Vraag

KPN abonement opzeggen , kan ik de volgende maand weer abonement aansluiten ?

  • 19 May 2022
  • 14 reacties
  • 385 keer bekeken

Hi,

ik zit al maanden met de vraag of ik mijn oude kpn abonnement kan opzeggen en na verloop van tijd een nieuwe kpn abonnement aanvragen ?
kan dat ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja, maar waarom zou u dat doen? 

Reputatie 5
Badge +3

Als het je gaat om een welkomstdeal moet je volgens mij langer dan een jaar weg blijven bij het bewuste abbo.

'’Het actieaanbod geldt niet als je al een internetabonnement van KPN hebt, al dan niet in combinatie met interactieve TV. Het actieaanbod geldt wel voor oud-klanten die de afgelopen 6 maanden geen Internet van KPN hebben afgenomen'’

Reputatie 7
Badge +24

HI @Almansoury, welkom hier. 

Dit is mogelijk, maar ook ik vraag me af waarom je dit zou willen doen. Zou je dit willen toelichten?

Als het om de welkomstkorting gaat is dat inderdaad geen optie, dat kan na 6 maanden wel. 

Ik hoor graag van je. 

Nee, niet om actieaanbod van KPN . Maar ik heb dit abonnement sinds feb 2019 : KPN compleet . Na 2 jaar is mijn mobiel en internet/tv automatisch verlengt . Vorig jaar heb 2x super WiFi zelf gekocht en kreeg een gigantisch verschil in WiFi snelheden thuis . Maar ik heb nog steeds een 4G mobiel en mijn kpn modem alleen ac WiFi . Nieuwe toestellen kunnen aanzienlijk beter met WiFi 6 werken . Dus kocht zelf nog een WiFi 6 modem : fritz!box 7530 ax . Na testen ben zeer teleurgesteld , tot dat ik heb gelezen over de nieuwe kpn 12 box . Ik denk dat kpn dit mogelijk zou kunnen maken ( van abonnement veranderen of vernieuwen )  als de oude klanten nog niet mogen box 12 zelf bestellen of de oude Expedia 10 mogen vervangen voor box 12 .

Als de Fritzbox 7530ax jou teleursteld gaat de Box 12 je ook niet blij maken, er is denk ik iets mis waar je geen vat op hebt.

De Fritzbox 7530ax is een prima router. dus als die niets brengt moet je toch even kijken wat er aan de hand is!

  1. it takes two to tango: als je pc of wat je ook aansluit geen ax ondersteund, is je 7530ax of welke ax router dan ook kansloos, die blijft op ac hangen. Welke apparatuur probeer je te linken?
  2. vaak is een mesh nodig om het hele huis af te dekken, de Fritz1200ax (zeg 70 euro) kan je daar prima voor inzetten, als je die bekabeld kan aansluiten: nog beter.

laat even weten hoe het lukt.

Bedankt  EA1964

ik heb fritz7530ax nog niet als hoofd modem getest maar als router achter mijn kpn experia . Ik ben nog niet overtuigt dat mijn persoonlijke internet ( niet zakelijk ) met de nieuwe ax modem beheren . Het heeft minder veiligheid garantie en geen support . Bovendien kan ik niet meer hulp vragen van kpn als ik experia modem verwijderen . Heb je zelf ervaring met dit   Dan zal ik dit op prijs stellen . Er is grote bezorgdheid daaromheen vanwege security van het net .

Bedankt EAZ1964

ik heb wel computers met WiFi 6 thuis . Jammer nu een jaar lang niet kunnen gebruiken .

Tja, als je de support van kon nodig hebt dan wordt een eigen router moeilijk.


het kan in principe heel eenvoudig zijn ( kpn levert ook fritzbox), Qua veiligheid ga je er waarschijnlijk op vooruit als je weet wat je doet.

je moet eerst goed snappen of je een vdsl lijn, een bonded vdsl lijn of glasvezel hebt.

De 7530ax gaat op een bonded lijn niet werken, dan moet er een modem tussen. 
Als je een gewone vdsl lijn hebt kun je de frits zo aansluiten op de isra met bijgeleverde kabel.

als je een glasvezel nt hebt kun je deze met een netwerkkabel op de WAN poort aansluiten.

in de fritzbox de wizzard doorlopen, kpn kiezen en alles zal direct werken.

als het niet lukt kun je zo de experiabox weer terugzetten toch?

Reputatie 7
Badge +24

U laat de 7530ax wel een ander WiFi netwerk uitzenden, anders dan de WiFi versterkers van KPN? Of ... deze gebruikt u helemaal niet meer?

Graag terug naar mijn vraag . Nog niet weten wat KPN zou zeggen erover . Of zit er toevallig een van klantenservice hier tussen ?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Almansoury 

Hierboven staat al een reactie van een KPN medewerker . @Alex_P is een KPN forum moderator, herkenbaar door het KPN logo en Moderator achter zijn naam.

 

Bedankt  EA1964

ik heb fritz7530ax nog niet als hoofd modem getest maar als router achter mijn kpn experia . Ik ben nog niet overtuigt dat mijn persoonlijke internet ( niet zakelijk ) met de nieuwe ax modem beheren . Het heeft minder veiligheid garantie en geen support . Bovendien kan ik niet meer hulp vragen van kpn als ik experia modem verwijderen . Heb je zelf ervaring met dit   Dan zal ik dit op prijs stellen . Er is grote bezorgdheid daaromheen vanwege security van het net .

Hoe bedoel je minder veiligheid garantie en grote bezorgdheid vanwege security van het net?

De hoofdzaak op veiligheid regelt KPN, en een deel jijzelf, als jij de Fritzbox gebruikt en de update op automatisch updaten zet ben je net zo veilig zo niet veiliger dan met het  KPN modem.

En op het gebied van support, als de Fritz het ook niet goed doet is het een kabeltje omzetten en de oude zit er weer tussen, enige als je overstapt op de fritzbox, pak fritz repeaters, er gaat een wereld voor je open als je het hebt draaien.