KPN Experia box V9 en Xbox 360 oplossing

• 9 juli 2014
  • 49 reacties
  • 2674 keer bekeken

Toon eerste bericht

49 reacties

Reputatie 2
Badge
Sikilaci, ik heb je een privébericht gestuurd.

Toelichting; link naar website waar Experia's V8 worden verhandeld voor 25 euro, als tijdelijke oplossing tót KPN een definitieve oplossing biedt.

Wistniet of dat hier geplaatst mocht worden.

Reputatie 7
Ik hoop oprecht dat KPN mijn voorstel op korte termijn zal implementeren.

Zoals je kunt zien kan je op dat nieuwe topic van mij niet meer reageren.

Deze is door het WebCare team dicht gezet zodat deze onder de aandacht blijft.

Ik heb ondertussen ook een privébericht gehad van het WebCare team dat dit issue intern onderzocht zal gaan worden.

Ik heb dus goede hoop. :D

Nu kan ik me ook voorstellen dat je daarop niet wilt wachten.

Zoals Everterstraat al aangaf, zal je dan helaas moeten kijken of je een V8 kunt bemachtigen.

Everterstraat en wjb,

Weten jullie dan toevalig wanneer wel klaar voor is voor de experia v9? Stel er komt een update krijgen wij als klanten daar voor een melding of dat niet.

Of hoe kan ik weten dat de probleem voor experia v9 opgelost is?
Reputatie 7
Ik kan niet in de keuken van KPN kijken, immers ik werk daar niet.

Wat ik wel kan voorspellen is dat dit niet een kwestie van dagen of zelfs weken zal zijn.

Een nieuwe versie van de firmware zal eerst een grondige testcyclus moeten doorlopen alvorens deze uitgerold zal worden. :@

Ervaring leert ook dat firmware updates stilzwijgend uitgerold worden.

Het zou mooi zijn als KPN dit forum zou gebruiken om firmware updates aan te kondigen en zelfs release notes te publiceren, maar de praktijk is anders.

Wauuwww dat zou echt lang duren dan die update dan. Als je het zo aangeeft ? Wel jammer dat ze niet gewoon bij de begin niet doen nu zit ik weer zonder 😢 ik kan me hoed wel op eten!
Zijn er onderhand al vorderingen? Ik ben erg benieuwd namelijk!

Updates moet ik constant handmatig doen. Ik kan niet online spelen met games, en het enige antwoord dat je van de helpdesk medewerkers krijgt is port forwarding en verder weten ze het ook niet...

Ik sluit me, voor de vorm, maar even aan bij de groep met wachtenden voor een firmware update op de Experia Box v9.

Vind het werkelijk waar niet te bevatten dat dit door de testcyclus van KPN is gekomen.

Ook ik loop bij de klantenservice (zowel mail, twitter als telefonisch) constant tegen een muur op als ik hier vragen over stel. Niemand heeft een antwoord en niemand kan me ook maar een indicatie geven dat eraan gewerkt wordt. Zeer irritant.

Punt is natuurlijk dat we nu voor een dienst betalen (Xbox Live) waar we nu door toedoen van KPN geen gebruik van kunnen maken. Best kwalijk, om het zo maar te zeggen.

Ik blijf dit topic in de gaten houden en als ik nieuws heb zal ik het natuurlijk melden.

Zit dus nu met hetzelfde probleem.

Heb internet aangevraagd, besloot eens een andere provider te proberen. KPN, bestaat al jaaaren, beheren de centrales... moet goed zijn.

Krijg je een compleetn dichtgetimmerde box na 4 weken wachten. Wist niet wat ik meemaakte. Met andere providers heb ik dat nog nooit meegemaakt. Als ik dit van tevoren geweten had...

Geen goeie verbinding met XBox Live nu. Bij opstarten kun je inloggen, plaatjes voor spellen worden geladen en je avatar zegt signed in.

Zodra je een spel start dat met XBox Live werkt of updates wilt downloaden gaat het mis; sign-in changes, kan downloads niet voltooien en geen verbinding met XBox Live in-game.

Nu heb ik op dit forum hard gezocht, alswel op het internet. Een welbekend iemand gooide hier op dat de V9 Box waarschijnlijk (is dit te verifieeren?) Symmetrical NAT is ingesteld (dat veiliger is dan Full-Cone of Restricted, maar ook gamers dwars ligt. Zie details: http://think-like-a-computer.com/2011/09/19/symmetric-nat ). Veiligheid heb ik niet nodig, ben geen bedrijf met gevoelige gegevens! Ik draai linux en een xbox, met die virussen valt het wel mee. V9 eigenaren kunnen deze optie niet veranderen, en Microsoft's internet services kunnen niet met Symmetrical NAT systemen communiceren.

Nog een poging gedaan dit uit te leggen aan de "technische dienst" maar dat was natuurlijk kansloos. Ze konden me niet helpen. Wel een tip gekregen om de V9 box om te ruilen voor een V8. De V8 heeft (AFAIK) geen Symmetrical NAT. De grap is dat ze bij KPN geen controle hebben over waar hun hardware is. Je weet nooit of je weer een V9 of een V8 krijgt. Misschien nog proberen in een KPN winkel voor een V8...

Meer kunnen we blijkbaar niet doen. Als ik mijn XBox Live niet aan de praat krijg wil ik stappen ondernemen om dit contract te cancelen. Ik krijg niet de service geleverd die ik kan verwachten; de hardware van KPN schermt mij af van bepaalde internet diensten zonder dat ik daar wat aan kan doen. Dit mag toch gewoon niet?! Lijkt wel bijna internet censuur zo.

Joozey,

De probleem dat jij nu hebt had ik ook. Ik ging letter 3 a 4 weken achter na tot dat ik een eigen model aangesloten had en een sigaal probleem kreeg na een week later (om de minut kreeg ik signaal voor tv en internet) dus ik had ze op gebeld en toen kwam de volgende dag meteen een monteur langs. En die had de signaal hersteld.
Ik vroeg aan hem waarom mijn mediabox (xbox live) het niet deed maar hij wist het natuurlijk ook niet.

Als je naar microsoft belt zeggen ze dat het aan kpn zit aan de experia v9 daar is het geblokkeerd. Dus ik heb aan de monteur gevraagd of die mij experia box v8 kon geven en dat deed die keurig netjes. En sinds die is mijn probleem opgelost.

Dus wat ik tegen jou kan zeggen probeer die V8 te KRIJGEN!

Kpn gaat je niet veder helpen. En zeg nooit je xbox zeg altijd mediabox of media center. Als ze vragen wat voor zeg dan dreambox of apple tv!

Succes!
Ja, ik heb nog een H220N staan, die deed het op mijn vorige adres prima (toen ik die verdraaide V9 al had ontvangen).

Nu ben ik verhuisd en aangewezen op pair bonding, en daar werkt de H220N niet op, alleen de H368N (de V9 dus).

Dus helaas heb ik daar niets aan.

Voor mij is duidelijk dat KPN hier gewoon iets aan moet doen; een simpele firmware update lijkt voldoende te zijn. Vooral het gebrek aan communicatie vanuit KPN word ik onderhand wel pissig van.

De H220N die was het dat ik ook gebruiktte toen mijn xbox het niet deed. De V9 modem had ik los gehaald daarna had ik H220N gebruikt de komende 2 weken. De singaal de snelheid van je internet gaat wel in 1 keer naar beneden en gaat dus traag. Na die 2 weken te gebruiken kreeg ik pas die storing dat mijn internet steeds weg viel en mijn verbinding van de tv. En zo heb ik de V8 gekregen.

KPN zal er geen firmware update uitbrengen wat ik nu heb gehoord. Ze zeggen veiligheid op internet voor mensen. Maja dat boeit mij niet veiligheid tegen wordig is nergens meer veilig toch!?
Reputatie 7
@sikilaci40,

"KPN zal er geen firmware update uitbrengen wat ik nu heb gehoord. Ze zeggen veiligheid op internet voor mensen."

Van wie (binnen KPN) heb je vernomen dat er geen firmware update zal komen?

Dat deze niet meer voor de ZTE H220N voorzien is zou ik kunnen begrijpen, deze is verouderd en zou eigenlijk vervangen moeten worden door zijn opvolger: De ZTE H368N ofwel V9.

