Beantwoord

KPN Box 12 verbinding valt weg

  • 24 November 2021
  • 63 reacties
  • 3053 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

63 reacties

Reputatie 4
Badge +2

helaas zo als in het andere topic aangegeven : de update is terug getrokken, en met een hard reset zou deze in het modem komen. dit is niet het geval. we zitten nog steeds met de verkeerde niet werkende firmware

@Plukker meld je even in het andere hoofdtopic

na firmware update  van box 12 van begin december is mijn internet via glasveel ook in stabiel en soms hikt mijn tv even.

Slechte zaak dat het niet teruggedraaid kan worden. Wordt dit wel goed van tevoren  getest vraag ik me af.

Ik ben overgestapt vnaar KPN omdat ziggo er een zooitje van maakte. Maar dit lijkt niet veer beter

 

Reputatie 4
Badge +2

Hier over is een klacht ingediend maar de persoon die deze behandelde heeft dit topic niet gelezen en weigerde het verder te behandelen omdat ik geen zin had om het nogmaals uit te leggen. KPN bel me zsm en zorg dat deze klant relatie niet nog verder verstoord raakt dus kom met oplossingen die het vertrouwen terug brengen. 

Reputatie 4
Badge +2

Ander ding wat me verbaast:

zodra de TV ontvanger aan gaat is verkeer via het internet vlan af en toe (de ene keer herstelt het zich, de andere keer niet)  ontiegelijk traag. Zowel bedraad als draadloos. gelukkig zijn de keren dat het zich herstelt meer voorkomend als de keren dat het traag blijft, maar juist dat maakt het niet reproduceerbaar. elke keer als ik wil bellen treed het niet op.

Voordeel voor KPN is dat wij veel via de app kijken en de ontvanger zowat niet gebruiken, daarmee hebben we een work around maar irritant is het wel

Dit heb ik eerder gezien in februari dit jaar met een 4 jaar oud v10 modem welke om deze reden vervangen had moeten worden voor een nieuw modem,  maar we door de toen geldende corona regels niet hebben gedaan ivm de impact die het had op thuiswerken
En het feit dat we toch over zouden stappen naar KPN zelf en dus toch een ander modem kregen.

in die periode kwam de android app beschikbaar al en was dat de work around die we eigenlijk nu nog gebruiken.

Het bizarre is dat  het nu met een box 12, een nieuw contract en een nieuwe tv ontvanger exact datzelfde probleem weer op treed sinds dag 1.

Reputatie 4
Badge +2

ook bovenstaande is gemeld bij kpn en bij de back office gedeponeerd. 
ben zeer benieuwd of de problematiek ooit opgelost gaat worden 

 

Reputatie 4
Badge +2

monteur gesproken van de back office, die kan niet in de box 12 kijken

vroeg wanneer modem voor laatst herstart was, dat is vanmorgen door de wizard in mijn kpn
omdat probleem random op treed kan hij  niks en wil een monteur sturen

 

prima maar als het op dat moment niet op treed mag ik de monteur betalen. en dat moet ik maar met de monteur overleggen.

om 2 redenen wil ik dat liever niet.

  1. ivm lockdown/corona en mijn eigen gezondheid wil ik zo min mogelijk fysiek contact buiten mijn eigen kringen. Daar kan ik me overheen zetten door zelf naar buiten te gaan als de monteur er is. ook om deze reden wil ik geen “gekloot” aan de verder stabiele lijn, daarvoor is de afhankelijkheid te groot
  2. ik ga geen kosten betalen omdat KPN een monteur die niets kan vinden stuurt

prima maar dan moest ik het maar uitzoeken want hij kan me niet verder helpen.
Dat laatste over die kosten moest ik maar terplekke met de monteur bespreken.

Nou dan gaan we geen monteur inplannen. puur omdat meneer dit toch niet kan oplossen ook al kan hij het wel constateren.

prima, dan moest ik maar een klacht in gaan dienen…….

Ook die klacht gaat dit niet oplossen, Dit is een issue in de latere firmwares. en treed zowel bij de v.10 als box 12 op  en moet gewoon opgelost worden.

ik begin dit allemaal goed zat te worden. Als KPN niet gewoon goed functionerende apparatuur met hun eigen merk er op kan leveren en ondersteunen moeten ze misschien maar gewoon kosteloos die fritz!box gaan leveren.

 

Lekker gewerkt weer KPN. Weer de klant lekker met de problemen laten zitten.
2 maanden is die lijn er nu en het heeft nog geen dag foutloos gewerkt

Reputatie 4
Badge +2

Klacht is ingediend.

Reputatie 4
Badge +2

KPN neemt het probleem echt heel serieus kuch kuch

 

Reputatie 7
Badge +19

na firmware update  van box 12 van begin december is mijn internet via glasveel ook in stabiel en soms hikt mijn tv even.

Slechte zaak dat het niet teruggedraaid kan worden. Wordt dit wel goed van tevoren  getest vraag ik me af.

