Beantwoord

KPN box v12 elders installeren

  • 22 November 2020
  • 24 reacties
  • 498 keer bekeken

Kan mijn KPN box v12 ook bij iemand anders geinstalleerd worden (die nu een v9 heeft). Of is elke box zo geprogrammeerd dat die enkel werkt op het adres van de abonne?

icon

Beste antwoord door Anonymous 22 November 2020, 19:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Hallo @Purn0 , als die ander ook een KPN abo heeft wel, als het Telfort of een andere provider is niet.

Waarom wil je dat, om iets te proberen met jou Box12 bij iemand anders?

Definitief installeren mag niet, jij hebt de box in bruikleen en jij moet hem weer retourneren bij einde abo of anderszins.

 

U krijgt een modem in bruikleen en het is niet de bedoeling om deze bij een ander te plaatsen. U moet dit modem inleveren als u diensten stoppen bij KPN.

Ik kan zelf eventueel een andere modem gebruiken, en dan kan ik mijn ouders een upgrade geven. We zijn beide KPN abonnee.

Hallo @Purn0 , het modem dat jij van KPN in bruikleen hebt gekregen mag alleen jij dus gebruiken en mag niet op een ander adres geplaatst worden, de modemgegevens zijn aan jouw adres c.q abo gekoppeld.

Wat jij dus wilt kan en mag niet.

 

 

OK @JanD  en @Jeroen Ruiter Dank voor de vlotte feedback!

Als mijn ouders van een v9 naar een v12 willen upgraden, zullen ze die dus via KPN moeten aanvragen. Zonde, aangezien ik er eentje heb liggen die niet gebruikt wordt. Als ik die van mij terug stuur naar KPN, wordt die dan wel weer voor iemand anders gebruikt?

Zou wel zo groen zijn :innocent:

Ja zeker. Deze worden hergebruikt en daarom moet je ze ook terugsturen. Waarom zouden je ouders een nieuwe willen?

 

Hallo @Purn0 , hoe komt het dan dat jij een modem -over- hebt? Want als je een vervangend modem van KPN in bruikleen krijgt moet de oude altijd retour.

 

Ik ben net abonnee geworden, maar mijn Fritzbox werkt nog prima, en dan hoef ik niet alle instellingen over te nemen. Dus ligt de v12 niks te doen. Zolang ik abonnee ben MAG ik hem houden of terugsturen. Hij MOET pas terug als ik mijn abonnement stop zeg, neem ik aan.

En waarom mijn pa een nieuwe wil? Tja, omdat ik hem beschikbaar heb :)

Ik had Telfort, maar had daar een Fritzbox voor gekocht, omdat WOL van mijn NAS niet werkte op de standaard modem van Telfort. Die Fritzbox doet het ook prima met KPN blijkt. Vandaar :)

Zolang je deze nog in bruikleen hebt, kan je het overwegen. Of het werkt, weet ik niet. Slim? Ik betwijfel het. Waarom zou je de V10 naar je ouders willen brengen. Is het nodig? Ervaren zij nu problemen?

@Purn0, Wil.dat mag niet even nuanceren, als jij de Box  12 wilt uitlenen aan je ouders kan en mag je dit gewoon doen, en KPN zal er zeker niet wakker van liggen of jou zeggen dat het niet mag.

Je bent wel verplicht bij einde contract hem terug te sturen, maar doe je dit niet dan betaal je een afkoopsom en word je wettig eigenaar de van de Box 12, of je dat wilt is een tweede natuurlijk.

Enige nadeel, mochten er op jou verbinding problemen komen zul je de Box 12 weer nodig hebben of een abbo op de techdesk, anders word je niet geholpen door de service afdeling.

 

En voor degene die roepen dat het niet gaat werken of het modem op nummer is gekoppeld aan de lijn cq abonnementshouder, Bull-shitt of stamtafel praat, een modem werkt gewoon op elke KPN verbinding, en TS mag hem uitlenen maar nog niet verkopen, dat kan pas als KPN hem de afkoopsom niet retour gestuurde apparatuur heeft laten betalen, daarna word je automatisch rechtmatig eigenaar van het goed en mag die hem.wel verkopen.

 

Dus nu niet terugsturen, dat kan pas bij einde abonnement of als die omgeruild word.

Reputatie 7

Ik had Telfort, maar had daar een Fritzbox voor gekocht, omdat WOL van mijn NAS niet werkte op de standaard modem van Telfort. Die Fritzbox doet het ook prima met KPN blijkt. Vandaar :)

Vreemd dat WoL niet werkte via de standaard (modem)router van Telfort.

Gebruik jij WoL alleen om jouw NAS aan te zetten of ook om andere apparaten op jouw thuisnetwerk aan te zetten?

Wat voor een NAS heb je?

