Beste KPN,
Ik heb nieuwbouwwoning gekocht en sinds 3 weken woon ik eindelijk met veel plezier in mijn nieuwbouwwoning. Maanden voor oplevering kreeg ik een brief van de aannemer, dat mijn woning zou worden aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN NetwerkNL. In de brief stond ook dat ik KPN/KPN NetwerkNL moest contacteer om zeker te zijn dat de glasvezel kabel meteen actief zou zijn bij de oplevering. Zo gezegd, zou gedaan. Ik netjes met KPN/KPN NetwerkNL gesproken en een abonnement aangevraagd en dit was allemaal geen probleem. Dit was maanden voor de oplevering.
Tijdens oplevering kwam ik er achter dat KPN NetwerkNL nog niet klaar was met de glasvezel aansluiting. De glaskabel zat opgerold in mijn meterkast. Ik heb toen KPN NetwerkNL gecontacteerd en die vertelde mij dat mogelijk tot eind 2020 kon duren voor dat de glasvezelkabel actief kan worden. Kort daarna hadden wij een gezamenlijke opleveringsfeestje met de buren, aannemer en de wethouders van de gemeente. Een wethouder kon mij vertellen dat ze contact hadden gehad met KPN NetwerkNL en dat KPN NetwerkNL/onderaannemer van KPN NetwerkNL vergeten waren om de glasvezelkabel aan te sluiten op de wijkcentrale, waardoor de woningen ook niet zijn aangesloten. Vervolgens kreeg ik via de wethouder het nummer van de projectleider van de onderaannemer VolkerWessels Telecom. Ik moest van de gemeente dit nummer bellen voor meer informatie over de aansluiting.
Ik heb toen contact gezorgd met de projectleider en na veel telefoongesprekken kwam er eindelijk schot in de zaak. Omdat de woningen niet via de normale procedure is aangesloten, wordt het gezien als storing, waardoor de storingsdienst van VolkerWessels Telecom mijn woning gingen aansluiten. KPN NetwerkNL kon mij in de tussentijd niet vertellen wat de status van het project was, blijkbaar communiceren deze twee partijen niet met elkaar. Door dat het gezien wordt als storing was het elke dag weer onduidelijk wanneer de mannen van VolkerWessels Telecom langs zou komen. Je kreeg bijvoorbeeld te horen dat dat ze morgen zouden langs komen, maar dan kwamen ze niet omdat er grote storing ergers anders was. Ondertussen had ik wel speciaal vrij ervoor genomen en de hele dag gewacht. Afgelopen donderdag na veel telefoontje met de projectleider van VolkerWessels Telecom is mijn woning aangesloten op glasvezel en hebben de mannen van de storingsdienst een NT apparaat aangesloten en de kabel getest. Enige wat er nog moest gebeuren is dat er een “path” moest plaats vinden in een de wijkcentale. De mannen van de storing dienst hadden dat gemeld aan andere monteur. Die monteur zou die zelfde dag nog niet begreep ik.
Die zelfde dag heb ik direct ook KPN gecontacteerd en gezegd dat ik mijn abonnement eindelijk in wil laten gaan. De dame aan de telefoon kon me daar bij helpen en binnen enkele minuten was het geregeld. Nu zou je verwachten dat je binnen elke dagen eindelijk je abonnement kan gebruiken .. maar dat is dus blijkbaar niet zo.. Ik moet tot mei wachten tot dat mijn abonnement actief wordt. De medewerkers van KPN kunnen mij ook niet vertellen waarom het zo lang duurt en waar het blijft hangen?
Mijn buren zijn inmiddels overgestapt naar Ziggo, omdat hun direct konden leveren. Tevens zijn hun woningen ook nog niet aangesloten op jullie netwerk, omdat de storingsdienst alleen mijn woning moest aansluiten.. Maar ik zit nu met een dubio, omdat ik geen zin heb om weer drie weken lang te wachten op mijn abonnement. Ondertussen werk ik al 3 weken langs via een 4G modem van jullie, wat niet echt ideaal is. Zeker niet in deze tijden..