Beantwoord

KPN en Credits een groot financieel Fiasco

  • 28 March 2021
  • 18 reacties
  • 400 keer bekeken

Reputatie 7

Ter info, ja ik heb iets om over te mekkeren, want ik ben nogal ehm verbaast,… Je wilt er geen woorden aan vuil maken, maar wat kan een bedrijf er een gigantische onbegrijpbare puinhoop van maken,… 

 

Ik ben per 26-02-2021 overgestapt met mijn internet abonnement naar T-Mobile. Op 26/2 kreeg ik per mail ook de bevestiging dat de dienst was gestopt, zie bijlage;

 

Per 26/2 was ook de dienst keurig bij T-Mobile gestart. Omdat de nieuwe facturatieronde al klaar stond, kreeg ik op 27/2 een nieuwe factuur over de periode van 27/2 t/m 26/3. Prima, komt eind van de maand wel weer terug. Hierbij is ook keurig €42,50 geïncasseerd. Dat kunnen ze heel goed.

 

Krijg ik vandaag de slotfactuur, om maar even in kpn jargon te babbelen,… 

 

Krijg ik een Credit over de Periode van 03/03 t/m 26/3. HOE KAN DIT? Welke filantroop is hier aangestuurd? Een stageloper?, een vakantiekracht?, inhuur die van kant nog wal weten?  Of is het een geautomatiseerd proces die werkt op een pentium 386 vol met storingen? Waar is mijn stukje credit over de periode van 27/2 t/m 02/03 een bedrag van €6,07? Had er iemand geen lunchgeld bij zich ofzo? 

Dit brengt mij temeer om mijn originele incasso te gaan storneren, dan strepen ze de credit maar tegen de stornering weg, en sturen ze maar een factuur van €36,43 op, maak ik dat wel weer terug over, voor mij 1 minuut werk. Bij KPN hebben ze 4 weken de tijd nodig met een man of 17, over 13 verschillende afdelingen, en vervolgens langs de supervisor te gaan om de fouten op te lossen,… 

 

Hier zakt toch je broek vanaf of niet? 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 30 March 2021, 14:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Waarom bel je niet en laat je het oplossen i.p.v te mekkeren? KPN gaat je echt wel dat geld crediteren.

Reputatie 7

Die kans geef ik ze ook :wink: Daarbij is dit best wel een grote administratieve fout. Dit moet je gewoon kenbaar maken. Dat helpt niet met bellen. Als dit bij iedere ex-klant gebeurt en bij al die mensen valt het niet op, ja dan verdienen ze een leuk extraatje,... En als je hier verder leest zie je dat er administratief wel erg veel fouten worden gemaakt. 

Reputatie 7
Badge +17

Goed dat je dit ter sprake brengt, @JeroenB22, want hier gaat iets niet goed. In de opzegbevestiging staat dat je per 26 februari overstapt en op 26 februari hebben we je bericht dat de opzegging definitief is. Waarom je volgens het systeem toch nog tot 3 maart moet betalen, is mij ook een raadsel. Dat gaan we gewoon netjes corrigeren. Ik heb de correctie in het systeem gezet. Je krijgt de € 6,07 zo snel mogelijk van ons terug.

Reputatie 7

Thanks @Denise_ :hugging: ​​​​​​

De. Credits komen dan vanzelf wel. Kan het misschien zijn dat er is gekeken naar de incassodatum? Die was nl ook op de 3e, maar in geval van een geautomatiseerd proces (lijkt me dat dat bij jullie ook zo gaat) is dat wel weer heel erg sterk,... 

 

Iig bedankt :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +17

Ik durf daar geen uitspraken over te doen; ik weet niet waar het mis is gegaan. :see_no_evil: Maar gelukkig was het probleem dat hierdoor is ontstaan vrij eenvoudig op te lossen met een losse credit. :blush: Geen dank, we zijn er om jou te helpen.

Reputatie 7

Ach ik heb me vandaag bij mij op het werk over een excasso eens zitten verbazen,... Zo heerlijk onduidelijk door een struggle in het proces,... Leef met je mee! :blush:

Reputatie 7

@Denise_  Hoe lang kan het nog duren? :nerd:

Reputatie 7

Anyone? Een handmatige credit hoeft toch geen maand te duren of wel? Is dit wel goed gegaan?

Wordt er als medewerker ook een agendering gemaakt om te controleren óf het wel goed gaat?

Het blijft nu jammergenoeg erg stil.

