het klaar. Dus er zouden geen belemmeringen moeten zijn? 

Reputatie 7
Badge +21

@MrKev994 vanaf het moment dat de bestelling daadwerkelijk geplaatst wordt, is het terug te vinden in onze systemen en gaan we aan de slag om het zo snel mogelijk te leveren. Echter komen hier veel administratieve handelingen achter weg, wat niet in een paar dagen gerealiseerd is. Vandaar dat we ongeveer 3 weken aanhouden voor het bezorgen van apparatuur en het activeren van een abonnement.

@MrKev994 vanaf het moment dat de bestelling daadwerkelijk geplaatst wordt, is het terug te vinden in onze systemen en gaan we aan de slag om het zo snel mogelijk te leveren. Echter komen hier veel administratieve handelingen achter weg, wat niet in een paar dagen gerealiseerd is. Vandaar dat we ongeveer 3 weken aanhouden voor het bezorgen van apparatuur en het activeren van een abonnement.

Je zou verwachten van een groot bedrijf dat dit relatief automatisch gaat? Jullie hebben mijn gegevens. Ik heb net met Ziggo gebeld op advies van mij buren en hun kunnen binnen paar leveren. Als jullie binnen paar dagen het signaal kunnen activeren, zonder dat de spullen binnen zijn. Dan vindt ik dat ook prima. Ik heb toch mijn eigen modem/router dat ik direct op de NT apparaat kan aansluiten.

Ik snap dat jullie er niks aan kunnen doen dat de glasvezelaansluiting zo lang heeft geduurd en dat jullie boven op ook nog extra tijd nodig hebben. Maar ik ben al sinds december 2019 bezig met mijn glasvezelaansluiting. Het heeft me ook nog een hoop vrije dagen gekost, omdat de monteurs zouden komen en dan toch weer niet. Nu snap ik dat KPN NetwerkNL een ander bedrijf is, maar jullie delen wel de zelfde naam. Niet echt klantvriendelijk.

Reputatie 7
Badge +24

Het spijt me nogmaals ontzettend, op dat gebied is een kabelaar sneller met de levering in dit geval. Deze aansluiting kan ik helaas niet bespoedigen.

Het spijt me nogmaals ontzettend, op dat gebied is een kabelaar sneller met de levering in dit geval. Deze aansluiting kan ik helaas niet bespoedigen.

Ik heb vandaag een bevestig gehad dat ik morgen spullen kan verwachten van KPN, maar de bestel pagina is niet gewijzigd. Is dit normaal? En wat is dan de volgende stap?

Reputatie 7
Badge +30

Ah, dat klinkt als vooruitgang. Ik heb gelijk even de boel hier erbij gepakt om te kijken wat ik zie. En dat is dat de daadwerkelijke order voor een abonnement is ingelegd op 2 april. Daar heb je een bevestiging van gekregen. In die bevestiging staat het volgende:

 

Wanneer kunt u uw internet aansluiten?
U hebt aangegeven dat u op 4 mei 2020 uw nieuwe internetverbinding wilt gebruiken. Als de monteur van KPN NetwerkNL het glasvezelaansluitpunt eerder heeft aangesloten dan 4 mei 2020, dan kunt u vanaf dat moment uw apparatuur al aansluiten.

 

Ik zie hier dus ook een wensdatum van 4 mei staan, maar de signaaldatum is vandaag. Dus als jij de spullen in huis hebt, en je glasvezelpunt is helemaal afgewerkt door KPN NetwerkNL, dan kun je ook vandaag gaan aansluiten.

Ah, dat klinkt als vooruitgang. Ik heb gelijk even de boel hier erbij gepakt om te kijken wat ik zie. En dat is dat de daadwerkelijke order voor een abonnement is ingelegd op 2 april. Daar heb je een bevestiging van gekregen. In die bevestiging staat het volgende:

 

Wanneer kunt u uw internet aansluiten?
U hebt aangegeven dat u op 4 mei 2020 uw nieuwe internetverbinding wilt gebruiken. Als de monteur van KPN NetwerkNL het glasvezelaansluitpunt eerder heeft aangesloten dan 4 mei 2020, dan kunt u vanaf dat moment uw apparatuur al aansluiten.

