Beantwoord

KPN en Nintendo 3ds online

• 30 juni 2013
  • 16 reacties
  • 5501 keer bekeken

Hallo.

Wij gebruiken internet + bellen basis van kpn (het beste wat wij kunnen nemen omdat we op het platteland wonen).

Het modem dat wij hebben gekregen van KPN is de arcadyan arv7519.

Ik ben zeer ontevreden met deze modem omdat ik niet goed online kan met mijn Nintendo 3ds.

Ik kan wel de eShop in en brieven ontvangen maar online matches doen zoals Mario Kart 7, Kid Icarus en Luigi's Mansion 2 gaat niet.

Als ik het me goed herinner krijg ik de error code: 006-0612

Ik zit al een jaar met dit probleem en mijn geduld begint nu wel een beetje op te raken, ik heb echt alles geprobeerd wat ik kon verzinnen, port forwarding naar mijn 3ds, etc. Het is gewoon absoluut onmogelijk met deze dichtgetimmerde krengen.

Ik heb de klantenservice hier ook meerdere malen over gebeld maar ze konden niet veel voor mij betekenen. Ik heb gevraagd of wij onze modem konden inruilen voor een ander type maar dat konden ze niet doen. Wel zeiden ze dat ik op deze forum om advies zou kunnen vragen.

Dus in het kort: Wie heeft hier goede ervaring met Nintendo 3ds online en KPN?

icon

Beste antwoord door Erwinn 30 juli 2013, 22:48

Ik heb vandaag de ZTE modem binnen gekregen.

Deze heb ik meteen probleemloos kunnen aansluiten. Telefoon deed het meteen, WiFi was een beetje prutsen maar loopt nu ook prima.

Ik heb UPnP ingeschakeld en heb succesvol online kunnen spelen op mijn Nintendo 3ds! Ik heb inmiddels al redelijk wat potjes Luigi's Mansion gespeeld! :)

In de tussentijd heb ik waarschijnlijk ook een oplossing gevonden voor Arcadyan gebruikers, hier maak ik binnenkort een thread over.

Ik wil ook Boudewijn heel erg bedanken voor de super goede support. Boudewijn heeft mij op de hoogte gehouden van de status wat er allemaal intern gebeurde en zelfs gepusht toen het versturen van de ZTE te lang begon te duren. Ik vind dit echt klasse service, bedankt!

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 1
Mogelijk biedt de informatie van forumgebruiker sonjavanderham1 in dit topic uitkomst: http://forum.kpn.com/t5/Glasvezel-Internet-en-Telefonie/Nintendo-3DS-Animal-Crossing-New-Leaf/td-p/106624 Betreft een ander 3DS spel en een andere foutcode, maar zij heeft een lijstje (laatste bericht in dat topic) geplaatst met poorten die zij naar haar 3DS heeft geforward. Misschien kun je het probleem verhelpen door dezelfde poorten naar jouw 3DS te forwarden.

Hallo skaarj,

Bedankt voor de suggestie, maar ik had al geprobeerd deze poorten te forwarden naar een statisch ip adres dat voor mijn 3ds is, maar het haalt nog niks uit.

Bovendien heeft zij volgens mij een ander type modem, aangezien zij dmz kan instellen en dat kan ik niet met ons type modem.

Helaas heb ik precies hetzelfde probleem. Heb wel een andere router en andere foutcodes. Al verschillende dagen met kpn aan het mailen en nu krijg ik te horen we kunnen niks doen kijk maar op het forum! Dat is ook lekker klantvriendelijk maar niet heus.

Heb werkelijk alles al geprobeerd wat hier genoemd is en helemaal niks werkt :(

Het liefst wil ik nu gewoon onder mijn contract uit, helaas heb ik mijn abonnement pas 2 maanden en zit er waarschijnlijk dus nog een jaar aan vast 😞 Ze mogen wel eens goed duidelijk maken dat online gamen met kpn nogal problemen kan geven. Had ik dit van te voren geweten dan was ik nooit naar kpn gegaan!

Hier kan ik dus intens boos om worden!

Ik heb de KPN klantenservice voor de zoveelste keer gebeld over dat ik zeer ontevreden ben met mijn type modem. Eindelijk was er een meneer die mij dacht te begrijpen en zei dat hij mij een ZTE (minder dichtgetimmerde) modem zou opsturen.

Vandaag vol smart gewacht tot de courier het zou komen afleveren. Wat zat er in de doos? EXACT hetzelfde model als die ik al had!

Het lijkt er zwaar op dat ik als klant, die fatsoenlijk bij zijn modem instellingen wil komen, niet serieus genomen word!

Reputatie 6
Badge +9
Dat de modems tegenwoordig zo dicht zitten is debet aan het feit dat er teveel mensen liepen te **bleep**en met de instellingen en nadien support kwamen vragen bij KPN, dus opzich wel begrijpelijk dat ze de boel dichtgooien.

