Beantwoord

KPN Box 12 verbinding valt weg

  • 24 November 2021
  • 63 reacties
  • 3053 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Zo. het gaat lekker

Ik begin even bij gisteren en vandaag.

Weer een issue. waarschijnlijk weer een die weken gaat duren als ik geen geld uit geef aan een eigen dsl modem.

KPN update de V12 box en een modem wat een maand stabiel is geweest is van een op andere moment is het ding instabiel.

helemaal ruk dus want met firmware SGEJ10000448 valt de PPPOE verbinding hier weg grofweg 3x per etmaal door een of andere random reboot waarna je het modem handmatig moet herstarten door hem helemaal uit en aan te doen.

op het forum wordt dit aangegeven:

De update wordt tijdelijk gestaakt. Maar ik als gedupeerde krijg te horen dat de update niet terug wordt gedraaid. 

Moet ik er dan echt een ouderwetse tijdklok tussen gaan zetten die hem preventief elke 8 uur gaat herstarten zo als vroeger met die sweex troep (uit de tijd dat jullie nog een groene rog op USB mee leverden)

De telefonische helpdesk geeft aan dat ze het probleem niet herkennen, en zeggen (niet in die woorden) dat ik het maar uit mag zoeken.  Dit bij een wachttijd van 50 minuten voor een issue waarbij de stekker uit het stopcontact trekken het hersteld. ene helpdesk die liever de verbinding verbreekt als de klant serieus te woord te staan zonder in de rede te vallen.

als we het toch over die box 12 hebben:

Ik ben overigens ook niet tevreden over de wifi van de box 12 op de oudere firmware
Ik had deze zelfde issues: 

en mijn uiteindelijke oplossing is om een eigen router er achter te plaatsen met een eigen mesh systeem. Dit na 2 dagen telefoneren zonder oplossing en de ene na de andere niet technisch onderlegde idioot aan wie je weer opnieuw alles kan uitleggen te spreken vanuit KPN

Helaas met IP reservering in de DMZ van de box 12 wat een aantal gekke dingen oplevert door het dubbele NAT. maar het resultaat is een verder perfect werkend zorgeloos thuisnetwerk.

overigens heb ik het niet getest of die nieuwe firmware verbetering geeft op wifi gebied, simpelweg omdat ik dat vertrouwen kwijt ben en al een berg geld heb gestoken in mijn eigen apparatuur die het goed doet.

met betrekking tot die #$%^&* telefonische helpdesk: Ik mag niet aangeven dat ik vind dat een standaard modem gewoon correct behoort te functioneren.

Ook vind men het maar vreemd dat ik de KPN box 12 gewoon in bridge mode zou willen hebben omdat ik gewoon controle wil hebben over mijn thuisnetwerk en dat ik geen begrip heb voor de keuze van KPN om dit gewoon algeheel niet te doen. de onwetende consument gaat hier voor de consument die het zelf wel kan beheren blijkbaar want een normale consument zou genoeg hebben aan wat kpn beschikbaar stelt, en anders moet ik maar 7,50 per maand betalen voor een fritzbox want die zou me wel de vrijheid geven die ik verwacht.
uhm, nee dit is een hele goede consumenten router, maar overkill voor wat ik nodig heb. en nog steeds heb ik geen modem in bridge met dat ding. 

Jammer dan, de opzet was tot 2 dagen terug stabiel tot de firmware update die het laatste beetje vertrouwen finaal verschrootte..

Met betrekking tot de aanvraag/overstap naar KPN ruim 2 maanden terug:
In de aanvraag ging alles ook al fout wat fout kon gaan,

Ik kwam van een bonded vdsl lijn af (via een kpn wholesale reseller) die zo is geconfigureerd ivm een rot koperpaar. die lijn heeft icm een v10 jaren lang probleemloos gewerkt.

en kreeg een v12 modem geleverd. KPN wist niets van de historie van de lijn, heeft niet gekeken wat er actief was op adres en heeft letterlijk maar wat gedaan.

De eerste verrassing kwam toen de v12 op de pakbon verscheen.
 ik belde toen al omdat ik wist dat die v12 niet met bonded overweg kan.
Het was te moeilijk om dat te corrigeren… was allemaal geautomatiseerd, en ik moest de box na ontvangst maar bij de winkel op gaan ruilen

de lijn die opgeleverd werd was wederom dus een verrassing, want die was niet bonded zo als voorheen en stond helaas op dat rotte koperpaar.

KPN stuurde me wederom met ene kluitje het riet in. ik moest maar gaan wachten op een monteur. Dit kon een ruime week gaan duren…..