 

Ik zie hier dus ook een wensdatum van 4 mei staan, maar de signaaldatum is vandaag. Dus als jij de spullen in huis hebt, en je glasvezelpunt is helemaal afgewerkt door KPN NetwerkNL, dan kun je ook vandaag gaan aansluiten.


Hoi Erik. Bedankt voor je bericht. Een kleine update vanuit mij kant. Ik heb gisteren de modem/apparatuur binnen gekregen en een bevestigt per sms gehad dat de aansluiting gereed is. Die zelfde middag heb ik meteen gecontroleerd of de glasvezelaansluiting werkte, maar helaas het werkte niet. Het glas lampje van de NT apparaat brand niet. Ik heb toen twee keer contract gezocht met jullie om te kijken waar het probleem zit. Beiden telefoontjes leverde niks op en ze konden me niet vertellen waarom het niet werkte, al zag de medewerker wel dat het lijkt dat KPN nog niet helemaal klaar is met het afronden van de bestelling. De order status blijft maar roepen dat de order in voorbereiding is. Iemand enig idee? 
 

De gewenste ingangsdatum klopt niet. Ik heb toen de bestelling plaatste gezegd dat ik zo snel mogelijk een aansluiting wil en na een dag kwam ik erachter dat niet eerder kon dan mei. Jullie houden een standaard marge voor dingen te kunnen regelen, maar ik wil zo snel mogelijk aangesloten worden.
 

 

 

Hoi @MrKev994 . Ergens gaat iets mis, zoals je zelf ongetwijfeld gemerkt hebt. Ik heb een ticket aangemaakt. Het kan maximaal 3 werkdagen duren voordat deze in behandeling wordt genomen. Uiteraard niet het nieuws waar je op zit te wachten maar ik wil hier zo helder mogelijk over zijn om geen verkeerde verwachtingen te wekken. Uiteraard hoop ik dat ze er sneller aan toe komen en dat de oplossing snel gevonden wordt. 

Hoi Erwin. Vandaag heeft mijn vriendin contact gezocht met KPN klantenservice of er inmiddels meer bekend was over dit issue. Deze man gaf aan dat er iets mis in met onze aansluiting? En dat er monteur komt op 6 mei.. Dat is pas over een maand! Wat vooral heel verwarrend is dat elke klantenservice medewerker wat anders zegt. Kan jij mij vertellen wat status is van de ticket? 

Heel begrijpelijk. De collega heeft juist gehandeld. Ik zie dat mijn ticket namelijk is afgewezen. Normaal krijg ik daar een seintje van maar helaas heb ik die niet gehad anders had ik je uiteraard direct op de hoogte gebracht.

Kort samengevat lijkt het orderproces juist afgerond te zijn. Mijn initiële vermoeden was dat daar de kink in de kabel zit. 

De focus ligt nu op een technische issue ergens in de aansluiting.  Daarvoor moet een monteur de situatie ter plekke bekijken. Helaas kan dat dus pas op 6 mei.

Ik zie dat er een noodpakket is afgeleverd. Ik weet dat dit behelpen is. Helaas is het nu wachten op die monteur en voor aanvulling van die bundel op het noodpakket kun je hier altijd aan de bel trekken. 

 

Net gebeld met de klantenservice om aan te geven dat ik mijn bestelling wou annuleren, omdat ik geen zin had om een maand te wachten voor een monteur. De medewerker kon mij vertellen dat hij wel een monteur kan sturen dat eerder komt dan 6 mei, enige randvoorwaarden was dat hij mijn bestelling moest annuleren en opnieuw aanmaken. Nu komt er een monteur op 22 april. Tevens heb ik ook met KPN netwerk NL gebeld en volgens hun is alles in orde. Ze zagen dat ik was aangesloten en dat er actief abonnement op stond.

Reputatie 7
Badge +17

@MrKev994 Wauwie, de wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkbaar!:sweat_smile: Goed om te horen zeg. Hopen dat het aansluiten soepel verloopt en dat je snel bent aangesloten. Mocht je nog ergens tegenaan lopen, dan kijken we graag weer met je mee. :nerd:

Reageer