Voor de mensen met alleen internet van kpn kan het zinvol zijn een eigen modem te gebruiken ipv het KPN modem, dan kun je zelf alles regelen. Volgens mij gaat die vlieger niet op als je bellen en of tv erbij hebt, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Reputatie 4
Badge +9
Beste Erwinn, 

Voor KPN is het zoals jij het noemt "dicht timmeren" van modems een noodzakelijk kwaad. Dit wordt niet gedaan om de doorsnee internetgebruiker dwars te zitten, maar puur uit veiligheidsoverwegingen. Om veilig internet voor alle klanten te garanderen. Ik begrijp jouw oogpunt ook goed en snap dat je zelf meer wilt kunnen instellen. Waar loop jij precies tegenaan bij het gebruik van je huidige modem en welk model heb je nu?

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn.

Beste Boudewijn,

Ik heb exact dezelde modem gekregen van de courier. De Arcadyan arv7519.
Dit model laat mij niet toe om multiplayer activiteiten te doen op mijn Nintendo 3ds.

Ik weet nog wel dat ik voor dit model een Thomson tg789vn modem van KPN had die dit allemaal prima toeliet.
Helaas begaf deze modem het op gegeven moment en krijg ik nu telkens dit type modem toegestuurd.

Uiteraard begrijp ik de redenen om veel (nodige) instellingen weg te laten zodat de gebruiker er niet teveel mee kan rommelen, maar er worden ook gewoon instellingen weggelaten, of in eider geval dingen geblokkeerd waardoor de gemiddelde gamer niet fatsoenlijk online kan.

Daarom zou ik dus graag een type modem willen hebben waarmee ik beter overweg kan, en als ik naar deze forumthread kijk moet dat prima mogelijk zijn bij jullie.

http://forum.kpn.com/t5/Glasvezel-Internet-en-Telefonie/DMZ-internet-weg-Serieus/td-p/71058

Ik zou als ik naar die post kijk ook graag een ander modem krijgen. Ik heb nu de experiabox v8 en ook hier kan ik absoluut niet met mijn ds mee online. Ook mijn ps3 geeft problemen met het online gaan.

Ben al best lang aan het mailen met jullie en had eerst een stappenplan gekregen om wat dingen in mijn router aan te passen. Dit helpt helemaal niet en kan dan ook nog steeds niet online met mijn consoles. Alleen nu lijkt het wel alsof ik gewoon niet meer geholpen wordt. Ik krijg nog net niet letterlijk terug van zoek het maar uit.

Toen zag ik de post dat er wel degelijk mensen zijn die hiermee geholpen worden door een ZTE modem toegestuuird te krijgen.

Het zou heel fijn zijn als dat voor mij ook geregeld kan worden want van wat ik begrijp zijn daarmee de problemen helemaal verholpem.

Reputatie 4
Badge +9
Beste Erwinn, 

Op de website van Nintendo wordt een lijst getoond met routers die compatible zijn met de 3ds. Hier lees je dat de Experia Box dit niet. Uiteraard wil ik graag samen met je kijken of er een oplossing mogelijk is. 

Zou je me in een privébericht je naam (contractant), postcode/huisnummer en telefoonnummer willen sturen? Ik pak het dan vanuit KPN Webcare voor je op. 

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn.

Reputatie 4
Badge +9
Beste RenatedW, 

Op de website van Nintendo wordt een lijst getoond met routers die compatible zijn met de 3ds. Hier lees je dat de Experia Box dit niet. Uiteraard wil ik graag samen met je kijken of er een oplossing mogelijk is. 

Zou je me in een privébericht je naam (contractant), postcode/huisnummer en telefoonnummer willen sturen? Ik pak het dan vanuit KPN Webcare voor je op. 

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn.

Beste Boudewijn,

Ik heb zojuist een privébericht gestuurd.

, Erwin

Ik heb u ook al een privebericht gestuurd.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp! Ben erg blij te horen dat mijn probleem nu wel serieus wordt genomen!

Reputatie 4
Badge +9
RenatevdW en Erwinn, 

Ik heb jullie berichten ontvangen. Hoewel ik niets kan toezeggen, ga ik voor jullie aan de slag om een oplossing voor het probleem omtrent de 3DS te vinden. Ook ga ik jullie individueel doormiddel van een privébericht antwoord geven. Kortom: Wordt vervolgd!

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn.

Ontzettend bedankt voor de moeite!

Ik heb vandaag de ZTE modem binnen gekregen.

Deze heb ik meteen probleemloos kunnen aansluiten. Telefoon deed het meteen, WiFi was een beetje prutsen maar loopt nu ook prima.

Ik heb UPnP ingeschakeld en heb succesvol online kunnen spelen op mijn Nintendo 3ds! Ik heb inmiddels al redelijk wat potjes Luigi's Mansion gespeeld! :)

In de tussentijd heb ik waarschijnlijk ook een oplossing gevonden voor Arcadyan gebruikers, hier maak ik binnenkort een thread over.

Ik wil ook Boudewijn heel erg bedanken voor de super goede support. Boudewijn heeft mij op de hoogte gehouden van de status wat er allemaal intern gebeurde en zelfs gepusht toen het versturen van de ZTE te lang begon te duren. Ik vind dit echt klasse service, bedankt!

Ik heb ook mijn nieuwe modem binnen gekregen en vandaag alles naar wens aan kunnen sluiten. Ik kan nu ook gaan testen of het werkt maar daar ga ik wel van uit ^^

Boudewijn ontzettend bedankt voor de hulp en goede service! Hier zijn we echt mee geholpen!

Reageer