Zolang je deze nog in bruikleen hebt, kan je het overwegen. Of het werkt, weet ik niet. Slim? Ik betwijfel het. Waarom zou je de V10 naar je ouders willen brengen. Is het nodig? Ervaren zij nu problemen?

Met een v10 waarschijnlijk niet

Maar ze hebben een v9 

En de wifi van een v9 is niet geweldig 

En niet eens wifi 5 ac wat een v10 wel heeft 

Trouwens elke experiabox werkt op iedere aansluiting van kpn als de spec. Het toelaten 

Zoals 4g buitengebied / xdsl 

@Purn0

Als het om de wifi te doen is kan de wifi tool misschien wat bieden bij je ouders 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Hallo @peter-keetfm , een TFT modem werkt echt niet op de techniek van KPN en omgekeerd ook niet.

TFT klanten worden volgend jaar technisch omgezet naar KPN, dan kun je wel onderling wisselen.

@JanDEen V10 kun je zowel op KPN als TFT gebruiken, er is een foefje voor om de TFT of KPN firmware te laten inladen bij aansluiten, weet even niet meer hoe dit precies ging, stond op het TFT forum dacht gepost door Babylonia.:wink:

Maar zowel TS als zijn ouders hebben KPN volgens zijn eigen schrijven, en zover ik weet heeft TFT de V9 overgeslagen, is V8, V10 of V10a die daar zijn geweest, dus die Box 12 moet prima werken daar.:thumbsup:

@JanDEen V10 kun je zowel op KPN als TFT gebruiken, er is een foefje voor om de TFT of KPN firmware te laten inladen bij aansluiten, weet even niet meer hoe dit precies ging, stond op het TFT forum dacht gepost door Babylonia.:wink:

Hallo @Doornekamp33 , dat weet ik, dat kan bij sommige modems, maar dat is meer voor de nerds onder ons.

Ik bedoel te zeggen dat modems niet standaard door de doorsnee gebruiker om te pluggen zijn.

 

Dat klopt weer wel, maar in dit topic ook niet relevant, gaat immers om een Box 12 en geen V10, overigens tot nog toe de beste van de KPN routers.

Ook al is de Box 12 geen slecht ding, maar ligt hier ook werkloos in de doos te wachten op betere tijden.

Hallo @peter-keetfm , een TFT modem werkt echt niet op de techniek van KPN en omgekeerd ook niet.

TFT klanten worden volgend jaar technisch omgezet naar KPN, dan kun je wel onderling wisselen.


tft modem? ten eerste is een experiabox geen modem maar een router op het glasvezel netwerk

en wie zegt dat het om telfort gaat

zie bericht hier boven van ts beide kpn

Hallo @peter-keetfm , een TFT modem werkt echt niet op de techniek van KPN en omgekeerd ook niet.

TFT klanten worden volgend jaar technisch omgezet naar KPN, dan kun je wel onderling wisselen.


tft modem? ten eerste is een experiabox geen modem maar een router op het glasvezel netwerk

en wie zegt dat het om telfort gaat

zie bericht hier boven van ts beide kpn

Hallo @peter-keetfm , omdat @Purn0 eerst TFT-klant was en (automatisch?) naar KPN is gegaan en dus TFT-apparatuur heeft.

Op glasvezel wordt de Experiabox inderdaad een router, dat is mij bekend.

Ik was Telfort klant, maar heb de standaard modem daarvan nooit gebruikt (teruggestuurd naar Telfort). Daar kocht ik een Fritzbox voor.

Ik ben zelf overgestapt naar KPN, dus niet automatisch. Daartoe kreeg ik een Experia Box 12 opgestuurd, maar ook die heb ik eigenlijk niet nodig.

Ik had Telfort, maar had daar een Fritzbox voor gekocht, omdat WOL van mijn NAS niet werkte op de standaard modem van Telfort. Die Fritzbox doet het ook prima met KPN blijkt. Vandaar :)

Vreemd dat WoL niet werkte via de standaard (modem)router van Telfort.

Gebruik jij WoL alleen om jouw NAS aan te zetten of ook om andere apparaten op jouw thuisnetwerk aan te zetten?

Wat voor een NAS heb je?

De Telfort router van toen kon geen MAC adres aan IP koppelen, wat wel nodig was om WOL van buiten mijn netwerk voor elkaar te krijgen. Is een QNAP nas

De experia v10 blijft ook op glasvezel een modem/router, alleen het gedeelte modem zit er werkloos in.😉😉

Op een TFT lijn werkt de Box 12 niet, meerdere malen gelezen op het Telfort forum dat de monteur hem niet aan de praat kreeg, dus zou TS deze ook niet gekregen hebben.

Bij TFT is de Box12 nooit in het programma geweest, er werd alléén de V10 en de V10a uitgeleverd.

 

Bij TFT is de Box12 nooit in het programma geweest, er werd alléén de V10 en de V10a uitgeleverd.

 

En de eerdere modellen voor de v10/v10a 😜