Ik ben overgestapt vnaar KPN omdat ziggo er een zooitje van maakte. Maar dit lijkt niet veer beter

Hi @piets-forum, niet fijn dat je hier last van hebt, goed dat je het meldt. Als je verbinding sinds de update spontaan wegvalt, zijn er opties om jouw software te laten terugzetten op de vorige versie. Je leest er meer over in het topic over de update van de Box 12. We kunnen je het beste en snelste helpen als je dat topic even doorneemt en daar reageert.


@Francoix Goed dat je de klacht ingediend hebt gezien het hele verhaal. Deze 5 werkdagen is de maximale termijn waarbinnen mijn collega's contact met je opnemen, dat gebeurt zo snel mogelijk.

Zucht, sinds update box 12 hebben mijn ipcams  om de haverklap een netwok down melding, mijn internet websites stil van stil of traag. De tv heeft zelfs af en toe eenstilstaand beeld. 
ook verschilde wify instelling op box12 hebbwn geen effect. 
wat wil je nu nog meer. 

 

Reputatie 4
Badge +2

De eerste gisteren die belde was gewoon weer een klantenservice medewerker die het doorzette naar de technische klachten afdeling en die belde precies tijdens het eten om kwart voor zeven.

Niet even vragen of het schikt en kwam super ongemotiveerd over. Verzocht later terug te bellen.

Reputatie 4
Badge +2

na firmware update  van box 12 van begin december is mijn internet via glasveel ook in stabiel en soms hikt mijn tv even.

Slechte zaak dat het niet teruggedraaid kan worden. Wordt dit wel goed van tevoren  getest vraag ik me af.

Ik ben overgestapt vnaar KPN omdat ziggo er een zooitje van maakte. Maar dit lijkt niet veer beter

Hi @piets-forum, niet fijn dat je hier last van hebt, goed dat je het meldt. Als je verbinding sinds de update spontaan wegvalt, zijn er opties om jouw software te laten terugzetten op de vorige versie. Je leest er meer over in het topic over de update van de Box 12. We kunnen je het beste en snelste helpen als je dat topic even doorneemt en daar reageert.


@Francoix Goed dat je de klacht ingediend hebt gezien het hele verhaal. Deze 5 werkdagen is de maximale termijn waarbinnen mijn collega's contact met je opnemen, dat gebeurt zo snel mogelijk.

Doe eens weghalen als antwoord. Issue loopt nog steeds.

Reputatie 4
Badge +2

graag asap reactie moderatoren

Reputatie 4
Badge +2

@moderator graag antwoord deselecteren. Betreft geen antwoord.

Reputatie 4
Badge +2

Ik geef het op, die support vanuit KPN is waardeloos.

ik heb inmiddels een eigen DSL modem (Draytek Vigor 165) gekocht en die in bridge voor mijn router gezet. de router bouwt nu ook de pppoe verbindingen op.

In mijn router heb ik de settings voor de televisie gezet en alles functioneert naar behoren nu.

De box 12 ligt in de kast in en zal bij problemen worden aangesloten.


IK heb Alexandra om die reden het beste antwoord gegeven. Om het issue heen lopen is namelijk kenmerkend voor de klantenservice van KPN. 0 uit 10 als ik alles moet beoordelen

Zodra het contract verloopt zal ik eens heel goed achter mijn oren krabben of ik nog wel direct bij KPN wil zitten met een contract.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Francoix, @Alexandra heeft een welverdiend weekje vakantie en het lijkt er op dat er iets niet helemaal goed is gegaan bij de overdracht van dit topic, waardoor ik nu jouw reacties pas onder ogen krijg, excuus voor het lange wachten :slight_frown:

Top dat het met je eigen DSL modem nu goed werkt, ik hoop dat je verbinding nu helemaal naar wens is en ook blijft!

Reputatie 4
Badge +2

Dat het wel prima werkt nu heeft niks met KPN te maken. lees dit topic anders even door vanaf stap 1.

Reputatie 4
Badge +2

ruime week geleden de DSL kabel weer in de BOX 12 gedaan op verzoek van KPN toen ik belde omdat het volledig stil bleef na de ingediende klacht en het ticket over de interacteve TV waarna de snelheid in elkaar stort

Er was helemaal niks gebeurt met dat ticket wat al 6 weken open stond.
De hele week NIETS van KPN gehoord.

Vandaag weer de random snelheidsissues met de TV ontvanger

Zodra die aan gaat klapt de internetsnelheid weg.

Dit issue bestaat niet met eigen apparatuur, wel met de Box 12.

speedtest. nog geen 1,5 mbit down en 0,25 up ping 223

Om deze reden en omdat het stil bleef maar weer eens gebeld.

op verzoek weer eens het modem herstart. deze stond al ruim 44 dagen aan - klopt, ik heb alleen de DSL kabel in mijn eigen modem gedaan ruime week geleden.
Het dslmodem was 8 dagen online.

Met tv ontvanger uit weer een speedtest gedaan.
Ping van 18 203 mbit down en 33,7 mbit up Dit meet KPN ook aan hun kant

TV aan- weer geen fatsoenlijk internet, een ping van 200 en nog geen 1,5 mbit down en 0,25 up KPN meet dit niet, die meten gewoon de hogere echte snelheid

tv ontvanger uit - 203 en en 3,73 mbit  up - gelijk aan wat KPN ook meet.

meneer gaf aan dat er volgende week een firmware update over het modem gaat omdat dat de stabiliteit zou verbeteren. Ik hoop het voor KPN, maar heel eerlijk...