Een bevriende KPN monteur heeft dit voor me opgelost door een ander koperpaar uit de bundel die vrij was op te zoeken, die op het isra punt en in de kast aan te sluiten. Helaas dus op 1 aderpaar ipv 2

gelukkig is de lijn stabiel maar haal ik dus niet de dubbele upload van  68 ipv de 34 die ik haal  die wel beloofd is door de winkelmedewerker net als nog wat zaken die niet nagekomen zijn.

Het begon dus al ruk. Ik heb ZELF alles moeten regelen om die lijn actief te krijgen op de dag van oplevering. de dag erna ging ik op vakantie, en het huis zou zonder alarm staan anders.

Vervolgens bleek de wifi van die v12 ook ruk, er ware vele errors/packet loss/ spontaan verbrekende verbindingen, zelfs op 2 camera's die hemelsbreed 3 meter van modem zitten in dezelfde ruimte.

Onbruikbaar dus en de helpdesk mekkerde meer over superwifi kopen enz enz als over oplossingen, want die box zou bij niemand issues geven…

Gevolg: ik kon het thuis netwerk opnieuw gaan opbouwen, flinke investering in een router en mesh punten. dit heeft zijn vruchten afgeworpen, de camera's, sensoren en detectoren zijn allen online gebleven. Wederom niet dankzij KPN. en wederom een fix uit mijn eigen portemonnee

Daarbij is er niets normaals in te stellen in die box 12, alle functies die een normaal modem/router heeft zijn grijs of verwijderd…..

en nu komen jullie grappenmakers met een firmware update die het enige wat goed was ook nog even gesloopt heeft en komen jullie niet met fixes terugdraaien lijkt me het minste. Dit kan niet volgens de klantenservice.

Nu moet ik zeker ook weer de portemonnee trekken voor een fatsoenlijk modem...

Ook hebben we 3x aansluitkosten betaald voor 3 abonnementen die op hetzelfde moment aangemaakt zijn terwijl toegezegd is dat dit 1x zou zijn. gevolg: op factuur van komende maand is de 2e 25 euro pas afgetrokken. Hier zijn 9! telefoontjes voor nodig geweest waarbij ik bij de eerste terug gestuurd ben naar de winkel, die dit geregeld heeft maar wat vervolgens niet opgepakt is. 

ELK ding moet los over gebeld worden, meermaals omdat de medewerkers gewoon niet willen/kunnen of wat voor reden dan ook.

Ik heb spijt dat ik voor internet via KPN zelf gekozen heb. ik had nooit weg moeten gaan bij de vorige provider. Niets dan ellende met exact hetzelfde product wat voorheen goed heeft gewerkt. en de klantenservice is van een niveau, ik dacht dat ik alles al had meegemaakt.

echt jullie moeten je schamen.

Ik hoor heel graag wat KPN gaat doen om deze opeenstapeling van shit eens op te lossen zonder dat ik weer de portemonnee moet trekken en/of  extreem veel moeite moet doen.

en ja ik ben heel erg pissig over de situatie.

Ik accepteer dit niet. daarvoor zijn de afgenomen diensten en oplossingen voor door inferieure firmware van de box 12 veroorzaakte problemen te duur.
Ook ga je zo niet met klanten om.
 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 21 December 2021, 13:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

63 reacties

Reputatie 4
Badge +2

helaas zo als in het andere topic aangegeven : de update is terug getrokken, en met een hard reset zou deze in het modem komen. dit is niet het geval. we zitten nog steeds met de verkeerde niet werkende firmware

@Plukker meld je even in het andere hoofdtopic

na firmware update  van box 12 van begin december is mijn internet via glasveel ook in stabiel en soms hikt mijn tv even.

Slechte zaak dat het niet teruggedraaid kan worden. Wordt dit wel goed van tevoren  getest vraag ik me af.

Ik ben overgestapt vnaar KPN omdat ziggo er een zooitje van maakte. Maar dit lijkt niet veer beter

 

Reputatie 4
Badge +2

Hier over is een klacht ingediend maar de persoon die deze behandelde heeft dit topic niet gelezen en weigerde het verder te behandelen omdat ik geen zin had om het nogmaals uit te leggen. KPN bel me zsm en zorg dat deze klant relatie niet nog verder verstoord raakt dus kom met oplossingen die het vertrouwen terug brengen. 

Reputatie 4
Badge +2

Ander ding wat me verbaast:

zodra de TV ontvanger aan gaat is verkeer via het internet vlan af en toe (de ene keer herstelt het zich, de andere keer niet)  ontiegelijk traag. Zowel bedraad als draadloos. gelukkig zijn de keren dat het zich herstelt meer voorkomend als de keren dat het traag blijft, maar juist dat maakt het niet reproduceerbaar. elke keer als ik wil bellen treed het niet op.

