Beantwoord

KPN Cloud app niet beschikbaar in België

  • 17 May 2022
  • 20 reacties
  • 194 keer bekeken

Ik heb een KPN internet abonnement in Nederland voor een vakantie woning en wil de cloud service gebruiken maar woon in belgie en kan de kpn cloud app hier niet downloaden via Google Play.

Is er een link naar de apk zodat die zonder google play kan worden gedownload en geïnstalleerd worden ?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 19 May 2022, 16:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, denk ik niet. Dus gewoon doen na de vakantie als u weer thuis bent.

Dank je voor de reactie maar ik begrijp jouw advies niet ? mijn mobiele telefoon is gelinkt aan een belgische google account en dit verklaart waarom ik geen apps allen beschikbaar voor nederland kan installeren

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Ik begrijp het nu ja. Misschien moet u eens wat meer losse zinnen maken. Dan komt u vast wat duidelijker over.

Ik ben benieuwd wat een KPN medewerker hier van gaat maken. Ik vrees niet veel. 

Reputatie 5
Badge +5

Even googlen en je komt hem tegen

Reputatie 7
Badge +24

Even googlen en je komt hem tegen

Linkje?

Eigenlijk niet zo veilig om een APK uit onbekende bron te installeren...

Reputatie 4
Badge +4

Even een gratis VPN installeren die een server in Nederland heeft. Bijvoorbeeld ProtonVPN. Dan via die VPN installeren, moet lukken.

Reputatie 3
Badge

Misschien kun je eens kijken om in jouw account van google het land te wijzigen naar Nederland.

Google maar eens op landinstelling wijzigen in de playstore van google

Wel goed lezen denk ik..

Of het inderdaad gaat werken is even de vraag natuurlijk

Gr en suc6

 

Reputatie 7
Badge +24

Misschien kun je eens kijken om in jouw account van google het land te wijzigen naar Nederland.

Google maar eens op landinstelling wijzigen in de playstore van google

Wel goed lezen denk ik..

Of het inderdaad gaat werken is even de vraag natuurlijk

Gr en suc6

 

Ik heb al zitten googlen. Dit schijnt mogelijk te zijn. Dan kun je inderdaad apps uit andere landen zien. Maar je schijnt ze dan nog niet te kunnen installeren. 

KPN kan 2 dingen doen. De beperking voor NL-only er af halen in de appstore. Of de APK op hun eigen site ter beschikking stellen. Ik vrees dat ze voor beide opties niet hard zullen lopen...

Reputatie 7
Badge +24

@nieuwvlietbad hoe doet u het eigenlijk met de MijnKPN app? Kunt u die wel installeren? 

Mijn KPN, KPN Veilig lukten perfect om te installeren en te gebruiken (waren dus beschikbaar voor Belgische abonnees) - weet ook niet waarom KPN nu voor de cloud app die beperking oplegt.

Ik krijg liever een link van de KPN dan dat ik van een niet gekende of niet zekere bron een apk moet downloaden. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @nieuwvlietbad, welkom op het forum.

Inderdaad best raar dat dit zo is ingesteld, ik vermoed een foutje van onze kant. Ik heb die instellingen laten aanpassen, maar het kan echter nog eventjes duren. Ik verwacht dat dit vanaf morgen zichtbaar is in België. 🙂

Mijn excuses voor het ongemak. 

Hi terug @Alex_P - tot op heden nog steeds Geen KPN Cloud app te zien op mijn Belgische Google Play… wellicht duurt het langer dan verwacht ? vriendelijke groeten

Reputatie 7
Badge +24

Hmm, zou je het nogmaals willen proberen nu? 

KPN Cloud : hallo Alex - heb geprobeerd op mijn telefoon en deze van mijn vrouw (zonder enige geschiedenis in de cache) en nog steeds krijgen we beiden de melding “dat dit tem is niet beschikbaar is in mijn land”...

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb de beste man weer gemaild die erover gaat. Hij is echter op vakantie tot 2 juni. Mag ik rekenen op je geduld? 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @nieuwvlietbad, we zijn nu een tijdje verder. Kun je het nu vinden? 

Weer wat geleerd. Denk ik. 

Want ik dacht: een google account is een google account.

Waar kan je dan zien welke '’nationaliteit'’ je google account heeft?

Reputatie 7
Badge +24

Weer wat geleerd. Denk ik. 

Want ik dacht: een google account is een google account.

Waar kan je dan zien welke '’nationaliteit'’ je google account heeft?

  1. Tik op Instellingen in de Play store en dan Algemeen en dan Accountvoorkeuren en dan Land en profielen

@Alex_P 

Hallo, ja alles OK hoor nu - heb dit enige tijd geleden kunnen installeren vanuit België. dank je

 

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P

Hallo, ja alles OK hoor nu - heb dit enige tijd geleden kunnen installeren vanuit België. dank je

 

Top! Fijn om te horen en uiteraard graag gedaan.