Ik geloof er helemaal niks meer van. 

Gevraagd om me nu eens gewoon op de hoogte te houden. Meneer noteerde dit met veel moeite in het ticket, maar kon niets beloven of doen. 

Kortom weer met een kluitje het riet in.

bel er volgende week waarschijnlijk weer achteraan, Maar waarschijnlijk hang ik al eerder aan de lijn.

Ik denk zodra die nieuwe update er in gaat.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Francoix, niet zo fraai dat dit nog steeds speelt :slight_frown:

De nieuwe software versie is inmiddels te forceren door de Box12 een fabrieksreset te geven, hij zal dan de nieuwste software versie gaan laden. Zou je dat willen proberen? Ik hoop van harte dat dit bij jou ook voor verbetering zorgt!

Reputatie 4
Badge +2

Niet fraai is een understatement..

En nee ik ga nu niet die box resetten voor nieuwe firmware, ik ben afhankelijk van die internet verbinding. Wat mij betreft aanstaande vrijdag op zijn vroegst. Al denk ik dat KPN hem eerder gaat pushen gezien de berichtgevingen.

Gezien de wederom hele korte testfase en de rare keuzes van KPN met dat extra 2,4 Ghz SSID heb ik niet echt vertrouwen in die nieuwere update.

Als het problemen oplevert kan ik niet terug naar 312.

Zolang ik niet naar 312 terug kan wil ik liever helemaal niet upgraden.

Reputatie 4
Badge +2

Begin van de middag een belletje gehad dat kpn gaat testen met het verzoek de tv aan te zetten.

De snelheid  (bedraad) fluctueert stevig  gemiddeld 20 mbit en komt  in de pieken amper over de 100 mbit het lijkt wel een golfslagbad die speedtest, ik ben dan ook zeer benieuwd wat kpn gaan meten van kpn en hoe lang het duurt tot er een keer een terugkoppeling komt.  

Wel toevallig dat  gisteren de rekening weer kwam voor komende maand. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Francoix, ik zie dat er eerder vandaag weer contact is geweest en dat ze je modem nu eerst om gaan zetten naar de nieuwste software, aangezien dat nog steeds niet gebeurd was. Hopelijk merk je daardoor direct een verschil!

Reputatie 4
Badge +2

Ja er moet geüpgrade worden. De instabiliteit van de lijn zodra de tv aan staat zou vanuit de modem driver in de 312 firmware komen icm super vectoring. Dit is natuurlijk onzin die niet onderbouwd kan worden... Nee maar als er een fix komt is dat op basis van die nieuwe 5xx firmware.... Terwijl ik bij problemen niet terug kan naar de verder correct functionerende 312. Ja leuk.. ik ben straks de gebeten hond met een niet functionerende internet verbinding. Of wacht nee.... die heb ik feitelijk al sinds dag 1.

Ongeteste zooi wordt er verkocht tegen de hoofdprijs. Laat de klant maar maanden lang in de kou staan. Geef mij gewoon een modem wat wel werkt, een korting voor gebruik van eigen apparatuur of downgrade mijn lijn naar een standaard die foutloos functioneert. En compenseer me voor jullie falen. Stop met dit kinderachtige gedoe. Hoe lang moet dit nog duren.

Reputatie 4
Badge +2

even een update 

KPN heeft hier een melding op basis van mijn klacht blijkbaar nog steeds in behandeling maar het blijft al weer enige tijd stil. 
Het tv issue kan me weinig schelen daar ik meestal via de KPN app op mijn Android tv box kijk, maar dat continu gezeik met zaken die gewoon vlekkeloos horen te werken met standaard modems maakt dat KPN echt wel met een goed aanbod mag komen zodra het abo verloopt.

Enige vorm van compensatie voor de issues met de box 12 en de door de 418 firmware veroorzaakte ellende is er ook niet geweest.

Nog een klein half jaartje dus.

Het voelt gewoon als een dikke middelvinger naar de klant. hier heb je een niet goed functionerend product, en zoek het maar uit. 

@KPN ga me nu niet opeens weer lopen bellen, kom gewoon met een serieuze oplossing. het issue is gewoon de BOX 12, al sinds dag 1

Reputatie 4
Badge +2

Eind van de middag weer contact gehad. Kort samen gevat: Ik kon een fritzbox krijgen voor 6 maanden. Hier heb ik niks aan. Dit lost het probleem niet op. De firmware van de box 12 blijft brak en na de verloopdatum van het abbo moet de box terug gestuurd worden.

Vertrouwen in een goede firmware van de box 12 heb ik niet. D.m.v. de android stick in de tv en de eigen wifi accesspoints er een work around voor de problematiek.

Ik geef het dus 6 maanden. Werkt die firmware van die box 12 dan nog steeds niet correct dan ga ik weg bij KPN. 

Wat mij betreft kan de melding dus gesloten worden. Niet omdat het opgelost is maar omdat het vertrouwen weg is.