Beantwoord

KPN Box 12 verbinding valt weg

  • 24 November 2021
  • 63 reacties
  • 3038 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Zo. het gaat lekker

Ik begin even bij gisteren en vandaag.

Weer een issue. waarschijnlijk weer een die weken gaat duren als ik geen geld uit geef aan een eigen dsl modem.

KPN update de V12 box en een modem wat een maand stabiel is geweest is van een op andere moment is het ding instabiel.

helemaal ruk dus want met firmware SGEJ10000448 valt de PPPOE verbinding hier weg grofweg 3x per etmaal door een of andere random reboot waarna je het modem handmatig moet herstarten door hem helemaal uit en aan te doen.

op het forum wordt dit aangegeven:

De update wordt tijdelijk gestaakt. Maar ik als gedupeerde krijg te horen dat de update niet terug wordt gedraaid. 

Moet ik er dan echt een ouderwetse tijdklok tussen gaan zetten die hem preventief elke 8 uur gaat herstarten zo als vroeger met die sweex troep (uit de tijd dat jullie nog een groene rog op USB mee leverden)

De telefonische helpdesk geeft aan dat ze het probleem niet herkennen, en zeggen (niet in die woorden) dat ik het maar uit mag zoeken.  Dit bij een wachttijd van 50 minuten voor een issue waarbij de stekker uit het stopcontact trekken het hersteld. ene helpdesk die liever de verbinding verbreekt als de klant serieus te woord te staan zonder in de rede te vallen.

als we het toch over die box 12 hebben:

Ik ben overigens ook niet tevreden over de wifi van de box 12 op de oudere firmware
Ik had deze zelfde issues: 

en mijn uiteindelijke oplossing is om een eigen router er achter te plaatsen met een eigen mesh systeem. Dit na 2 dagen telefoneren zonder oplossing en de ene na de andere niet technisch onderlegde idioot aan wie je weer opnieuw alles kan uitleggen te spreken vanuit KPN

Helaas met IP reservering in de DMZ van de box 12 wat een aantal gekke dingen oplevert door het dubbele NAT. maar het resultaat is een verder perfect werkend zorgeloos thuisnetwerk.

overigens heb ik het niet getest of die nieuwe firmware verbetering geeft op wifi gebied, simpelweg omdat ik dat vertrouwen kwijt ben en al een berg geld heb gestoken in mijn eigen apparatuur die het goed doet.

met betrekking tot die #$%^&* telefonische helpdesk: Ik mag niet aangeven dat ik vind dat een standaard modem gewoon correct behoort te functioneren.

Ook vind men het maar vreemd dat ik de KPN box 12 gewoon in bridge mode zou willen hebben omdat ik gewoon controle wil hebben over mijn thuisnetwerk en dat ik geen begrip heb voor de keuze van KPN om dit gewoon algeheel niet te doen. de onwetende consument gaat hier voor de consument die het zelf wel kan beheren blijkbaar want een normale consument zou genoeg hebben aan wat kpn beschikbaar stelt, en anders moet ik maar 7,50 per maand betalen voor een fritzbox want die zou me wel de vrijheid geven die ik verwacht.
uhm, nee dit is een hele goede consumenten router, maar overkill voor wat ik nodig heb. en nog steeds heb ik geen modem in bridge met dat ding. 

Jammer dan, de opzet was tot 2 dagen terug stabiel tot de firmware update die het laatste beetje vertrouwen finaal verschrootte..

Met betrekking tot de aanvraag/overstap naar KPN ruim 2 maanden terug:
In de aanvraag ging alles ook al fout wat fout kon gaan,

Ik kwam van een bonded vdsl lijn af (via een kpn wholesale reseller) die zo is geconfigureerd ivm een rot koperpaar. die lijn heeft icm een v10 jaren lang probleemloos gewerkt.

en kreeg een v12 modem geleverd. KPN wist niets van de historie van de lijn, heeft niet gekeken wat er actief was op adres en heeft letterlijk maar wat gedaan.

De eerste verrassing kwam toen de v12 op de pakbon verscheen.
 ik belde toen al omdat ik wist dat die v12 niet met bonded overweg kan.
Het was te moeilijk om dat te corrigeren… was allemaal geautomatiseerd, en ik moest de box na ontvangst maar bij de winkel op gaan ruilen

de lijn die opgeleverd werd was wederom dus een verrassing, want die was niet bonded zo als voorheen en stond helaas op dat rotte koperpaar.

