Beantwoord

KPN Box 12 geeft problemen

  • 29 June 2021
  • 10 reacties
  • 954 keer bekeken

Experiabox 12 werkt niet goed. Nummerherkenning voor binnenkomende gesprekken op huistelefoon werkt niet meer. Ook de Google Chromecast communiceert niet meer met de Experia box 12.

Wil mijn oude  V8 Box  terug of een box die mijn huidige problemen opheft. WIE HELPT

icon

Beste antwoord door Rubas 3 July 2021, 09:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Rubas, welkom hier. 

De nummerherkenning van de vaste lijn werkt dus niet meer. Modem herstarten en opnieuw opstarten van basisstation maakt geen verschil toch? Mag ik eens meekijken. Zou je daarvoor jouw profiel willen voorzien van gegevens. 

Wat betreft de Chromecast, heb je die gereset? En heb je bij het eerste gebruik van de Box 12 deze ook gereset? Want ik wil je altijd aanraden bij een nieuw modem deze eerst te resetten zodat deze de nieuwste software etc. ophaalt. 

Beste Bart Z, inmiddels Chromecast weer aan de praat gekregen.  Het modem probleem laat ik even voor wat het is want ik heb daar voor de nabije toekomst een andere oplissing voor bedacht. Bedankt voor je snelle reactie. 

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal top. Mocht ik nog weer kunnen helpen, dan hoor ik het wel weer. Fijn weekend. 

Waarom is dit niet overal gecommuniceerd dat de oplossing in oktober komt middels een fix?

Joop

@JvGB Welke fix voor welk probleem met de Box 12 ?

Beste HansaanZet,

Ik ben al enkele dagen aan het bellen met KPN service over mijn probleem met nummerherkenning sinds mijn experiabox vervangen is door een Box 12. Daarbij krijg je de mededeling om het modem en de telefoon spanningsvrij te maken. Als dat niet helpt het modem te resetten. Wanneer dit ook geen oplossing is krijg je het verhaal dat er niets meer gedaan kan worden. Daarom zocht op internet een oplossing voor mijn probleem en zag dat dit al een aantal maanden speelt bij Box 12. Wanneer je dan al die berichten op dit forum doorspit, dan kom je op het punt, dat er een fix aan komt voor het probleem, maar dat dit nog duurt tot oktober. Vandaar mijn reactie, omdat dit niet overal bekend is op de serviceafdeling van KPN.

Reputatie 5
Badge +6

Het klopt inderdaad dat de nummerherkenning een issue kan zijn bij de Box12 , dit is inmiddels bekend bij de leverancier die met een fix bezig is. Dit probleem doet zich alleen voor bij de Box12 momenteel wat bij de volgende software update verholpen gaat worden.

Is dit Nummer herkenningsprobleem inmiddels opgelost? (nov 2021)

Nog niets gehoord of gezien van een oplossing.

JvG B

OK, Bedankt voor je informatie.

m.vr.gr., Tjark