 

Bij deze heb ik MIJN €42,50 teruggeboekt. Dit verloopt namelijk over 2 dagen. Binnen de afgelopen 54 dagen zijn jullie echter in gebreke gebleven. Zodra ik mijn eigen geld terug heb gekregen, verwacht ik later een herinneringsnota met de foutieve creditering. Je wordt als klant hier gewoon de dupe van, dit is gewoon ronduit slecht,…het wordt nu een principekwestie :joy:

 

Mocht de handmatige credit toch ooit nog eens komen, prima. Dan komt er wel een betalingsherinnering met het oorspronkelijke bedrag en uiteindelijk extra mensenwerk erbij = extra kosten want het gaat zo een rommeltje worden :rofl:

Reputatie 7
Badge +17

Sorry dat je even moest wachten op een antwoord; ik ben niet alle dagen aan het werk. Ik zie dat ik in mijn vorige bericht niet duidelijk genoeg ben geweest. Ik heb de vergoeding op 30 maart ingevoerd, 3 dagen na de laatste factuur. Wanneer ik een vergoeding in het systeem zet, gaat deze mee naar de volgende factuurperiode. Nu is jouw abonnement al wel opgeheven, maar de vergoeding moet nog wel komen. Ik verwacht dat er morgen een factuur opgemaakt wordt waar deze vergoeding op staat. De terugbetaling volgt een week later. Ik zal morgen controleren of de factuur inderdaad is opgemaakt. Zo niet, dan zal ik uitzoeken wat er met de creditering is gebeurd en hoe we deze toch nog bij jou kunnen krijgen, want je hebt hier gewoon recht op.

 

Correctie: Morgen is het natuurlijk Koningsdag. Ik zal daarom op 28 april kijken of de factuur is uitgekomen.

Reputatie 7
Badge +17

Daar ben ik weer. Ik zie dat de factuur nog steeds niet is opgemaakt. Ik heb dit daarom doorgezet naar onze factuur-specialist. Zodra ik meer informatie heb, laat ik het je uiteraard weten.

Reputatie 7

Hey @Denise_ ik ben er ook weer :sweat_smile: ​​​​​​

As we speak enkele minuten geleden de creditfactuur ontvangen. Hierop staat inderdaad de -€6,07 op. Nu had ik al gestorneerd en 36,43 terug over gemaakt. Kreeg ik vandaag nog een herinnering om weer €6,07 te betalen. Komt goed. Ik was goed ongeduldig geworden :joy: ​​​​​​

En gewoon als feedback, kpn zou het sieren om een efficiënter crediteringsproces aan te maken. Telkens wachten op elke factureringsperiode schiet ook niet op. Als ik een creditering opmaak voor een klant heeft klant het vaak in de eerste week van de reguliere 14 dagen. Zo zou het ook gewoon bij jullie moeten gaan. Kan het intern bij een volgende factureringsperiode tegen elkaar worden weggestreept. 

Het voelt als klant gewoon niet fijn dat het zo star gaat. Zeker wanneer er een onduidelijke, maar zeker onnodige fout is ontstaan na beëindigen van een dienst. Klanten willen niet twee maanden moeten wachten tot ze hun werkelijke geld retour hebben. 

Reputatie 7
Badge +17

Dat is goed nieuws! Na het ontvangen van de creditnota heb je het geld doorgaans binnen een week op jouw rekening.

Bedankt voor de feedback! We nemen het zeker mee. Voor nu is dit hoe ons systeem werkt. Daar ik dit niet kan aanpassen, is het voor mij belangrijker om duidelijker te zijn in mijn communicatie. Ik had je namelijk meteen kunnen informeren over de doorlooptijd, dat had jou frustratie kunnen schelen. Ik wil je hiervoor dan ook mijn excuses aanbieden, dit had anders gekund. Gelukkig is het nu duidelijk en heb je het geld snel terug.

Reputatie 7

Maakt niet uit :ok_hand_tone1: excuses zijn nooit nodig bij mij :wink:

Geweldige actie @Denise_  jij bent 100X meer waard voor KPN dan al die lui die van die kartonnetjes sturen die iedereen in de prullebak gooit zonder het zelfs te lezen. 

Reputatie 7

@Denise_ ik denk toch dat je er nog eens achteraan moet gaan,... Vandaag wordt de 5e werkdag (dat is nl 1 week) na opmaken creditfactuur. Heb tot nu toe nog niets mogen ontvangen, verwacht eigenlijk ook niet dat dit vandaag nog goed gaat komen ING is altijd vrij vlot met crediteringen. 

 

3 maart 21, incasso €42,50

1 april 21, factuur met credit €36,43

26 april 21 stornering €42,50

26 april 21 overboeking naar kpn €36,43

28 april 21 factuur met credit €6,07

29 april 21 betaling ideal ivm herinnering 1e factuur €6,07

 

Tot op heden, nog steeds geen €6,07 terug gekregen. Dit moet toch handmatig te overrulen zijn? Zo moeilijk is dat niet,... 

 

Denk toch echt dat ik langzamerhand mijn collega's van de Stichting Achmea Rechtsbijstand zal moeten inschakelen, voor ons een lachertje, voor jullie extra werk en kosten, want er moet eea worden uitgezocht en er moeten extra mannetjes aan te pas komen :sweat_smile:

Reputatie 7

En nog steeds niets ontvangen,... 

Reputatie 7

Nou, afgelopen nacht was het ein-de-lijk zover,..... Toch blijft het niet normaal dat het eeuwig moet duren,... Belooft nog wat voor de mobiel straks in oktober,... :unamused:

Reputatie 7
Badge +17

Fijn om te lezen dat het probleem zichzelf heeft opgelost. De factuur is uitgekomen op 28 april. Dat betekent dat je de terugbetaling op 5 mei kon verwachten. Maar aangezien 5 mei een soort feestdag is, kan het zijn dat de betaling een dag later komt. Hier is dus niets vreemds aan de hand. :slight_smile: