Beantwoord

KPN Experia Box V12: wel verbinding, geen internet

  • 19 September 2022
  • 15 reacties
  • 1135 keer bekeken

Heb de box 12 laatst gekregen, maar het probleem van steeds wegvallend internet is niet verholpen,  heb vrijwel elke dag wel een keer dat het internet weg valt,   wifi doet het dan wel, maar het lampje internet gaat dan ook uit, duurt meerdere minuten voor het weer terug is dan,  dit gebeurt vaak in de avond, maar ook wel overdag, en soms ook meerdere keren achter elkaar.  Zit je dus een serie te kijken zit je weer vast tot dat verbinding is herstelt en je het programma op nieuw mag opstarten.
Heb er toen ook al over gebeld, hebben ze nieuwe box dus opgestuurd maar niks geen verbetering, en word het knap zat, zelfs zo zat dat ik er over denk ergens anders heen te gaan.  zat bij telfort nooit geen gedoe, en sinds overname niks dan ellende.

Wat kan hier aangedaan worden?

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 27 September 2022, 14:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Balen @GFaber dat je verbinding niet lekker werkt. Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten aan het modem?

Ik gebruik mijn laptop voor internet series,  en die gaat via de wifi,  alleen als de verbinding weg valt, dan brand ook het lampje internet niet op de modem.

Badge +19

Er worden meer soortgelijke problemen gemeld na de uitrol van de laatste update. Dit zal ongetwijfeld opgelost gaan worden op korte termijn. Heb je het modem al gereset?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @GFaber! Ik sluit me aan bij @Joep1965. Heb je het modem al gereset?

Als je na een reset nog steeds wegvallende verbindingen is, laat het dan hier weten. Laat daarbij ook weten of je naast je laptop en tv-ontvanger nog andere apparatuur in huis hebt. Bijvoorbeeld een DVS of switch. Die kunnen ook voor dit soort problemen zorgen.

Heb modem al paar keer gereset,  helpt niks,  nog steeds weg vallend internet.
Heb alleen een TV die niet op internet zit en een laptop die wel op internet zit.
Weet niet eens wat een dvs of switch is.    Weet wel dat als het internet weg valt, het lampje op de modem ook niet brand.

Reputatie 7
Badge +17

@GFaber wil je in dat geval je profiel invullen? Dan kan ik achter de schermen in de systemen kijken wat er aan de hand is. 

Verder kan je hier klikken om te zien wat een switch is, en hier klikken om te zien wat een DVS is. 🙂

Heb het profiel ingevult.
hoop dat je uit kan vinden wat er aan de hand is,   want ook met bekabeling valt het internet weg ligt dus niet aan de wifi.

Reputatie 7
Badge +17

@GFaber ik heb een ticket voor je aangemaakt. Via die weg gaat contact met je opgenomen worden. 

Tijdens dat contact kan het zijn dat we nog een paar stappen op afstand uitvoeren. Maar de kans is groot dat we een monteur gaan sturen. 

Wat me nog wel opvalt is dat we geen mobiel nummer van je in onze systemen hebben staan. Als je die wel hebt is het handiger naar je mobiele nummer te bellen. Zou je hier willen laten weten of je een mobiel nummer hebt en die in je profiel willen zetten? 

Heb mobiel nr in profiel gezet.

Reputatie 7
Badge +17

@GFaber ik heb de informatie in het ticket gezet met de vraag je daarop te bellen. Ik zie namelijk dat vandaag geprobeerd is te bellen. Dit is niet gelukt omdat je nummer niet bereikbaar was op dat moment. 

Het bereik is hier met een mobiel nog wel eens slecht helaas.
 

Ben er echt klaar mee,
jullie beweren dat jullie mij bellen maar ik krijg geen telefoon van jullie.
stuur nu maar eens een monteur die  de rotzooi van jullie maakt,  het ligt niet aan mijn modem, laptop of wat dan ook in huis, er komt geen signaal binnen, ook geen telefoon signaal.  dus dat moet aan jullie kastje in de straat liggen of zoiets. 

echt als hier een andere provider was, dan was ik al weg, bij telfort nooit dit gedoe gehad.

Reputatie 7
Badge +17

@GFaber het nummer dat we probeerden te bellen was je vaste nummer. Er werd namelijk al gereageerd op het ticket voor ik je mobiele nummer heb toegevoegd. 

Ik zie dat er in ieder geval al een monteur is ingepland. 

hoi

ja er is een monteur geweest, kon helaas niks doen, de lijn staat nu samen met andere klanten in de straat in observatie, om uit te zoeken wat de oorzaak kan zijn van het klapperen van de lijn.

blij dat er nu in elk geval aan gewerkt word.

Reputatie 7
Badge +17

@GFaber ik zie dat er nog steeds gewerkt wordt aan het ticket. Dat het op dit moment goed lijkt te gaan, maar dat er extra metingen worden gedaan. Zodat we niet te vroeg het ticket sluiten.

Omdat ik er vertrouwen in heb dat het hiermee goed komt ga ik het topic voor je sluiten. Mocht je toch nog vragen of opmerkingen hebben kan je die altijd hier stellen. 🙂