Beantwoord

KPN Box 12

  • 16 June 2020
  • 23 reacties
  • 1539 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 7 reacties

Ik wil mijn Experia v10 met spoed inruilen voor de KPN Box 12 aangezien het thuiswerken bijna niet mogelijk is. Ik moet zo goed als de gehele dag deelnemen op MS Teams en mijn vrouw moet nagenoeg de gehele dag deelnemen via ZOOM. Het is helaas niet werkbaar via onze huidige modem. Kunt u aangeven wanneer ik de KPN Box 12 zal ontvangen. Met vriendelijke groet Chris

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 23 June 2020, 15:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7

De vraag is of dit issue veroorzaakt wordt door de V10 immers die heeft capaciteit zat om die twee diensten fluitend aan te kunnen.

Meet eens de snelheid van jouw lijn vanaf een bekabeld aangesloten PC via https://kpn-itns.speedtestcustom.com.

Wat is de snelheid die je meet? (Zowel down- als upstream)

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @CMN is je snelheid sinds  vorig jaar wel verbeterd, of zit je nog steeds op 14Mb?

Download: 13,6 Mbps

Upload: 0.8 Mbps

Het is triest.

Ik ga ervan uit dat de KPN Box 12 voor  betere waarden kan zorgen.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @CMN , heb je dit gemeten met de PC/laptop bekabeld verbonden direct met de Experia Box? Zo ja, dan zal de KPN Box 12 het niet beter doen. De beperking zit dan helaas in jouw buitenkabel. De afstand tot de centrale is gewoon te groot.

Dat is dan helemaal te triest voor woorden.

ik heb hier echt geen woorden voor KPN.

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

Reputatie 7
Badge +24

Download: 13,6 Mbps

Upload: 0.8 Mbps

Het is triest.

Ik ga ervan uit dat de KPN Box 12 voor  betere waarden kan zorgen.

Als dit bekabeld gemeten waarden zijn, dan haalt het echt helemaal niets uit om uw modem te vervangen.

Wat zegt deze site over uw adres? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie dat u vorig jaar al gedreigd heeft over te stappen op CAI. Waarom heeft u dat niet al gedaan? Want dat lijkt me een hele logische keuze bij een snelheid van 14 mb.

 

Omdat ik dan mijn mails in mijn planet.nl emailbox kwijt ben en aan alle personen een nieuw emailadres moet doorgeven.

Maar vooral omdat het niet meer dan normaal is dat KPN zijn zaken voor elkaar heeft….. 

Reputatie 7
Badge +24

Tja... u zit gewoon aan het einde van een koperdraadje. Kilometers bij de centrale vandaan. Het is technisch gewoon onmogelijk om een hogere snelheid te leveren op uw adres. U kunt wel gaan zitten mokken, maar dat haalt niets uit. Het zal nooit beter worden.

Badge +19

U zit blijkbaar aan het einde van de kabel.  Technisch is er meer niet mogenlijk.  Daar kan kpn weinig aan doen. U kunt dan inderdaad beter overstappen. 

Reputatie 7
Badge +24

Omdat ik dan mijn mails in mijn planet.nl emailbox kwijt ben en aan alle personen een nieuw emailadres moet doorgeven.

Ja, zo werkt dat nu 1maal als je "verhuist". Niet onoverkomelijk lijkt me. Voor € 7,50 per maand kunt u uw email adressen behouden. Een absurd hoge prijs wellicht, maar het kan wel.

En kunnen 2 KPN Super Wifi punten nog van betekenis zijn?

Reputatie 7
Badge +24

En kunnen 2 KPN Super Wifi punten nog van betekenis zijn?

Nee. Nutteloos. Volkomen nutteloos. 

Vergelijk het met water: er komt een klein zielig pisstraaltje je huis binnen. Dan kun je wel een grotere douchekop kopen, maar dat helpt echt niets.

Sowieso zou ik u aanraden zoveel mogenlijk bekabeld te doen. Om zo min mogelijk snelheid te verliezen. WiFi geeft namelijk altijd verlies.

Reputatie 3
Badge

Ik wil mijn Experia v10 met spoed inruilen voor de KPN Box 12 aangezien het thuiswerken bijna niet mogelijk is. Ik moet zo goed als de gehele dag deelnemen op MS Teams en mijn vrouw moet nagenoeg de gehele dag deelnemen via ZOOM. Het is helaas niet werkbaar via onze huidige modem. Kunt u aangeven wanneer ik de KPN Box 12 zal ontvangen. Met vriendelijke groet Chris

 

Lijkt me zeer sterk dat het aan je modem ligt. Ik zit hier nog met een V9 uit de pruimentijd. Telewerken gaat prima incl MS teams en zelfs Autocad. Mijn probleem is dat alles AC ondersteunt behalve het modem. En als ik het mag geloven kan ik dat nog niet eens ruilen zolang het niet defect is.

Oftewel Beste KPN. bestaat de mogelijkheid om een V9 om te ruilen voor een Box 12 zodat ik eindelijk eens de wifi snelheid van mijn apparatuur kan gebruiken. Want daar zit de werkelijke bottelnek. Bij een gvk 200 Mb/s verbinding is dit modem echt niet meer van de tijd

. . .en zelfs Autocad. 

Heb je daar ook al een internetverbinding voor nodig ?

 

Reputatie 7
Badge +24

Doe de WiFi manager, dan krijg wellicht 2 Experia WiFi's. Die ondersteunen wel 5 GHz. Heb ik ook gedaan. Werkt goed en de Experiabox v9 draait hier nog prima. Met wifi uitgeschakeld. 

Reputatie 3
Badge

. . .en zelfs Autocad. 

Heb je daar ook al een internetverbinding voor nodig ?

 


Wel als bet via de cloud werkt. AutoCad staat dan niet lokaal

Aha, bedankt voor de waarschuwing, het zal weer niet waar zijn :-/
Ik heb me even ingelezen :
https://nl.wikipedia.org/wiki/AutoCAD
Ik heb nog met de eerste versie gewerkt zie ik nu, zonder muis.

Reputatie 7
Badge +6

@CMN

Kom je niet in aanmerking voor internet 4g buitengebied?

Doe de postcode check op https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

Het maakt hierbij niet uit of je wel of niet in een stad woont. 

 

@CMN

Kom je niet in aanmerking voor internet 4g buitengebied?

Doe de postcode check op https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

Het maakt hierbij niet uit of je wel of niet in een stad woont. 

Helaas niet. Ik heb het net gecontroleerd.

@CMN :  Alles is wel zo'n beetje gezegd. Ik gun jou uiteraard het snelste internet van de wereld maar je woont helaas op een locatie waar dit het hoogst haalbare is ( wat KPN betreft, althans).

Een KPN box 12 gaat daar geen enkele verandering in brengen. Excuus.

Het verstandigste is om alles bedraad aan te sluiten. Niet de meest charmante of moderne oplossing. Ik weet het.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.