"Maja dat boeit mij niet veiligheid tegen wordig is nergens meer veilig toch!?"

Ik maak mij juist erg druk over veiligheid. Het beveiligen van jouw eigen lokale netwerk is mijns inziens heel belangrijk en ik ben dan ook blij met het feit dat de V9 Symmetric NAT ondersteunt.

Niet te min hoop ik dat KPN (voor de XBox bezitters) de optie om als gebruiker de keuze tussen Full-Cone NAT en Symmetric NAT te kunnen maken zal activeren op de V9.

Deze optie lijkt in de standaard firmware (van ZTE) aanwezig te zijn. Blijkbaar heeft ZTE wel begrepen dat de Xbox live niet goed functioneert bij Symmetric NAT en daarom dus deze keuze voor de NAT methodiek opgenomen.

Heerlijk om te zien dat Microsoft naar KPN wijst, ze zouden beter moeten weten. Er zijn meer routers (ook bij vele andere providers) die Symmetric NAT geïmplementeerd hebben en daarmee ook niet overweg kunnen met XBox live.

Niet te min hoop ik dat KPN (voor de XBox bezitters) de optie om als gebruiker de keuze tussen Full-Cone NAT en Symmetric NAT te kunnen maken zal activeren op de V9.

Restricted NAT is ook prima, hoeft geen Full Cone te zijn. Met restricted kun je nog een DMZ opzetten met je XBox (zie link die ik eerder postte). Alléén Symmetrical NAT werkt niet.

Microsoft's infrastructuur forceert niet dat gebruikers een onveilig netwerk moeten hebben, alleen je XBox moet vrij toegankelijk zijn (als ik het artikel goed begrijp). Maar het V9 modem biedt die optie niet. Het V8 modem heeft blijkbaar alleen Full-Cone, dat is ook niet helemaal wenselijk. Volgens mij is het KPN die hier de skepter zwaait over gebruikers en niet Microsoft.

KPN verleent mij hardware die mij niet volledig in staat stelt zelf te bepalen welke internetdiensten ik gebruik (binnen de perken van de wet), en vind dat KPN daarmee in gebreke blijft mbt het uitvoeren van ons contract. KPN biedt niet de dienst die redelijkerwijs verwacht mag worden voor normaal gebruik van consumenten. Microsoft biedt een dienst die voor verschillende NAT instellingen wel gebruikt kan worden, maar de aard van de gaming-dienst weerhoudt dat Symmetrical NAT niet kan worden ondersteund. KPN heeft de mogelijkheid andere NAT instellingen aan te bieden maar doet dat niet met de V9. Lijkt mij een duidelijke zaak...

Informeel aan KPN: ik hoop echt dat er zeer binnenkort een oplossing komt en ik mij niet hoef te wenden aan de geschillencommissie, met alle irritatie, moeite en vertrouwensverlies van dien 😞. Jullie laten mij anders geen keuze, we zitten immers een jaar vast aan ons contract.

Hierboven spreekt deels mijn frustratie en wellicht dat ik informatie over het hoofd zie of verkeerd interpreteer, maar ik ben ook maar een mens 😉. Ik hoop dat KPN in ieder geval een reactie kan achterlaten. De helpdesk kon mij niet verder helpen, ik hoop iemand iets hoger op de ladder wel.

Jos van Egmond

Toen ik de probleem nog had belde ik zowat 3x perdag naar helpdesk. Ik had toen aangegeven dat er een update moet komen voor firmware (hoe dat ook mag heten) heb ook nog is gezegd dat veel KPN Klanten die xbox bezitten veel klachten hebben en dat Microsoft naar jullie toe wijzen. Want volgens de Microsoft is er helemaal niks aan de hand met je account maar in de model/router wat je krijgt daar ligt het aan. Wat jullie aan geven NAT en die andere moeilijke woorden die het heten haha.

Volgens de KPN Helpdesk zeggen dat het niet hun problemen zijn en geen update zullen uitbrengen want ze hebben dit wel tegen mij gezegd:

"Wij beloven aan onze klanten voor een snelle internet te leveren en dat doen wij ook, maar dat jou media box/center het niet doet kunnen wij niks aan doen. Volgens onze systeem heb jij internet en hoe je zelf dat gaat fixen zoek je het maar uit. Succes!"

Dit is wat ze tegen mij zeiden.
@Wjb

De reden waarom ik niet geloof over het veiligheid van het internetten is je leest veel op kranten en je ziet op het nieuws dat ze altijd met iets nieuws komen. Tegen de hackers kun je niks doen als je toch veiligheid wilt is beste geen internet gebruiken!

sorry dat ik zeg maar ik geloof niks meer wat mensen zeggen en wat ze bloven en doen.

Veiligheid op internet zul je denk ik nooit hebben door de hackers.

En wat zeg of denk jij er van?

Reputatie 7
@joozey,

"Microsoft biedt een dienst die voor verschillende NAT instellingen wel gebruikt kan worden, maar de aard van de gaming-dienst weerhoudt dat Symmetrical NAT niet kan worden ondersteund."

Dit is dus precies waar het om gaat. Zie het topic XBox Live niet geschikt voor Symmetric NAT.

Nu is de vraag:

Zou Microsoft niet eigenlijk een dienst moeten aanbieden die ook door Symmetric NAT devices ondersteund wordt, of moeten alle leveranciers van routers (niet alleen de routers van KPN) minstens een alternatief voor Symmetric NAT bieden.

In mijn optiek zou Microsoft een dienst moeten leveren die geschikt is voor alle NAT methodieken.

Voordeel van XBox live is dat er meerdere gameconsoles achter één router actief kunnen zijn die games kunnen hosten terwijl die met bijvoorbeeld een PS3/4 weer niet het geval is, maar dat deze wel weer Symmetric NAT ondersteunen.

Aan de andere kant is het natuurlijk weer erg kortzichtig van KPN om de keuze tussen Full-Cone NAT en Symmetric NAT uit de firmware te verwijderen (deactiveren) terwijl we hier de reden zien waarom ZTE (de leverancier van de V9) deze optie (als ik de documentatie van ZTE mag geloven) in de standaard door hun geleverde firmware heeft opgenomen.
@sikilaci40,

"Volgens de KPN Helpdesk zeggen dat het niet hun problemen zijn en geen update zullen uitbrengen want ze hebben dit wel tegen mij gezegd:

"Wij beloven aan onze klanten voor een snelle internet te leveren en dat doen wij ook, maar dat jou media box/center het niet doet kunnen wij niks aan doen. Volgens onze systeem heb jij internet en hoe je zelf dat gaat fixen zoek je het maar uit. Succes!"

Dit is wat ze tegen mij zeiden."

Het is mijns inziens volstrekt ontoelaatbaar dat KPN genoegen neemt met medewerkers die jou een dergelijk antwoord geven.

De vraag is:

Is het management op de hoogte van het feit dat dergelijke antwoorden gegeven worden?

Zo ja, dan is dit een volstrekt ontoelaatbare houding van KPN als geheel.

Zo nee, dan is het zaak dat het management van KPN eens orde op zaken stelt omtrent het functioneren van (onderdelen van) de organisatie.

KPN heeft er zorg voor te dragen dat de eindgebruiker op zijn/haar manier gebruik kan maken van Internet zonder dat daar enige beperking opgelegd wordt en zover de technische mogelijkheden het toelaten. Er is hier geen enkele technische restrictie van toepassing (immers dan zou het ook niet werken met een V8) en derhalve heeft KPN de plicht om jou te ondersteunen in het verhelpen van het probleem. De uitspraak "Volgens onze systeem heb jij internet en hoe je zelf dat gaat fixen zoek je het maar uit." is mijns inziens dus ook juridisch aan te vechten, de vraag is wie daagt KPN voor de rechter.

Veiligheid is hier wel degelijk een issue (zie het door mij aangehaalde topic), echter wie is er verantwoordelijk voor die veiligheid? Dat is mijns inziens niet KPN, maar de eindgebruiker. Daarbij komt dat KPN ook de V8 toelaat op het netwerk en derhalve kan veiligheid dus niet als argument aangedragen worden immers de V8 gebruikt ook de minder veilige Full-Cone NAT methodiek.
@KPN:

Wat gaan jullie doen aan de verbetering van de kwaliteit van de KPN Helpdesk?

Wat gaan jullie doen t.a.v. het verhelpen van de in dit topic beschreven problematiel

De klant heeft recht op een antwoord! 

@Wjb

Ik zou niet dat microsoft van servers of poorten wat dan ook zal veranderen. Want dan mag Microsoft eerst helemaal van uit America beginnen waar het opgericht is denk ik. Want al die poorten beginnen daar toch? denk ik....

Niet dat ik zeker weet maar wat ik denk. PS3/4 die zijn van de Japaners maja.

Kort samen gevat ik weet het allemaal niet meer van KPN.

ze moeten gewoon simpel houden en klanten tevreden behouden. dat is de belangrijkste..

ze moeten gewoon simpel houden en klanten tevreden behouden. dat is de belangrijkste..

Ik ben bang dat dat precies is wat KPN probeert te doen 😞.

Als je internet op jouw manier wilt gebruiken moet je een beetje in de wereld van de IT duiken. De meeste mensen doen dat ook, maar als je dan wordt tegengewerkt door bedrijven die voor jou willen denken, niet willen dat hun dienst naar jouw behoefte wordt aangepast en geen antwoord geeft op de lastigere IT vraagstukken, dan geeft dat bij mij enorme irritatie. Het komt er op neer dat je je klanten dom wilt houden zodat je product/dienst grootschalig en op één manier kan worden gedistribueerd. Amerikaanse bedrijven denken vaak al zo, ik hoop dat Nederlandse bedrijven als KPN meer hart voor hun klanten heeft.

KPN lijkt wat dat betreft wel wat problemen te hebben met communicatie en probleemoplossend vermogen. Hi prepaid opwaarderen ligt al maanden plat, de wachttijden voor de helpdesk zijn erg lang, ze hebben een bel-ons-ipv-mailen beleid wat een aantal zaken impliceert, hun hardware (V8 en V9 boxen worden willekeurig verspreid) en mijn monteur had een "tja, KPN hè" houding toen na een 4 uur lange installatie bleek dat de nieuwe Y-kabel stuk was.

Het enige waar ik wel blij mee ben is dat de helpddeskmedewerkers mij nog nooit op een verkeerde manier te woord hebben gestaan. Misschien had ik geluk.

Alleen al het feit dat KPN na een aantal weken nog niet gereageerd heeft op ook maar één topic over dit onderwerp op de forums vind ik stuitend.

Wanneer komt er nou een oplossing? Ik vind het bijzonder dat dit probleem al meer dan een jaar bestaat en kpn met geen enkele fatsoenlijke oplossing komt. Nog even en het wordt een overstap......
Reputatie 7
Nog ff en de lang verw8e update van de V9 komt eraan (nov/dec zegt men). Die zorgt ervoor dat FON op de V9 gaat werken maar zal misschien ook de verbeteringen krijgen die de V8 al maanden geleden (ook tegelijk met FON) kreeg.

Goedemiddag,

Kan iemand mij vertellen of het nu al mogelijk is om met de V9 connectie te maken met xbox live.

M.a.w. is de firmware update al beschikbaar?

Ik zou graag weer online kunnen spelen.

Grt,

Romain

Reputatie 4
Badge +8
Dag Romain,

De firmware update waarover gesproken wordt is inderdaad nog niet beschikbaar. Het is nog niet bekend wanneer deze uitgerold wordt. Zover ik heb begrepen ligt de firmware update klaar, maar moet er nog een akkoord gegeven worden. 
Reputatie 5
Badge +8
Akkoord my #!?ss, de update had in nov/dec '14 al uitgerold moeten worden, ondertussen al 3x uitgesteld tot medio 2015, welk akkoord is er nodig om zolang de v9 bezitters aan het lijntje te houden? Ennwat als er een akkoord nodig is, dan zou dat binnen 5 minuten geregeld moeten zijn als reden, we hadden dit in 2014 gepland, is nu 2015, rol de update asap uit!
Na factory reset van de modem heb ik de nieuwe firmware gekregen. Xbox live etc werkt weer

Reageer