KPN stuurde me wederom met ene kluitje het riet in. ik moest maar gaan wachten op een monteur. Dit kon een ruime week gaan duren…..

Een bevriende KPN monteur heeft dit voor me opgelost door een ander koperpaar uit de bundel die vrij was op te zoeken, die op het isra punt en in de kast aan te sluiten. Helaas dus op 1 aderpaar ipv 2

gelukkig is de lijn stabiel maar haal ik dus niet de dubbele upload van  68 ipv de 34 die ik haal  die wel beloofd is door de winkelmedewerker net als nog wat zaken die niet nagekomen zijn.

Het begon dus al ruk. Ik heb ZELF alles moeten regelen om die lijn actief te krijgen op de dag van oplevering. de dag erna ging ik op vakantie, en het huis zou zonder alarm staan anders.

Vervolgens bleek de wifi van die v12 ook ruk, er ware vele errors/packet loss/ spontaan verbrekende verbindingen, zelfs op 2 camera's die hemelsbreed 3 meter van modem zitten in dezelfde ruimte.

Onbruikbaar dus en de helpdesk mekkerde meer over superwifi kopen enz enz als over oplossingen, want die box zou bij niemand issues geven…

Gevolg: ik kon het thuis netwerk opnieuw gaan opbouwen, flinke investering in een router en mesh punten. dit heeft zijn vruchten afgeworpen, de camera's, sensoren en detectoren zijn allen online gebleven. Wederom niet dankzij KPN. en wederom een fix uit mijn eigen portemonnee

Daarbij is er niets normaals in te stellen in die box 12, alle functies die een normaal modem/router heeft zijn grijs of verwijderd…..

en nu komen jullie grappenmakers met een firmware update die het enige wat goed was ook nog even gesloopt heeft en komen jullie niet met fixes terugdraaien lijkt me het minste. Dit kan niet volgens de klantenservice.

Nu moet ik zeker ook weer de portemonnee trekken voor een fatsoenlijk modem...

Ook hebben we 3x aansluitkosten betaald voor 3 abonnementen die op hetzelfde moment aangemaakt zijn terwijl toegezegd is dat dit 1x zou zijn. gevolg: op factuur van komende maand is de 2e 25 euro pas afgetrokken. Hier zijn 9! telefoontjes voor nodig geweest waarbij ik bij de eerste terug gestuurd ben naar de winkel, die dit geregeld heeft maar wat vervolgens niet opgepakt is. 

ELK ding moet los over gebeld worden, meermaals omdat de medewerkers gewoon niet willen/kunnen of wat voor reden dan ook.

Ik heb spijt dat ik voor internet via KPN zelf gekozen heb. ik had nooit weg moeten gaan bij de vorige provider. Niets dan ellende met exact hetzelfde product wat voorheen goed heeft gewerkt. en de klantenservice is van een niveau, ik dacht dat ik alles al had meegemaakt.

echt jullie moeten je schamen.

Ik hoor heel graag wat KPN gaat doen om deze opeenstapeling van shit eens op te lossen zonder dat ik weer de portemonnee moet trekken en/of  extreem veel moeite moet doen.

en ja ik ben heel erg pissig over de situatie.

Ik accepteer dit niet. daarvoor zijn de afgenomen diensten en oplossingen voor door inferieure firmware van de box 12 veroorzaakte problemen te duur.
Ook ga je zo niet met klanten om.
 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 21 December 2021, 13:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

63 reacties

Ik kwam van een bonded vdsl lijn af (via een kpn wholesale reseller) die zo is geconfigureerd ivm een rot koperpaar. die lijn heeft icm een v10 jaren lang probleemloos gewerkt.

Ik wou een wat langere reactie opslaan in jouw eigen eerder aangemaakt topic maar is verloren gegaan. Maar hier zit de kern. Iets wat goed werkte is ‘opgezegd’, nu gelden er voor jouw nieuwe regels, maandbedragen, snelheden en voorwaarden maar nog steeds dezelfde DSL monopolist. Maar het is DSL dus volledig vrije apparatuurkeuze, aan jou de beslissing. In de fuik van bruikleenmodemrouter tester blijven hangen, of je skills anders inzetten.

Reputatie 4
Badge +2

Wat een antwoord... Dus omdat kpn kiest om een lamgetrapt apparaat te leveren met storingen als gevolg die zij vervolgens verergeren door de apparatuur bij de klant nog verder mank te trappen met onvoldoende breed geteste software dan hèb je dat maar te accepteren?

Een serieus dsl modem kost weer 100-200 euro. 

Reputatie 7

helemaal ruk dus want met firmware SGEJ10000448 valt de PPPOE verbinding hier weg grofweg 3x per etmaal door een of andere random reboot waarna je het modem handmatig moet herstarten door hem helemaal uit en aan te doen.

...
de lijn die opgeleverd werd was wederom dus een verrassing, want die was niet bonded zo als voorheen en stond helaas op dat rotte koperpaar.

Is jouw lijn al een keer doorgemeten?

Bel 0800-0402 en vraag of ze de onderbrekingen op jouw lijn zien en wat er aan gedaan gaat worden.

Reputatie 4
Badge +2

Nee kpn komt niet verder als zeggen dat alles er op het modem goed uit ziet. Ja die is inmiddels herstart.

Issue is ook niet de lijn. Die is sinds die op het versere koper paar staat perfect stabiel geweest tot de nieuwe firmware er op ging.

Maar ik zal eens proberen of ik die klantenservice kan bewegen om de lijn door te meten

Reputatie 4
Badge +2

KPN heeft de lijn doorgemeten en deze lijn is goed.

In het modem ziet hij de verstoringen op exact de door mij genoteerde tijden terug komen.

Deze komen vanuit de box 12 die vast loopt en vervolgens reboot om niet meer in te kunnen trainen.
dit gebeurt zo om en nabij elke 8 uur. laatste keer 06:01 vanmorgen.

dit is ook geconstateerd door de technische medewerker van KPN.

Medewerker gaat er in duiken en belt me in de loop van de dag terug.

Reputatie 4
Badge +2

gebruikers kunnen me niet verder helpen. de enige fix is terug draaien van de firmware.
andere oplossingen zijn slechts work arounds voor deze problematiek.

verder is die reactie al een los nieuw onderwerp geweest in de huiskamer die hierheen verplaatst is en nu weer hiervan afgesplitst is.

Fasten your seatbelts…we are expecting turbulence

 

Admin: Reactie naar je eigen topic verplaatst

Reputatie 7

dit is ook geconstateerd door de technische medewerker van KPN.

Medewerker gaat er in duiken en belt me in de loop van de dag terug.

Goed dat er nu maar gekeken wordt.

Houd je ons op de hoogte van de uitkomst?

Houd er ook rekening mee dat die medewerker waarschijnlijk anoniem belt, dus als je anonieme telefoontjes blokkeert dan zal je dat even uit moeten zetten.

Badge +12

Waarschijnlijk krijg je een nieuwe V12...(maar ik hoop voor je dat het een V10 is). Omwisselen is namelijk de makkelijkste oplossing voor de KS. 

Reputatie 4
Badge +2

Maar niet de gewenste structurele oplossing.

Reputatie 4
Badge +2

ik zie overigens meerdere problemen op het forum die exact gelijk zijn aan de issues met de box zo als ik die ervaar.

 

Badge +12

Maar niet de gewenste structurele oplossing.

Klopt. Dat is het ook niet. Maar de KS is weer even van je af (oeps...wat zeg ik nou toch). Ik hoop ook voor je dat ze de update terugdraaien. Ik blijf in ieder geval heel ver weg van alle Experiaboxen en Wifi-punten. Hardware-matig is het allemaal prima maar de techneuten weten het toch telkens weer zo te verprutsen dat het (vaak) onwerkbaar wordt.  

Reputatie 4
Badge +2

Ik zou zo graag dit soort processen willen komen stroomlijnen bij KPN.
 

Reputatie 4
Badge +2

Admin: Reactie naar je eigen topic verplaatst

kap daar nu eens mee, jullie rukken alles uit verband

Reputatie 4
Badge +2

en nog een met dezelfde problematiek. zowel de bandsteering als de random restartende box 12

 

Reputatie 6
Badge +6

Ik zou zo graag dit soort processen willen komen stroomlijnen bij KPN.
 

Dan moet je solliciteren. 

Reputatie 4
Badge +2

zojuist klapte ie weer

dit keer kwam ie op zonder de stroom er af te hoeven halen

Reputatie 4
Badge +2

En het gaat weer lekker, de KPN techneut zou terugbellen voor 16:30. het is nu 16:00 en nog niets gehoord.

Reputatie 7

En het gaat weer lekker, de KPN techneut zou terugbellen voor 16:30. het is nu 16:00 en nog niets gehoord.

Dit is helaas een zeer bekend fenomeen bij KPN.

