Er zijn steeds meer klanten die thuis services hebben staan die ze via Internet moeten kunnen benaderen, denk bijvoorbeeld aan personal clouds (NAS), beveiligingscamera's of domotica oplossingen voor het aansturen van verwarming en verlichting.
Nu zal de klant dat moeten doen op basis van het publieke IP adres.
Gelukkig verandert dat IP adres niet, maar het blijft voor velen best lastig te onthouden.
En als het IP adres dan een keer verandert dan kan het thuisnetwerk ineens niet meer bereikt worden totdat de instellingen op mobiele telefoon, tablet of laptop aangepast zijn.
Wat zou het mooi zijn als jouw thuisnetwerk gewoon een naam zou kunnen krijgen.
Mijn thuis netwerk zou dan bijvoorbeeld benaderd kunnen worden op wjb.mijnkpn.nl, thuis.kpn.me of xyz.kpn4ons.nl.
Toch een mooie dienstverlening zou ik zeggen en het beheer van de ddns entry kan gewoon eenvoudig via mijnKPN.
Beste antwoord door Erik_
Kleine update: modemontwikkeling vindt dit nog steeds een goed idee, maar het moet dan wel officieel op de werklijst terecht komen. Wat betekent dat het bekeken en goedgekeurd moet worden door hun management. Daar ligt het nu.
Ik verwacht wel dat dit doorgevoerd gaat worden, maar op welke termijn kan ik op dit moment dan nog niets over zeggen.
Bekijk origineel
Ik verwacht wel dat dit doorgevoerd gaat worden, maar op welke termijn kan ik op dit moment dan nog niets over zeggen.