Beantwoord

KPN beschikbaar op nieuwe adres

  • 22 January 2020
  • 19 reacties
  • 251 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste mensen,

 

Ik ga over enige tijd, eind 2020, verhuizen en heb gekeken of daar een KPN aansluiting voor handen is.

De postcode check levert niks op. Het gekke is dat ZIGGO er wel aanwezig is. Ons huis moet nog gebouwd worden. Maar ook het huis van de buren dat er al staat geeft een negatief resultaat van de postcode check.

Een telefoon naar KPN klantenservice levert ook niks op. Dame wist er niet zo goed raad mee en stamelde “misschien moeten we wel  in kadaster kijken”………..

Enfin, het kwam kennelijk niet in haar op om toch e.e.a. maar uit te zoeken en of er een KPN draad ligt.  Er moet toch iemand bij KPN zijn die dat kan zien?  Anders ga ik noodgedwongen na tientallen jaren “scheiden” van KPN en moet naar ZIGGO.

icon

Beste antwoord door PeterG 22 January 2020, 22:02

Bekijk origineel

19 reacties

Hallo @GottfriedJulius , heb je (ook) via onderstaande websites gekeken:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

en

https://www.kpnnetwerk.nl/

Reputatie 2
Badge

Dank je wel.

 

Ik heb gekeken bij Fourstack.

Geen internet etc.  “ivm grote afstand tot centrale”.  

Dus dan tegen die tijd toch naar ZIGGO……………………...jammer want na zoveel jaren (50 )  geen KPN meer.

 

Hallo @GottfriedJulius , staat er rechts in fourstack ook geen mogelijkheid met behulp van 4G?

 

Reputatie 2
Badge

Nee alles is rood met een kruisje. Dat met 4G heb ik nu ook werkt wel prima.

 

Maar we gaan naar 8256TC en daar kan dat allemaal niet. Gek want  op 8256TD - 1   kan het wel….

Reputatie 7
Badge +24

Als Ziggo beschikbaar is, dan wil je geen halfbakken 4G oplossing van KPN lijkt mij...

Reputatie 2
Badge

Ik ben nu met wat ik heb bij KPN - koper en 4G  ( ook in het buitengebied ) gewoon tevreden met wat ik wil. Werkt perfect.

Maar nu moet ik alles weer “omzetten’” nu naar Ziggo.  TV aansluitingen anders enz.

Maar het is niet anders.

Volgens mij heb je op je oude postcode nu ook geen DSL verbinding, alleen 4G toch?

Dan wordt je toch blijer van Ziggo lijkt mij. Veel hogere snelheden, ook TV in HD (zo'n 50 HD zenders) mogelijk.

Op je nieuwe postcode zie ik bij bv huisnr. 6, 8 en 12 wel 4G buitengebied vermeld.

Reputatie 2
Badge

Ik heb nu koper DSL ?   en 4G   en ik woon in het buitengebied.  ( 8085ST ) En ik haal met dat 4G modem erbij meestal 30 Mb  down !   En TV in HD ach……………………..Die tijd heb ik gehad, 40 jaar PO   achter de rug.

En ik ben meer van de Radio.

Ik vind belangrijk om naar nieuws te kijken. En of dat nu HD is of niet.

Volgens mij is op alle adressen in je nieuwe postcode 4G buitengebied mogelijk.

Alleen bij huisnummer 4 B212 niet. Maar volgens postcode.nl bestaat dat huisnummer ook niet. Alle andere wel.

Vul bij Fourstack je postcode en dan spatie en dan huisnummer in.

Reputatie 2
Badge

Ik heb je advies gevolgd en  krijg dit eruit. ( zie plaatje). Maar heb ik dan wel of niet een “draadje’ ?

Samen met een 4G modem?  Ik heb wel het huisnummer van het huis naast ons genomen dat er al staat. Ons huis is er nog niet en dan kan er niks.  “alles rood”

Dank voor je meedenken.

 

 

Reputatie 2
Badge

Ben nog even verder aan het zoeken gegaan en vond dit.

 

 

Hee? :drooling_face: Wat is dáár de link van?

Reputatie 2
Badge

Is tie:

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

 

Ik ga toch de KPN maar weer eens bellen hoop dan niet zo’n weinig  geinteresseerde mevrouw aan de lijn te krijgen……………..

Is tie:

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

 

Tof, Dank je wel! :grinning:

Ons huis is er nog niet en dan kan er niks.

Dan kan KPN ook nog niks. Dan staat er ook niks in de systemen of “alle seinen op rood”  idd.

:arrow_right: Het heeft dan ook nu helemaal geen zin om al contact met KPN op te nemen. Antwoord zal nu ten allen tijde zijn: “het kan niet".

Eerst moet het adres bestaan, in o.a. kadaster en in de systemen van KPN. Er zal, bv door de bouwer, ook een aansluiting voor DSL aangevraagd moeten worden. Dat moet gedaan bij mijnaansluiting.nl.

Reputatie 2
Badge

dank je wel.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @GottfriedJulius. Van harte welkom hier. Ik vind het natuurlijk leuk om te lezen dat je het liefste je abonnement wilt meeverhuizen. :slight_smile:  Ik zie dat @Jan-D en @PeterG je vraag al hebben beantwoord en je van prima adviezen hebben voorzien. Als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik dat natuurlijk graag. 

Reputatie 2
Badge

Dag Natasja,

 

Uit de reacties begrijp ik nu dat de enige mogelijkheid is om alles “draadloos” dus met 4G te doen.

Ik vind dat eigenlijk geen optie dus zal ik nu naar ZIGGO  moeten. En dat vanaf het jaar 1972 !!!!

Reputatie 6
Badge +9

Ik snap je teleurstelling volledig, @GottfriedJulius. Ik zie je natuurlijk liever ook niet vertrekken. Vooralsnog lijkt het er inderdaad op dat we op jouw adres alleen Sneller Internet Buitengebied kunnen leveren. :disappointed:

Reageer