Beantwoord

KPN Box 12 standaard wachtwoord wijzigen

  • 9 June 2020
  • 30 reacties
  • 24050 keer bekeken

Ik ben een nieuwe gebruiker van KPN en heb de nieuwe Box  12 als modem. Het lukt niet om het standaard wachtwoord te wijzigen  daar  bij de keuze van het modem wat moet gewijzigd worden Die nieuwe Box 12 niet bijstaat.

Mijn vraag is: hoe dit aan te pakken, graag uw advies.

Hier voor mijn dank.

 

Admin: eigen topic voor je gemaakt

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 11 June 2020, 11:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Welkom hier @Hamen1940. Leuk dat je hier je vraag stelt. Wat bedoel je precies met “standaard wachtwoord”? Die van de Wifi? En probeer je 'm te wijzigen via de servicetool? Het kan namelijk zijn dat die de V12 nog niet herkent. Dit zal binnenkort wel mogelijk zijn overigens. In de tussentijd kun je wel inloggen via http://192.168.2.254/ en daar aanpassingen doen. Ik hoor graag of het lukt.

Zie ook ons kennisbankartikel:

Badge

ik kan niet inlogen KPN box 12 van wifi  of   wachtwoord  kopt niet geeft steeds fout aan  ik hebt gewoon goed wachtwoord

Badge

ik hebt nieuwe KPN box 12 maar ik kan niet inlogen geeft foutmeldingen aan ik wel goed wachtwoord het  wil gewoon niet ik komt gewoon niet uit

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @J.SCHEFFER 

Gebruik je het admin password? Dat staat op het etiket aan de achterzijde. Let op, sommige tekens lijken erg op elkaar zoals ( of { of [ , dus goed lezen wat er staat. 

Badge

Ik bedoel password  van wifi om verbinding  maken  daar  komt  ik niet  uit als ik verbinding tussen mij mobieltelefoon dan geeft die verkeerd  password  aan maar ik goede  password 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @J.SCHEFFER 

Als het niet lukt om via WiFi verbinding te maken met de KPN Box, gebruik dan een computer met netwerkkabel naar de box. Kies dan http://192.168.2.254 en log in met het admin password.

Ga daarna naar de pagina Wifi  →  Basic en controleer daar de wifinaam (SSID) en wifiwachtwoord.

Indien nodig en/of gewenst kan je die naam/password ook aanpassen.

Kijk op deze pagina voor de Handleiding KPN Box 12

Badge

Dat  is mijn nu eigenlijk  gelukt  om verbindingen  krijgen  internet  box12 en wifi 

 

Groetjes van  J.scheffer 

Beste J. Scheffer

hartelijk dank voor de tip. Gaan we proberen.

groet Therda

Badge

THERDA ALS JE NIET  UIT  KOMT  HOOR  VAN JOU ZOU EVEN ZEGGEN  KIJK GOED WAT ACHTERKANT  WAT WACHTWOORD IS HOOFT LETTER  KLEINE LETTER GOED KIJKEN VAN  KPN BOX

Dag

Ik heb een kpn box 12 en superwifi. 
Op het modem staan o.a. Wifi naam en password. Hoe kan ik deze veranderen naar gemakkelijk te onthouden namen. Ik ben al wel op de ‘modemsite’ geweest (en heb mij admin password veranderd) Maar verder kom ik niet. Waar verander ik wifi naam en password?

Svp de Engelse begrippen die hier gehanteerd worden, vermelden. Dank alvast voor de moeite. 

Badge

hoi inej je moet goed kijken  aan  ACHTERKANT  box 12  groot letter en kleine  letters password  als je niet uitkomt hoor  van je      daar ging ik ook fout in  groetjes van j.scheffer

Reputatie 7

Waar verander ik wifi naam en password?

Zoals een paar berichten terug ook al vermeld is, zie de Handleiding KPN Box 12.

Gelukt!!!!!

Ik ben geen Digi-nerd maar ook geen absolute digibeet. Maar begon aan mezelf te twijfelen :-) Hartelijk dank. Prettige dag verder

 

Groet Therda

Tsja, heel suf, maar dat admin WW aan de achterkant wordt niet geaccepteerd, monteur heeft alles geinstalleerd en volgens mij niets gewijzigd. Hoe kom ik er nu in?

 

Groet Pascalle

Laat maar, toch alles maar gereset, en werkt, groet, Pascalle

Goedemorgen, 

 

Ik probeer mijn wachtwoord voor wifi en naam te wijzigen via mijn kpn id. Als ik op de laptop inlog, krijg ik de melding: 

 

“Goedemorgen

Wij controleren nu de wifi-instellingen van de Experia Box. Dit duurt ongeveer 30 seconden.” en daarna: 

 

“Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw.”

 

Ik kom dus niet verder. Graag hulp. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Wijzigen wachtwoord wifi 

Dan kan je het beste direct inloggen in de KPN Box 12.

Kies dan http://192.168.2.254 en log in met het admin password, dit staat achterop het modem.

Ga daarna naar de pagina Wifi  →  Basic en controleer daar de wifinaam (SSID) en wifiwachtwoord.

Indien nodig en/of gewenst kan je die naam/password aanpassen.

Kijk op deze pagina voor de Handleiding KPN Box 12

Als ik inlog kom ik op deze pagina terecht en zie ik niet mbt de wifi:

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Je hebt de verkeerde pagina gekozen @Wijzigen wachtwoord wifi .

Terug naar Home (het huisje) en dan klik je op WiFi

 

Het punt is dat als ik op he thuisje klik, er niks gebeurt. 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Het punt is dat als ik op he thuisje klik, er niks gebeurt. 

Dat zou wel moeten, maar probeer dan pijltje terug (terug naar vorige pagina) van de browser.

Top! Het is gelukt! Ik heb het wachtwoord van admin eerst gewijzigd en kwam toen in het menu dat u bedoelde. Dank! 

 

Reputatie 7
Badge +21

Prima @Wijzigen wachtwoord wifi , graag gedaan.

Je moet inderdaad eerst het admin password wijzigen, pas dan kan je verder.

Goede (veilige!) jaarwisseling gewenst.

Ik wil graag in mijn modem komen om naar de instelling te kijken. Nu heb ik het juiste passwoord meer.

Modem al terug gezet op fabrieksinstelling { met reset knoop in te drukken)

Wat moet ik nu????

 

 

Hallo @Ommer als je de modem een fabrieks-reset hebt gegeven moet je inderdaad inloggen met het modem-wachtwoord dat achterop de modem staat, is soms een crime door de vreemde tekens, ik ging laatst in de mist met `en ‘.

Zie onderstaande link voor de inlog:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/