Reputatie 4
Badge +2

De KPN techneut gesproken, geeft aan dat de problemen inmiddels duidelijk beginnen te worden, en dat de juiste teams inmiddels ingeschakeld zijn.
Ook worden de problemen die inmiddels uit meerdere kanalen komen samengevoegd om hiermee naar het modem team te kunnen stappen.
Ze blijven mijn modem even in de gaten houden. 

Afgesproken in de loop van de week even contact te hebben nog

Reputatie 7

Goed te lezen dat er acties uitgezet zijn.

Reputatie 7
Badge +19

De KPN techneut gesproken, geeft aan dat de problemen inmiddels duidelijk beginnen te worden, en dat de juiste teams inmiddels ingeschakeld zijn.
Ook worden de problemen die inmiddels uit meerdere kanalen komen samengevoegd om hiermee naar het modem team te kunnen stappen.
Ze blijven mijn modem even in de gaten houden. 

Afgesproken in de loop van de week even contact te hebben nog

Hi Francoix, goed om te horen, dat is een stap in de goede richting. We zijn de signalen hier op het forum ook aan het verzamelen. Hopelijk is er snel meer nieuws. Mocht je intussen iets horen, dan lezen we het hier graag.

Reputatie 2

Ook hier ellende met het V12 modem na de update.

Erg hinderlijk!

@KPN Graag terugrollen naar de vorige versie en beter testen!

Een voorbeeld uit de logging:

 

26.11.2021 09:30:07 Info SYS Modem login was successful
01.01.2020 01:00:28 Info PPPOE PPPoE connection successfully established with user credentials.
01.01.2020 01:00:28 Info DHCPC The WAN DHCP client IP address 10.227.253.233
01.01.2020 01:00:26 Info UPNP UPnP functionality has been activated
01.01.2020 01:00:24 Info DHCPC WAN DHCP client (1) started
01.01.2020 01:00:23 Info WETH WAN Ethernet connectivity has been established
01.01.2020 01:00:23 Info LETH An Ethernet port is now connected (4/100/FULL)
01.01.2020 01:00:23 Info LETH An Ethernet port is now connected (2/1000/FULL)
01.01.2020 01:00:23 Info LETH An Ethernet port is now connected (1/1000/FULL)
01.01.2020 01:00:17 Info DHCPS The LAN DHCP Server is active
01.01.2020 01:00:17 Info WIFI WLAN has been activated (FfCNJHV8Nlm5FqW2Twdd) (band : 5GHz).
01.01.2020 01:00:17 Info WIFI WLAN has been activated (FfCNJHV8Nlm5FqW2Twdd) (band : 2.4GHz).
01.01.2020 01:00:17 Info WIFI WLAN has been deactivated (.) (band : 5GHz).
01.01.2020 01:00:17 Info WIFI WLAN has been deactivated (KPN Fon) (band : 2.4GHz).
01.01.2020 01:00:17 Info WIFI WLAN has been deactivated (KPN348626_guest) (band : 5GHz).
01.01.2020 01:00:17 Info WIFI WLAN has been deactivated (KPN348626_guest) (band : 2.4GHz).
01.01.2020 01:00:17 Info WIFI WLAN has been activated (KPN348626) (band : 5GHz).
01.01.2020 01:00:17 Info WIFI WLAN has been activated (KPN348626) (band : 2.4GHz).
01.01.2020 01:00:16 Info SYS OWL connection status changed from absence of Mesh devices to absence of Mesh devices
01.01.2020 01:00:16 Info WIFI Channel: (0/100) Channel Hopping initiated/Manually initiated
01.01.2020 01:00:16 Info WIFI Channel: (0/11) Channel Hopping initiated/Manually initiated
01.01.2020 01:00:15 Info SYS The Modem has successfully powered up
26.11.2021 09:03:54 Info SYS TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
Reputatie 4
Badge +2

vandaag was echt een hel, modem is er nog nooit zo vaak mee gestopt op 1 dag. heb het ding vanavond volledig moeten resetten, hij trainde niet meer in.

er moet nu echt op korte termijn een fix gaan komen. want dit begint onwerkbaar te worden

Ah, ik ben niet de enige met v12 problemen na de update zie ik. Is er een manier waarop we dit issue onder de aandacht kunnen brengen (middels votes oid)?

Badge +12

Ah, ik ben niet de enige met v12 problemen na de update zie ik. Is er een manier waarop we dit issue onder de aandacht kunnen brengen (middels votes oid)?

 Dat zal niet nodig zijn. Zowel intern als extern is er aandacht.