Voordeel voor KPN is dat wij veel via de app kijken en de ontvanger zowat niet gebruiken, daarmee hebben we een work around maar irritant is het wel

Dit heb ik eerder gezien in februari dit jaar met een 4 jaar oud v10 modem welke om deze reden vervangen had moeten worden voor een nieuw modem,  maar we door de toen geldende corona regels niet hebben gedaan ivm de impact die het had op thuiswerken
En het feit dat we toch over zouden stappen naar KPN zelf en dus toch een ander modem kregen.

in die periode kwam de android app beschikbaar al en was dat de work around die we eigenlijk nu nog gebruiken.

Het bizarre is dat  het nu met een box 12, een nieuw contract en een nieuwe tv ontvanger exact datzelfde probleem weer op treed sinds dag 1.

Reputatie 4
Badge +2

ook bovenstaande is gemeld bij kpn en bij de back office gedeponeerd. 
ben zeer benieuwd of de problematiek ooit opgelost gaat worden 

 

Reputatie 4
Badge +2

monteur gesproken van de back office, die kan niet in de box 12 kijken

vroeg wanneer modem voor laatst herstart was, dat is vanmorgen door de wizard in mijn kpn
omdat probleem random op treed kan hij  niks en wil een monteur sturen

 

prima maar als het op dat moment niet op treed mag ik de monteur betalen. en dat moet ik maar met de monteur overleggen.

om 2 redenen wil ik dat liever niet.

  1. ivm lockdown/corona en mijn eigen gezondheid wil ik zo min mogelijk fysiek contact buiten mijn eigen kringen. Daar kan ik me overheen zetten door zelf naar buiten te gaan als de monteur er is. ook om deze reden wil ik geen “gekloot” aan de verder stabiele lijn, daarvoor is de afhankelijkheid te groot
  2. ik ga geen kosten betalen omdat KPN een monteur die niets kan vinden stuurt

prima maar dan moest ik het maar uitzoeken want hij kan me niet verder helpen.
Dat laatste over die kosten moest ik maar terplekke met de monteur bespreken.

Nou dan gaan we geen monteur inplannen. puur omdat meneer dit toch niet kan oplossen ook al kan hij het wel constateren.

prima, dan moest ik maar een klacht in gaan dienen…….

Ook die klacht gaat dit niet oplossen, Dit is een issue in de latere firmwares. en treed zowel bij de v.10 als box 12 op  en moet gewoon opgelost worden.

ik begin dit allemaal goed zat te worden. Als KPN niet gewoon goed functionerende apparatuur met hun eigen merk er op kan leveren en ondersteunen moeten ze misschien maar gewoon kosteloos die fritz!box gaan leveren.

 

Lekker gewerkt weer KPN. Weer de klant lekker met de problemen laten zitten.
2 maanden is die lijn er nu en het heeft nog geen dag foutloos gewerkt

Reputatie 4
Badge +2

Klacht is ingediend.

Reputatie 4
Badge +2

KPN neemt het probleem echt heel serieus kuch kuch

 

Reputatie 7
Badge +19

na firmware update  van box 12 van begin december is mijn internet via glasveel ook in stabiel en soms hikt mijn tv even.

Slechte zaak dat het niet teruggedraaid kan worden. Wordt dit wel goed van tevoren  getest vraag ik me af.

Ik ben overgestapt vnaar KPN omdat ziggo er een zooitje van maakte. Maar dit lijkt niet veer beter

Hi @piets-forum, niet fijn dat je hier last van hebt, goed dat je het meldt. Als je verbinding sinds de update spontaan wegvalt, zijn er opties om jouw software te laten terugzetten op de vorige versie. Je leest er meer over in het topic over de update van de Box 12. We kunnen je het beste en snelste helpen als je dat topic even doorneemt en daar reageert.


@Francoix Goed dat je de klacht ingediend hebt gezien het hele verhaal. Deze 5 werkdagen is de maximale termijn waarbinnen mijn collega's contact met je opnemen, dat gebeurt zo snel mogelijk.

Zucht, sinds update box 12 hebben mijn ipcams  om de haverklap een netwok down melding, mijn internet websites stil van stil of traag. De tv heeft zelfs af en toe eenstilstaand beeld. 
ook verschilde wify instelling op box12 hebbwn geen effect. 
wat wil je nu nog meer. 

 

Reputatie 4
Badge +2

De eerste gisteren die belde was gewoon weer een klantenservice medewerker die het doorzette naar de technische klachten afdeling en die belde precies tijdens het eten om kwart voor zeven.

Niet even vragen of het schikt en kwam super ongemotiveerd over. Verzocht later terug te bellen.

Reputatie 4
Badge +2

na firmware update  van box 12 van begin december is mijn internet via glasveel ook in stabiel en soms hikt mijn tv even.

Slechte zaak dat het niet teruggedraaid kan worden. Wordt dit wel goed van tevoren  getest vraag ik me af.

Ik ben overgestapt vnaar KPN omdat ziggo er een zooitje van maakte. Maar dit lijkt niet veer beter

Hi @piets-forum, niet fijn dat je hier last van hebt, goed dat je het meldt. Als je verbinding sinds de update spontaan wegvalt, zijn er opties om jouw software te laten terugzetten op de vorige versie. Je leest er meer over in het topic over de update van de Box 12. We kunnen je het beste en snelste helpen als je dat topic even doorneemt en daar reageert.


@Francoix Goed dat je de klacht ingediend hebt gezien het hele verhaal. Deze 5 werkdagen is de maximale termijn waarbinnen mijn collega's contact met je opnemen, dat gebeurt zo snel mogelijk.

Doe eens weghalen als antwoord. Issue loopt nog steeds.

Reputatie 4
Badge +2

graag asap reactie moderatoren

Reputatie 4
Badge +2

@moderator graag antwoord deselecteren. Betreft geen antwoord.

Reputatie 4
Badge +2

Ik geef het op, die support vanuit KPN is waardeloos.

ik heb inmiddels een eigen DSL modem (Draytek Vigor 165) gekocht en die in bridge voor mijn router gezet. de router bouwt nu ook de pppoe verbindingen op.

In mijn router heb ik de settings voor de televisie gezet en alles functioneert naar behoren nu.

De box 12 ligt in de kast in en zal bij problemen worden aangesloten.


IK heb Alexandra om die reden het beste antwoord gegeven. Om het issue heen lopen is namelijk kenmerkend voor de klantenservice van KPN. 0 uit 10 als ik alles moet beoordelen

Zodra het contract verloopt zal ik eens heel goed achter mijn oren krabben of ik nog wel direct bij KPN wil zitten met een contract.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Francoix, @Alexandra heeft een welverdiend weekje vakantie en het lijkt er op dat er iets niet helemaal goed is gegaan bij de overdracht van dit topic, waardoor ik nu jouw reacties pas onder ogen krijg, excuus voor het lange wachten :slight_frown:

Top dat het met je eigen DSL modem nu goed werkt, ik hoop dat je verbinding nu helemaal naar wens is en ook blijft!

Reputatie 4
Badge +2

Dat het wel prima werkt nu heeft niks met KPN te maken. lees dit topic anders even door vanaf stap 1.

Reputatie 4
Badge +2

ruime week geleden de DSL kabel weer in de BOX 12 gedaan op verzoek van KPN toen ik belde omdat het volledig stil bleef na de ingediende klacht en het ticket over de interacteve TV waarna de snelheid in elkaar stort

Er was helemaal niks gebeurt met dat ticket wat al 6 weken open stond.
De hele week NIETS van KPN gehoord.

Vandaag weer de random snelheidsissues met de TV ontvanger

Zodra die aan gaat klapt de internetsnelheid weg.

Dit issue bestaat niet met eigen apparatuur, wel met de Box 12.

speedtest. nog geen 1,5 mbit down en 0,25 up ping 223

Om deze reden en omdat het stil bleef maar weer eens gebeld.

op verzoek weer eens het modem herstart. deze stond al ruim 44 dagen aan - klopt, ik heb alleen de DSL kabel in mijn eigen modem gedaan ruime week geleden.
Het dslmodem was 8 dagen online.

Met tv ontvanger uit weer een speedtest gedaan.
Ping van 18 203 mbit down en 33,7 mbit up Dit meet KPN ook aan hun kant

TV aan- weer geen fatsoenlijk internet, een ping van 200 en nog geen 1,5 mbit down en 0,25 up KPN meet dit niet, die meten gewoon de hogere echte snelheid

tv ontvanger uit - 203 en en 3,73 mbit  up - gelijk aan wat KPN ook meet.

meneer gaf aan dat er volgende week een firmware update over het modem gaat omdat dat de stabiliteit zou verbeteren. Ik hoop het voor KPN, maar heel eerlijk...

Ik geloof er helemaal niks meer van. 

Gevraagd om me nu eens gewoon op de hoogte te houden. Meneer noteerde dit met veel moeite in het ticket, maar kon niets beloven of doen. 

Kortom weer met een kluitje het riet in.

bel er volgende week waarschijnlijk weer achteraan, Maar waarschijnlijk hang ik al eerder aan de lijn.

Ik denk zodra die nieuwe update er in gaat.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Francoix, niet zo fraai dat dit nog steeds speelt :slight_frown:

De nieuwe software versie is inmiddels te forceren door de Box12 een fabrieksreset te geven, hij zal dan de nieuwste software versie gaan laden. Zou je dat willen proberen? Ik hoop van harte dat dit bij jou ook voor verbetering zorgt!

Reputatie 4
Badge +2

Niet fraai is een understatement..

En nee ik ga nu niet die box resetten voor nieuwe firmware, ik ben afhankelijk van die internet verbinding. Wat mij betreft aanstaande vrijdag op zijn vroegst. Al denk ik dat KPN hem eerder gaat pushen gezien de berichtgevingen.

Gezien de wederom hele korte testfase en de rare keuzes van KPN met dat extra 2,4 Ghz SSID heb ik niet echt vertrouwen in die nieuwere update.

Als het problemen oplevert kan ik niet terug naar 312.

Zolang ik niet naar 312 terug kan wil ik liever helemaal niet upgraden.

Reputatie 4
Badge +2

Begin van de middag een belletje gehad dat kpn gaat testen met het verzoek de tv aan te zetten.

De snelheid  (bedraad) fluctueert stevig  gemiddeld 20 mbit en komt  in de pieken amper over de 100 mbit het lijkt wel een golfslagbad die speedtest, ik ben dan ook zeer benieuwd wat kpn gaan meten van kpn en hoe lang het duurt tot er een keer een terugkoppeling komt.  

Wel toevallig dat  gisteren de rekening weer kwam voor komende maand. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Francoix, ik zie dat er eerder vandaag weer contact is geweest en dat ze je modem nu eerst om gaan zetten naar de nieuwste software, aangezien dat nog steeds niet gebeurd was. Hopelijk merk je daardoor direct een verschil!

Reputatie 4
Badge +2

Ja er moet geüpgrade worden. De instabiliteit van de lijn zodra de tv aan staat zou vanuit de modem driver in de 312 firmware komen icm super vectoring. Dit is natuurlijk onzin die niet onderbouwd kan worden... Nee maar als er een fix komt is dat op basis van die nieuwe 5xx firmware.... Terwijl ik bij problemen niet terug kan naar de verder correct functionerende 312. Ja leuk.. ik ben straks de gebeten hond met een niet functionerende internet verbinding. Of wacht nee.... die heb ik feitelijk al sinds dag 1.

Ongeteste zooi wordt er verkocht tegen de hoofdprijs. Laat de klant maar maanden lang in de kou staan. Geef mij gewoon een modem wat wel werkt, een korting voor gebruik van eigen apparatuur of downgrade mijn lijn naar een standaard die foutloos functioneert. En compenseer me voor jullie falen. Stop met dit kinderachtige gedoe. Hoe lang moet dit nog duren.

Reputatie 4
Badge +2

even een update 

KPN heeft hier een melding op basis van mijn klacht blijkbaar nog steeds in behandeling maar het blijft al weer enige tijd stil. 
Het tv issue kan me weinig schelen daar ik meestal via de KPN app op mijn Android tv box kijk, maar dat continu gezeik met zaken die gewoon vlekkeloos horen te werken met standaard modems maakt dat KPN echt wel met een goed aanbod mag komen zodra het abo verloopt.

Enige vorm van compensatie voor de issues met de box 12 en de door de 418 firmware veroorzaakte ellende is er ook niet geweest.

Nog een klein half jaartje dus.

Het voelt gewoon als een dikke middelvinger naar de klant. hier heb je een niet goed functionerend product, en zoek het maar uit. 

@KPN ga me nu niet opeens weer lopen bellen, kom gewoon met een serieuze oplossing. het issue is gewoon de BOX 12, al sinds dag 1

Reputatie 4
Badge +2

Eind van de middag weer contact gehad. Kort samen gevat: Ik kon een fritzbox krijgen voor 6 maanden. Hier heb ik niks aan. Dit lost het probleem niet op. De firmware van de box 12 blijft brak en na de verloopdatum van het abbo moet de box terug gestuurd worden.

Vertrouwen in een goede firmware van de box 12 heb ik niet. D.m.v. de android stick in de tv en de eigen wifi accesspoints er een work around voor de problematiek.

Ik geef het dus 6 maanden. Werkt die firmware van die box 12 dan nog steeds niet correct dan ga ik weg bij KPN. 

Wat mij betreft kan de melding dus gesloten worden. Niet omdat het opgelost is maar omdat het vertrouwen weg is.